به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۶۶۹۰۳

کشتن خیاط ۹۰ ساله با قیچی

گروه حوادث: مرد جوانی که به‌خاطر یک سوء‌تفاهم پیرمرد 90ساله را با پرتاب قیچی به قتل رسانده بود صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
کشتن خیاط ۹۰ ساله با قیچی
رسیدگی به این پرونده از سال 95 به‌دنبال درگیری خونین در خیاط خانه‌ای واقع در پاکدشت شروع شد. در این درگیری خیاط 90ساله در اثر برخورد قیچی بشدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. اما پیرمرد در اثر عمق جراحت جان باخت و ضارب که مرد جوانی به نام حسین 35ساله بود بازداشت شد او به اتهامش اعتراف کرد و صبح دیروز این متهم به اتهام قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قربانزاده و با حضوریک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه پسر مقتول به نیابت از خواهر و برادرانش که در کشور هلند و افغانستان زندگی می‌کنند در جایگاه ایستاد. او ابتدا تقاضای قصاص کرد اما وقتی قاضی درباره چگونگی ارتکاب جنایت توضیح داد و گفت که متهم ناخواسته مرتکب قتل شده است در تصمیم‌اش مردد شد و در نهایت از حق قصاصش گذشت.سپس وقتی درباره وکالتنامه او تحقیق صورت گرفت و مشخص شد او نمی‌تواند از جانب خواهر و برادرانش که خارج از کشور هستند نظر بدهد و باید با گرفتن وکیل و رفع نقص دراین باره ظرف مدت یک هفته نظرات آنها را به دادگاه تقدیم کند. سپس متهم در جایگاه ایستاد و در باره روز حادثه به قضات گفت: همسرم چند وقتی بود که بخشی از لباس‌های این خیاط را در خانه دور دوزی می‌کرد. روز حادثه وقتی آنجا رفت من هم به‌دنبال او رفتم.

وی گفت: دیدم همسرم پشت پیشخوان ایستاده با دیدن این صحنه دچار بد گمانی شدم و با خیاط که پیرمردی 90 ساله بود درگیر شدم. وقتی قیچی را به طرف او پرتاب کردم او زخمی شد و بعد هم جان باخت. سپس فهمیدم که وقتی زنم به مغازه رفته بود تا دستمزدش را بگیرد پیرمرد برای اینکه مغازه کوچک بود به همسرم گفته پشت پیشخوان بایستد تا او برود و از مغازه کناری پول بگیرد و به او بدهد.من پشیمان هستم به خاطر تصمیم عجولانه‌ای که گرفتم و با پیرمرد درگیر شدم وزندگیم را به تباهی کشاندم حالا از اولیای دم خواستار عفو و بخشش هستم. پس از پایان جلسه قضات رسیدگی به این پرونده را به هفته آینده موکول کردند تا نتایج نظرات سایر اولیای دم به دادگاه ارسال شود.
مرجع : ایران
برچسب ها: قتل