به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۱۶۷۲۹۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بیایید عدم کفایت رییس‌جمهور را استارت بزنیم

گروه سياسي: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جوانانی با تحصیلات عالیه در ورطه بیکاری افتاده‌اند اما داماد رئیس‌جمهور معاون وزیر صنعت شده است، گفت: وضعیت اردوگاه‌های فلسطین از وضعیت اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بهتر است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدقاسم جاسمی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: ما نمایندگان در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس به اتفاق در جریان مسائل و مشکلات کشور هستیم اما متأسفانه در دولت جمهوری اسلامی اراده‌ای برای حل مشکلات نمی‌بینم.
نماینده کرمانشاه در مجلس افزود: اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد جهان است، ۹درصد از منابع طبیعی دنیا در اختیار ایران قرار دارد، معادن، فلزات، نفت و گاز و آب‌های سرشاری که در مرزهای وجود دارند زبان‌زد خاص و عام شده‌اند اما بیکاری و نارضایتی مردمی اختلاس مسئولان کشور، فشار تحریم‌ها، بیکاری جوانان و مشکل ازدواج جوانان در کشور فراوان است، همچنین براساس نظر کارشناسان علوم اجتماعی در رسانه ملی، بیش از ۱۴میلیون جوان از سن ازدواج‌شان گذشته‌اند. متأسفانه می‌بینیم که برخی از وزرا مانند آقای زنگنه به جای اینکه نگرانی برای رفع مشکلات جوانان کشور استان خودش که بیش از صد و 70هزار نفر است، افرادی که از این مجلس نتوانستند رأی اعتماد بگیرند همانند آقای کرباسیان را بدون هیچ تجربه و تخصصی در پست مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران قرار داده است که جای تأسف است، نمایندگان مجلس بررسی کنند که این ایشان چه تخصصی دارند؟، اگر کار آقای کرباسیان خوب بود که می‌توانست در وزارت اقتصاد منشأ اثر باشد. جاسمی خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانانی با تحصیلات عالیه حداقل کارشناسی ارشد به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند اما در مقابل داماد آقای رئیس‌جمهور معاون وزیر صنعت شده است لذا برای وزیری همچون آقای رحمانی تأسف می‌خورم که از نیروهای ارزشی و ولایت‌مدار بوده چنین کاری را انجام داده است.
مگر کرباسیان چه تخصصی داشت که زنگنه آن را به وزارت نفت برد؟! دست از این قوم و قبیله بازی بردارید
آقای وزیر صنعت به جای اینکه دنبال صنعت و معدن کشور و ارتقاء سطح بازرگانی کشور باشید به دنبال این هستید که آقای رئیس‌جمهور دامادش را به شما معرفی کند یا یک جانبه وی را معرفی کنید وقتی هم که ماجرا لو رفت بگویند که رئیس‌جمهور نظر نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این قومی و قبیله‌گرایی‌هایی در دستگاه‌های دولتی از دید و منظر مردم فراموش نمی‌شود، افزود: جوانان بسیاری را داریم که لیاقت و شایستگی‌ لازم را دارند اما متاسفانه ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور به صورت بخش خصوصی و مانند اختاپوس بر روی جمهوری اسلامی افتاده‌اند و هر زمانی هم یک مقدار فشار به آن‎ها وارد شود می‌توانند کشور را رها کنند و با خانواده‌های‌شان آن طرف مرزها زندگی و تحصیل می‌کنند. پس کجایند مردمی که در انقلاب نقش داشتند، پس کجایند مردم و جوانانی که خون دادند و خانواده‌هایی که ۴ یا ۵ نفر از اعضای‌شان به شهادت رسیده‌اند؟ در بخش خصوصی‌سازی زمانی که با وزرای فعلی صحبت می‌کنیم، می‌گویند؛ فردی به نام آقای جهانگیری پشت سر آقایی که مسئولیت بخش خصوصی‌سازی را دارد قرار گرفته است و حمایت می‌کند، چه دلیلی دارد که یک پالایشگاه مهم پس از پالایشگاه آبادان در کرمانشاه به ثَمن بَخس فروخته شود و اکنون هم پس از گذشت یک سال و نیم از زمان تحقیق و تفحص نتیجه کار تحقیق مشخص نشده باشد.

وی ادامه داد: نمایندگانی که ادعا دارید و به خودتان جرأت می‌دهید داخل محافل و مجامع مردمی بروید، نتیجه کار تحقیق و تفحص کجاست؟ اگر رانت و فساد پشت سر ماجرا نیست چرا به دنبال به نتیجه رساندن تحقیق و تفحص نیستند، اکنون که طرح تحقیق و تفحص به کمیسیون‌های اقتصاد و انرژی رسیده چرا کار آن را انجام نمی‌دهید؟ وی گفت: دولت نمی‌تواند بحث همسان‌سازی مصوب در قانون برنامه ششم را اجرا کند لذا هر زمان که به حوزه
۲۰۰ نفر از مسئولان کشور مثل اختاپوس ریخته‌اند به جان جمهوری اسلامی!
انتخابیه می‌رویم به دلیل بی‌کفایتی مسئولان کشور و مدیران دولتی باید سرمان را پایین بیاندازیم. حدود ۳ سال از عمر دولت باقی مانده نمایندگان از نظر شرعی و قانونی موظف هستند که عدم کفایت ریاست‌جمهوری را کلید بزنند و شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کنند. بخدا قسم، زندگی در این مملکت دیگر وجود ندارد!  بترسید که اختلاس ها، بیکاری ها و نارضایتی ها که روزی مثل بمب هسته ای بر سر ما منفجر شود!

تا کی باید شاهد استفاده از رانت در این انتصابات باشیم؟
همچنین نماینده میانه در مجلس گفت: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولتی هستیم. این اقدام به نوعی دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی است. تا کی باید شاهد استفاده از رانت در این انتصابات باشیم؟  یعقوب شیویاری ، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز یکشنبه‌ مجلس با اشاره به برخی حواشی پیش آمده در مورد قانون منع به کار گیری بازنشستگان، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولتی هستیم که به نوعی دهن کجی و سوءاستفاده از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی است. این موضوع تداعی‌گر این مساله است که آقایان رفتند و آقازادگان آمدند تا چه زمانی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات دولتی باشیم؟ وی تجربه را لازمه مدیریت ارشد در یک وزارتخانه دانست و ادعا کرد در حال‌ حاضر شاهد هستیم که افراد فاقد تجربه تا سمت معاونت وزیر هم پست گرفته‌اند و از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواست که با بازرسی‌های فوری در اجرای این قانون به این موضوع رسیدگی کنند. شیویاری همچنین مدعی شد: در برخی از وزارتخانه‌ها نیز افراد بازنشسته به عنوان مشاور منصوب، ولی در حقیقت همان شغل قبلی را انجام می‌دهند که به نوعی دور زدن قانون است.