به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۶۶۷۷۹

نماینده قم: فعلا گشایشی در حصر نمی‌شود

گروه سياسي: نماینده اصولگرای قم در مجلس شورای اسلامی، گفته "فعلا گشایشی در خصوص حصر" مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی صورت نخواهد گرفت.
مجتبی ذوالنوری، در گفتگو با سایت "انتخاب" عنوان کرد: «در واقع برخی دوستان اصلاح‌طلب که کاسب حصر هستند نگذاشتند روند رفع حصر کروبی جلو برود. چراکه در صورت آزادی کروبی و موسوی آنها دیگر خریدار ندارند و دستاویزی برای افکار عمومی و تاثیر بر آنها برای کاسبان حصر وجود ندارد. لذا زمانی که رفع حصر داشت صورت می‌گرفت اصلاح طلبان زمینه آن را خراب کردند تا از آن جلوگیری کنند.»

ذوالنوری آزادی سران اعتراضات سال ۸۸ موسوم به جنبش سبز را مشروط به "عذرخواهی" آنان دانسته و اضافه کرد: «محصورین در شرف عذرخواهی بودند اما برخی اصلاح‌طلبان مانع این موضوع شدند. کاسبان حصر کروبی را وادار کردند تا آن نامه را بنویسد و مقصر عدم رفع حصر آنها هستند.» مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یک سال پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بدون محاکمه در حصر خانگی قرار گرفتند. اعتراض برخی چهره‌ها از جمله علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس که مردادماه امسال خواستار خروج این موضوع از شورای عالی امنیت ملی ایران و رسیدگی قوه قضائیه به آن شده بود تاکنون به جایی نرسیده است.