به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۶۶۸۲۲

فیلم‌هایی که به جوایز اسکار نزدیک‌تر هستند

گروه فرهنگ و هنر: نامزدهای "جوایز انتخاب منتقدین" معرفی شدند و اکنون می‌توان به دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها برای جوایز اسکار دست یافت.
فیلم‌هایی که به جوایز اسکار نزدیک‌تر هستند
یک روز پس از برگزیده شدن فیلم‌های "رما" (Roma) و "سوگلی" (The Favourite) از طرف منتقدین لس آنجلس، هر دو اثر یاد شده در چندین شاخه از "جوایز انتخاب منتقدین" (Critics’ Choice Awards) نامزد دریافت جایزه شدند.امسال فیلم "سوگلی" استودیوی فاکس سرچ‌لاست با ۱۴ نامزدی شامل بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی برای "اولیویا کولمن"، نامزدی بهترین بازیگر زن نقش‌ مکمل برای "اما استون" و "ریچل وایس"، بهترین گروه بازیگری، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین برای "یورگوس لانتیموس"، بهترین فیلمنامه‌ی اوریجینال برای "دبرا دیویس" و "تونی مک‌نامارا"، بهترین فیلمبرداری برای "رابی رایان"، بهترین طراحی صحنه برای "آلیس فلتون"، بهترین طراحی لباس برای "سندی پاول" و بهترین طراحی گریم، پیشتاز بود."جوایز انتخاب منتقدین" بزرگترین تشکیلات منتقدین در آمریکای شمالی به شمار می‌رود و شامل ۳۰۰ منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین می‌شود و از روی نامزدهای آن می‌توان به دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های جوایز آکادمی دست یافت. برندگان سینمایی و تلویزیونی این مراسم یکشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ به صورت زنده از طریق شبکه‌ی CW معرفی می‌شوند.

امسال "پلنگ سیاه" مارول در ۱۲ شاخه نامزد شده و به دنبال آن "اولین انسان" یونیورسال با ده نامزدی و "مری پاپینز بازمی‌گردد" دیزنی، "ستاره‌ای متولد شده است" و "معاون" با ۹ نامزدی قرار دارند. فیلم "رما" ساخته‌ی "آلفونسو کوارون" نیز با هشت نامزدی و "کتاب سبز" یونیورسال با هفت نامزدی در رده بعدی پرافتخارترین عناوین امسال جای دارند. "بردلی کوپر" نامزد بهترین بازیگری، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی است و باید با "اسپایک لی" در دو شاخه‌ی اخیر رقابت کند.کمدی "معاون" (Vice) هم نامزدی بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اوریجینال را برای "آدام مک‌کی" به همراه داشته است. "کریستین بیل" ستاره‌ی فیلم نیز در کنار "امیلی بلانت" با فیلم "مری پاپینز بازمی‌گردد" و "اولیویا کولمن" با فیلم "سوگلی" و هچنین بازیگر تازه‌کار "السی فیشر" با فیلم "کلاس هشتم" برای جوایز بهترین بازیگری رقابت می‌کنند.

از آنجا که "رما" از طرف حلقه‌ی منتقدین نیویورک و لس آنجلس برگزیده شده، به نظر می‌رسد که از شانس بیشتری نسبت به دیگر عناوین برخوردار باشد. نامزدهای این مراسم تأثیر مستقیمی بر انتخاب صنف بازیگران (SAG) خواهد داشت که رأی گیری آن از امشب آغاز می‌شود.غایبین قابل توجه این فهرست فیلم "بیوه"ی "استیو مک‌کوئین" در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، و همینطور فیلم‌های "واکس لاکس"، "زندگی وحشی" و "ویرانگر" کیدمن هستند. فیلم "راپسودی بوهمی" نیز در بخش‌های بهترین بازیگری، بهترین طراحی لباس و گریم از جایزه دور ماند.در بخش جوایز تلویزیونی، شبکه‌های HBO و نت‌فلیکس هرکدام با ۲۰ نامزدی پیشتازند و شبکه‌ی FX با ۱۷، آمازون با ۱۲ و NBC با ۱۱ نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سریال "آمریکایی‌ها"ی شبکه‌ی FX که امسال به پایان رسید، سریال "ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی" همین شبکه، و "فرار از دانمورا" شبکه‌ی شوتایم هر کدام با پنج نامزدی در صدر فهرست قرار دارند. سریال "خانم میزل شگفت‌انگیز" آمازون و "اشیاء تیز" HBO با چهار نامزدی در رتبه‌ی بعدی ایستاده‌اند.
مرجع : سی نما
برچسب ها: اسکار