به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۱۶۷۱۴۰
محمد مهاجری،‌ فعال سیاسی اصولگرا:

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حرف نویی ندارند

گروه سياسي: محمد مهاجری،‌ فعال سیاسی اصولگرا گفت: از سال 84 به بعد و زمانی که احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست‌جمهوری شد، از همان مقطع در میان اصولگرایان اختلافاتی به وجود آمد که این اختلافات روز به روز هم ریشه‌دارتر شد. در دوره قبلی ریاست‌جمهوری که حتی جمنا هم به وجود آمد هیچ اتحادی صورت نگرفت. چون به عنوان مثال دو کاندیدای اصلی جناح اصولگرا ازجمله قالیباف و رییسی هیچ کدام جمنا را نپذیرفتند و عضو آن نشدند. جمنا خیلی کوچک‌تر از آن بود که بتواند همه اصولگرایان را دربربگیرد.
 
مهاجری افزود: جریان اصولگرایی و حتی اصلاح‌طلبی هیچ‌کدام حاضر نیستند شرایط نویی را که در جامعه به‌وجود آمده درک کنند. به‌خصوص اصولگرایان فکر می‌کنند که هم با روش‌ها و هم با افراد سی سال پیش می‌توانند موفقیت کسب کنند. آن‌ها به هیچ‌وجه بدنه اجتماعی رای خود نگاه نمی‌کنند. اصولگرایان حتی اگر به‌دنبال وحدت هم باشند، دنبال این هستند که آن تعداد رای حداقلی که معمولا اصولگراها را دور هم جمع می‌کند، به همان اندازه فقط بتوانند این‌ها را جمع کنند.

وي ادامه داد: به نظر من نمی‌آید که اصولگرایان اصلا بتوانند در تعداد آرایی که به دست می‌آورند جمعیت بیشتری را دور خود جمع کنند. در واقع رای جریان اصولگرایان رویش ندارد. با تلاش برای این وحدت شاید بیشتر به‌دنبال این هستند که ریزش بیشتر نداشته باشند. جریان اصولگرا نه گفتمان تازه‌ای دارد، نه ایده‌ای تازه و حرف نویی دارد. همان‌طور که اصلاح‌طلبان هم ندارند.

اين فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی از اصولگرایان که حتی ممکن است که خود آنها هم آنچنان تندرو نباشند، بدشان نمی‌آید که این جریان های تندرو جاده صاف کن آنها باشند و به نوعی به آنها میدان می‌دهند. بارها هم فهمیده‌اند که این کار اشتباه است اما هیچ بعید نمی‌دانم که مجددا این اتفاق بیفتد.