به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۶۷۰۹۴
علم الهدی: گرانی، مردم را از پا در می‌آورد

كاظم صدیقی: روزگار مردم را سیاه کردید

گروه سیاسی: امامان جمعه تهران و مشهد در خطبه‌های امروز نماز جمعه درباره گرانی افسار گسیخته کالاها، به مسئولان تذکر دادند.
كاظم صدیقی: روزگار مردم را سیاه کردید
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های ظهر امروز اظهار داشت: باورها خراب است که اخلاق و حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت‌های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می‌شود. وی درمورد برجام اظهار داشت: برجام یک تجربه بود آنهایی که فرصت‌ها را از دست دادند عوض تکیه بر ظرفیت‌های داخلی گفتند تا برجام حل نشود حتی آب خوردن درست نمی‌شود و وعده داده بودند در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بدون تحریم تجربه خواهیم کرد. وعده رفاه داده بودند. «فارس» به نقل از صدیقی نوشت: آن روز قیمت‌ها چگونه بود، پس از برجام چه شد؟ 50 تا 70 درصد گرانتر شد این ضعفای جامعه ما ایمان، ولایت فقیه و اعتقاد نگهشان داشته است وگرنه دیدید در فرانسه چه اتفاقی افتاد و لیبرال دموکراسی که فریبکارانه بیش از یک قرن مردم را فریب داده بود امروز به پایان رسیده است. شورش سراسری فرانسه که مهد آزادی و دموکراسی است نشان داد که لیبرال دموکراسی به بن‌بست رسیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آنها نقشه کشیده بودند که تابستان گرمی داشته باشیم اما ما تابستان خوبی را پشت سر گذاشتیم، با همه مشکلات سنگرها، اربعین‌ها، عاشوراها و 22 بهمنی که در پیش داریم خواهیم دید به کوری چشم دشمنان اسلام مردم در صحنه حاضر خواهند شد و مرگ بر آمریکا می‌گویند. وی خطاب به مسئولین کشور تاکید کرد: برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود FATF مایه خودتحریمی است اگر امروز می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم با FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع بانکی بیشتر می‌شود و این موضوع خلاف آیه «لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا» است؛ همچنین خلاف رهنمود رهبر انقلاب است. اگر می‌خواهید قانون داشته باشید قوانین داخلی بگذارید نه چیزی که آنها طمع دارند.

صدیقی اظهار داشت: نکته‌ای از معاونت‌ مبارزه با تروریسم خزانه‌داری آمریکا می‌گویم که تصریح کرده است که اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل کنیم و گذاشتن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط کشور ایران به حضور کامل این کشور در FATF نیاز است. وی بیان داشت: FATF مثل خود برجام مایه تنگنای بیشتر است، همین شعارهایی که مردم اگر زندگی ارزان‌تر می‌خواهند باید عضو FATF شویم را هم در زمان برجام دادیم ولی روزگار مردم را سیاه کردید. عوض امید بستن به بیگانه به ملت خودتان اعتماد کنید به جوانان کشور مسئولیت دهید و از نیروهای انقلابی که برای انقلاب، اقتصاد و علمشان شهید دادند استفاده کنید. اقتصاد مقاومتی را پیاده کنید و ملت هم کنار شما کمک می‌کنند.

علم الهدی: گرانی، مردم را از پا در می‌آورد
حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی هم ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: گرانی مردم را از پا درمی‌آورد. می‌‌گویند قیمت هر کیلو مرغ، ۱۰ هزار تومان است. کسی با حداقل حقوق یا پایین‌تر از آن، می‌تواند این مرغ را برای خانواده خود تامین است؟ این قیمت ارزان است؟ باید در برابر این مسئله بی‌‌تفاوت باشیم و گراسنگی و تنگناهای مردم و فقرا را بیینیم و هیچ تکانی هم نخوریم؟

اهم صحبت‌های او از این قرار است:
گرانی مردم را از پا درمی‌آورد. می‌‌گویند قیمت هر کیلو مرغ، ۱۰ هزار تومان است. کسی با حداقل حقوق یا پایین‌تر از آن، می‌تواند این مرغ را برای خانواده خود تامین است؟ این قیمت ارزان است؟ باید در برابر این مسئله بی‌‌تفاوت باشیم و گراسنگی و تنگناهای مردم و فقرا را بیینیم و هیچ تکانی هم نخوریم؟
بنده حق دخالت در امور اجرایی ندارم ولی مسئولان امنیتی و ققضایی باید باید وارد شوند. قضیه از نظارت اتخادیه‌ها گذاشته است. فردی جریمه می‌شود ولی بلافاصله قیمت‌ها را دو سه برابر می‌کند و می‌گوید جریمه می‌دهم. برنامه‌‌‌ریزان در مجلس و مدیران اجرایی در دولت باید ساکت باشند و دشمن مدام بر ما مسلط شود؟ در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی‌‌تفاوت باشیم؟

امروز متاسفانه امکانات شبکه‌‌‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی صفر و حتی زیرصفر است یعنی در مقابل سه‌ هزار سرور تلگرام، شبکه‌‌های اجتماعی داخلی ۳۵ سرور دارند. این قابل مقایسه است؟ علم‌الهدی با بیان اینکه پهنای باندی که به تلگرام در این کشور داده شده است، ۵۰۰ گیگابایت است در حالی که پهنای باندی که به شبکه‌‌های اجتماعی داخلی داده شده، ۳۲ گیگابایت است، اظهار داشت: به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده ولی برای مدافعین داخلی جاده خاکی می‌دهند. این فضایی که دختران را بی‌‌عفت و جوانان را نابود می‌‌کند و فشار سیاسی - امینتی برای کشور ایجاد می‌کند. وی افزود: این عزیزان نمایندگان مردم در مجلس هستند که ساکتند و یکی، دو نفر داد می زنند و بعد مورد حمله قرار گرفته و آنها را ساکت می‌‌‌کنند.
برچسب ها: كاظم صدیقی