کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته پنجم لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی، منچستریونایتد را تحقیر کرد

آرسنال با غلبه بر استوک صدرنشين شد

31 شهريور 1392 ساعت 23:05

گروه ورزشی: در نخستین دوئل همشهریان منچستری در فصل جدید و بدون سرالکس فرگوسن، آبی‌پوشان این شهر با شکستی سنگین همسایه قرمزپوش خود را بدرقه کردند. تا مویس شکست بدی را تجربه کند.


در دومین روز از هفته پنجم لیگ برتر انگلیس، 2 دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی، 2 تیم شهر منچستر برای اولین بار در فصل جدید فوتبال انگلیس به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی را سیتی به شیوه‌ای مقتدرانه و با نتیجه پر گل 4 بر یک به سود خود به پایان برد. در این دیدار که نخستین دربی شهر منچستر بدون حضور سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره شیاطین سرخ از 27 سال پیش تاکنون محسوب می‌شد، میزبان در نیمه نخست عملکردی به مراتب بهتر از یونایتد داشت و مزد این برتری را در دقیقه 16 گرفت زمانی که سرخیو آگرو، مهاجم آرژانتینی آبی‌پوشان نخستین گل بازی را به نام خود ثبت کرد. در ثانیه‌های پایانی این نیمه و در شرایطی که دو تیم خود را برای رفتن به رختکن آماده می‌کردند، یحیی توره گلی دیگر را برای من‌سیتی به ثمر رساند تا میزبان با حاشیه امنیت بیشتری 45 دقیقه نخست را به پایان برساند.

در نیمه دوم بازی، همچون نیمه اول باز هم این منچسترسیتی بود که بازی بهتری را به نمایش گذاشت. این تیم که به نقطه ضعف حریف در جناحین خط دفاعی پی برده بود، تنها 2 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، توسط سرخیو آگرو که خود را در این بازی 2 گله کرد، اختلاف را به 3 گل افزایش داد. 3 دقیقه بیشتر نگذشته بود که در یک ضد حمله برق‌آسای دیگر، بازیکنان سیتی خود را به دروازه یونایتد رساندند و این بار نوبت سمیر نصری، سازنده گل اول بود که مزد بازی خوب خود را با به ثمر رساندن گل چهارم تیمش بگیرد.

پس از این گل از شدت حملات شاگردان مانوئل پیگرینی کاسته شد و این منچستریونایتد بود که به واسطه تعویض‌های هجومی‌اش، بیشتر دست به حمله زد هرچند این تیم به جز یکی دو صحنه موقعیت خطرناک دیگری نتوانست روی دروازه میزبان خلق کند. سیتی هم در این مدت به ضد حملات چشم دوخت و در یکی دو صحنه از جمله شوت ادین ژکو که از دستان داوید دی‌خیا خارج شد، این فرصت داشت که پنجمین گل خود را هم به ثمر برساند. حملات نصفه و نیمه یونایتد ادامه پیدا کرد تا سرانجام در یکی از این حملات که منجر به یک ضربه ایستگاهی شد، وین رونی در دقیقه 86 به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه جو هارت را گشود تا از سنگینی شکست تیمش بکاهد. این گل اما برای برگشتن یونایتد به بازی خیلی دیر بود و به این ترتیب بازی با نتیجه 4 بر یک به سود سیتی به پایان رسید تا شیاطین سرخ با قبول شکستی تحقیر‌آمیز خانه همسایه آبی‌پوش را ترک کنند.

  در این هفته آرسنال در ورزشگاه امارات برابر استوک سيتي با نتيجه 3 بر يک به برتري دست پيدا کرد. در اين بازي که به لطف 3 امتياز آن، توپچي‌هاي لندن به صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر صعود کردند، آرون رمزي در دقيقه 5، پر مرته‌ساکر در دقيقه 36 و باکاري سانيا در دقيقه 72 براي آرسنال گلزني کردند و تک گل ميهمان را هم جف کامرون در دقيقه 26 به ثمر رساند. در ديگر بازي ، سوانزي ميهمان کريستال پالاس تازه صعود کرده بود و موفق شد ميزبان خود را با 2 گل شکست دهد و به رده نهم صعود کند. دو گل سوانزي را در اين بازي، ميچو در دقيقه 2 و ناتان داير در دقيقه 48 به ثمر رساندند.

در دیگر بازی  تاتنهام میهمان کاردیف سیتی بود و با تک گل پائولینیو در دقیقه 90 به برتری یک بر صفر رسید و با 12 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به آرسنال در رده دوم قرار بگیرد. در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس در پایان هفته پنجم این رقابت‌ها، آرسنال با 12 امتیاز صدرنشین است و پس از آن تیم‌های تاتنهام با 12 امتیاز، منچسترسیتی و چلسی با 10 امتیاز و تفاضل گل متفاوت در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.


کد مطلب: 16702

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16702/منچسترسیتی-منچستریونایتد-تحقیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir