به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۶۷۲۱۷

آشکارسازی کدهای سخنان واعظی

آشکارسازی کدهای سخنان واعظی
محمّدآزاد جلالی زاده
الف " اهالی و افراد امنیتی و اطلاعاتی به خوبی اهمیت " کد " و به اصطلاح " کد دادن " را می‌دانند؛ گاهی کد یک کلمه و گاهی یک اصطلاح و اشارت؛ گاهی یک حرکت و زبان بدن و گاهی حتی سکوت است و در این روزها واعظی رییس دفتر آقاي روحانی خواسته یا ناخواسته کدی اساسی را رو کرده که بسیاری پرده‌ها را بر می‌افکند و بر بسیاری از تاریکی‌ها و چرایی‌ها و چگونگی‌های حرکت رییس‌جمهور و تیم اطرافش نوری پر قدرت می‌تاباند.

ب " واعظی اشارت کرده که روحانی همان روحانی سال‌های پیشین است و او و حواریونش با اصلاح طلبانِ به زعم او تند رو میانه ای ندارند؛ اما اینجا ضرورت "کُدشکنی" مشخص می‌شود و اهمیت آن آشکاره می‌شود. روحانی همان روحانی سابق است یعنی چه و اصلاح طلبان تندرو نزد او جایی ندارند به چه معناست؟

ج " واقعیت آن است که روحانی مبارز بر علیه رژیم شاه بوده اما مهم آنکه نقش بنیادینی چون دیگر مبارزان شناخته شده و اس اساس دار در جریانات مبارزه نداشته است و فردی نامدار و پیشرو نبوده است؛ بدون اینکه بخواهیم ارزشداوری کنیم؛ روحانی اساساً پرسونالیتی امنیتی و به شدت محافظه کارانه دارد؛ به شدت اهل لابی گری و بده بستان ست و واقعن و در نهان به مؤلفه هایی چون جامعه مدنی؛ توسعه سیاسی؛ آزادی؛ حقوق شهروندی؛ حقوق مردم و مفاهیم مدرنی از این دست باور ندارد؛ او بیشتر علاقه به شنود دارد تا شنیدن !؟

واعظی درست می‌گوید روحانی همیشه اینگونه بوده و هست؛ اما واقعیت آن است که اصولگرایان با بازی‌ای کم نظیری برای اصلاح‌طلبان چاره‌ای نگذاشتند تا روحانی را به عنوان جان لاک ایرانی و فردی شبه خاتمی به نزد عموم نشان دهند و با شعار به عقب برنمی‌گردیم در واقع حدود سی سال ایران را به عقب راندند.

د " منظور واعظی از اصلاح‌طلب تندرو در واقع هر آنکسی است که کوچکترین اعتقادی به حق و حقوق شهروندی مدرن دارد؛ از حقوق اقوام و اقلیت‌ها دفاع می‌کند؛ با نهادهای انتصابی مشکل دارد؛ مخالف ورود نیروهای نظامی و امنیتی به فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی است؛ از حقوق زنان و دگراندیشان و دگرباوران دفاع می‌کند؛ مخالف رانت‌خواری از هر نوعی ست و از جامعه‌ی باز دفاع و بر دشمنان آن می‌تازد؛ در واقع به نظر روحانی و حواریونش، اصلاح‌طلب تندرو و کندرو ندارد و اصلاح‌طلب خوب؛ تنها در زمان انتخابات است که بایستی با تزریق سرمی و عملیات احیایی؛ نیمه جانی در اصلاح‌طلبان ایجاد کند تا امثال اطرافیان و پسر خاله و عمه و داماد و برادر و خواهر و... آقايان به اصطلاح اعتدالی به پشت میزها بازگردند.

ه " شاید روحانی  و تیمش کنون شادمانانه به بازی ظاهرا زیرکانه‌ی خود در پشت سر آوردن اصلاح‌طلبان و بیشینه ی مردمان بنگرند و حتی در محافل خصوصیشان خنگی سیاسی!؟ آنها را به رخ بکشند و در کوتاه مدت احساس پیروزی کنند؛ اما بازی رخ دیوانه‌ی آنها در نهایت مسیر به کلیت و مشروعیت نظم مستقر ضربه‌ای اساسی وارد کرده و می‌کند و گذر زمان این موضوع را آشکاره خواهد کرد.
برچسب ها: حسن روحانی

احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۲:۵۱
اگربه خدامعتقدین قاطبه ملت ازروحانی ناامیدوهرگزعلاقمندبه دیدن چهره هایی مثل واعظی نیستندزیرااعتقاددارندباشعارهای فریب دهنده آرای مردم راگرفتندوبدترازآن اینکه روحانی چهره هایی رادردولت قراردادکه اصلاًاقبال مردمی ندارند!آقای روحانی اگردرزمان انتخابات وآن مناظره کذایی به نظامیان دخیل درسیاست واقتصادحمله نمی کردهرگزرای نمی آورد!!! (362152)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۴:۳۱
مقاله جالب و بجایی بود
اصلاح طلبان بنام و شجاع راه خود را از سال98 از اعتدال و اصولگرای میانه امثال....جدا کنند
تاکی بنام اصلاحات بکام اصولگرایان و...؟؟؟؟! (362156)