به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۶۶۹۵
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - مجارستان

كشتي جهاني؛ علی‌اکبری فینالیست شد

گروه ورزشي: نماینده وزن 120 کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار ‌نهایی رسید.
كشتي جهاني؛ علی‌اکبری فینالیست شد
 در ادامه سومین روز از چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) در بوداپست مجارستان آغاز شده است، امیر علی‌اکبری نماینده وزن 120 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی راهی دیدار پایانی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 4 بر یک مقابل رضا کایالپ، دارنده مدال طلای 2011 جهان و برنز المپیک لندن از ترکیه به پیروزی دست یافت و فینالیست شد.

امیر علی‌اکبری در 120 کیلو در دور نخست در کمتر از 2 دقیقه با ضربه فنی مقابل آلکساندر چرنیتسکی از اوکراین به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 7 بر صفر مقابل یوهان یورن، دارنده مدال برنز المپیک لندن از سوئد به پیروزی رسید و به یک‌چهارم نهایی رسید. علی‌اکبری در یک‌چهارم نیز با نتیجه 7 بر صفر از سد ادوارد پاپ، دارنده مدال برنز 2010 جهان از آلمان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر یک مقابل رضا کایالپ، دارنده مدال طلای 2011 جهان و برنز المپیک لندن از ترکیه به برتری دست یافت و فینالیست شد. علی‌اکبری برای کسب مدال طلا با هیکی نابی، دارنده مدال نقره المپیک لندن از استونی دیدار خواهد کرد.

افشین بیابانگرد حذف شد
نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان از گردونه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان حذف شد. افشین بیابانگرد نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان با شکست حریفش در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه مسابقات حذف شد. افشین بیابانگرد بعد از پیروزی با نتیجه 8 بر صفر مقابل آتیلا لوای از اسلواکی در دور نخست، دور دوم نیز با نتیجه 4 بر یک از سد ژاکایف از اوکراین گذشت و راهی یک‌ هشتم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تاماش لورینچ، نایب قهرمان المپیک لندن از مجارستان شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی از گردونه مسابقات کنار رفت.

حذف علیزاده از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان

فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم ایران هم از دور رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان حذف شد. با شکست مارک مادسن دانمارکی مقابل رومن ولاسوف، قهرمان المپیک لندن از روسیه در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم، هادی علیزاده پورنیا که به این کشتی‌گیر دانمارکی باخته بود از دور رقابت‌ها کنار رفت. علیزاده پس از استراحت در دور اول، با نتیجه 4 بر صفر به مارک مادسن باخته بود. در نیمه نهایی این وزن ولاسوف کار راحتی نداشت و به سختی با نتیجه 5 بر 3 مادسن را شکست داد.