به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۱۶۶۸۴
مطهری:‌آزادی‌زندانیان سياسي‌ اقدام خوبی است

رفع حصر موسوی و کروبی نیاز به گذشت زمان دارد

گروه سياسي: يكي از نمايندگان تهران در مجلس گفت: شواهد و قرائن نشان از اتفاقات خوبی در نیویورک دارد.
به گزارش ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران ابراز عقیده کرد که ایران و آمریکا به یکدیگر چراغ سبز نشان داده‌اند، حالا این‌که آیا رییس‌جمهور اجازه ملاقات مستقیم با اوباما را دارد یا نه، بنده از این موضوع بی‌اطلاعم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره اختیار تام رییس‌جمهور درموضوع حل و فصل پرونده هسته‌یی تصریح کرد: اختیار تام رییس‌جمهور، در موضوع حل و فصل پرونده هسته‌یی است اما احتمال دارد ایشان اجازه ملاقات با سایر مقامات آمریکایی از جمله وزیر امور خارجه این کشور را نیز داشته باشد.
مطهری سپس در بررسی آثار آزادی برخی زندانیان حوادث سال 1388 گفت: اگر آزادی زندانیان صرفا به خاطر سفر رییس‌جمهور به نیویورک باشد تا قدری از فشار حقوق بشری علیه ایران کاسته شود، اقدامی اصولی نیست، چراکه اگر این افراد مستحق آزادی بودند چرا زودتر آزاد نشدند، اما اگر آزادی زندانیان حوادث سال 1388 سیاست جدید و ادامه‌دار باشد، اقدام خوبی است. وجود چنین نگاهی نشان می‌دهد که اساسا تغییر روش در مسائل امنیتی و اجتماعی بوجود آمده است و بنده امیدوارم این آزادی‌ها تداوم یابد.

نماینده تهران هم‌چنین درباره موسوی و کروبی اظهار کرد: طبق اطلاعات من، رفع حصر آقایان موسوی و کروبی نیاز به گذشت زمان دارد. مسوولان امنیتی و اطلاعاتی هنوز اعتماد کافی نسبت به هواداران سیاسی این آقایان ندارند. وی افزود: از نظر بنده حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده‌ آشتی اکثریت قریب به اتفاق معترضان سال 88 با نظام بود و شکاف گذشته تا حد زیادی ترمیم شده است و ادامه حصر آنها موجه نیست، هرچند اصل آن هم قابل بحث است، اما به هر حال مسوولان امنیتی باید نسبت به تداوم آرامش سیاسی کشور پس از آزادی آقایان موسوی و کروبی اعتماد و اطمینان پیدا کنند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درعین حال خاطرنشان کرد: تندروی‌ها، علامت‌ها و نشانه‌ها، توسط مسوولان اطلاعاتی و امنیتی کشور رصد می‌شود، شاید آنان از جلسات اصلاح‌طلبان و موضع‌گیری‌های آنها چنین برداشت کرده‌اند که هنوز زمان مناسب برای آزادی آقایان موسوی و کروبی به وجود نیامده است.

مطهری در واکنش به موضع‌گیری‌های سیاسی نمایندگان نسبت به تصمیمات رئیس جمهور در حوزه آموزش عالی نیز گفت: موضع‌گیری نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص اقدامات رئیس جمهور درحوزه آموزش عالی طبیعی و عادی است و هر نماینده‌ای حق دارد که هر موضعی اتخاذ کند، نمی ‌توان به این بهانه مانع اظهارنظر نمایندگان شد یا آنان را نکوهش کرد.

۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۷:۴۷
زمان مورد نظر آقایان هم گذشته خدایی! منم به عنوان یکی از طرفداران آقای موسوی رأیم رو امسال دادم، از رأی دادنم راضی هم هستم، ایشان رو آزاد کنند شلوغ هم نمی کنم! اهل شلوغ کاری بودیم وقتی گرفتینشون شلوغ میکردیم نه حالا! (132624)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۳:۵۰
من هم با اين كامنت و حرف مطهري صد در صد موافقم .
برگزاري جشن مشن عين بي خردي است و فقط فضا را براي راديكال ها فراهم مي كند كه براي روحاني چالش ايجاد كنند. اگر قرار باشد موسوي و كروبي دو ماه ديگر آزاد بشن با شعارهاي ما درباره جشن دو سال ديگر هم آزاد نمي شن .
لطفاً كار را براي روحاني و شمخاني سخت نكنيم (132821)
مازیار
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۷:۵۱
درود بر علی مطهری (132631)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۰۳
ادم دلش ميگيره از اين همه بي عدالتي !!!انشاءالله بزودي خبرهاي خوبي از ازادي اقاي موسوي و كروبي بشنويم (132641)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۱۵
من به عنوان یکی از ایرانیان امیدوارم این اتفاقات خوب هرچه زودتر رخ دهند تا ما بعد از 8 سال استرس و اعصاب خوردی و ..... یکم به آرامش برسیم. (132656)
احمد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۳۰
اگر سیاسی نباشد و برای رضای خدا باشد که بعید است بعضی از نمایندگان فراموش کردهاند کهمردم همه چیز را رسد میکنند (132667)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۹:۰۶
هرچه زودتر بهتر
عاشق اون روزم ک دوباره این بزرگان رو در کنار ملت ببینم
خدایا این روز رو برسان دیگه تحمل نداریم از دوریشان (132708)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۱:۴۷
چقدرزمان میخواهد؟وچرا؟ماتاکی بایدچشم انتظارباشیم.شمارابخداسوگندموسوی وکروبی ویارانشان راآزادکنید. (132772)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۳:۱۶
من در انتخابات مجلس شرکت کردم و تک رای دادم به مطهری، همون آدمهائی که منو بخاطر شرکت کردنم نکوهش میکردن الان به مطهری به عنوان یک نماینده آزاده احترام میذارن. درود بر مطهری، الحق که روح علامه شهید ازت راضیه (132805)
زهرا رحمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۱:۳۱
صادق ترین نماینده پس از انقلاب مطهری است تمام مصاحبه ها و سخنان ایشان را تعقیب می کنم راستگویی و راستی گرایی از ویژه گی های اصلی اوست. زحمات ایشان در افشای شخصیت و عملکرد خودمحور احمدی نژاد در شرایطی که خیلی ها ملاحظه کاری پیشه کرده بودند را هیچگاه از یاد نمی برم چرا که در آنروزها صدای خفه شده نخبگان و منتقدان بود و بدون واهمه از انگ وتهمت در صحنه مجلس یکه تازی می کرد. درود خدا بر او و پدر بزرگوارش. (132862)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۷:۰۵
رفع حصر نياز به گذشت زمان داره!چقدر ديگه؟اصلاً براي چي گرفتنشون جرمشوم چيه اگه جرم داشتن چرا محاكمه نشدن و ......؟ (132891)