به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۶۷۳۵۷
نتانیاهو: در داخل ایران به برنامه هسته‌ای ایران سر می‌زنیم

خلاصه‌اي از اخبار گوناگون ايران و جهان

گروه سياسي: بنیامین نتانیاهو در جمع دیپلمات‌های اسراییلی مدعی‌شده: «ما با برنامه هسته‌ای ایران در تمام مناطق دنیا مبارزه می‌کنیم. حتی به‌صورت دوره‌ای به ایران می‌رویم تا در جریان اتفاقات قرار بگیریم.»

▪️ واشنگتن‌پست طبق گزارشی از مجلس‌سنا درباره دخالت روسیه در رئيس‌جمهورشدن دونالدترامپ نقشه روس‌ها این‌بوده با میلیون‌ها پُست در گوگل، توییتر و فیس‌بوک میان رای‌دهندگان به سود ترامپ شکاف بیندازد. مثلا اقشار محافظه‌کار را تشویق می‌کردند برای حق حمل سلاح و مقابله با مهاجران به ترامپ رای دهند ولی سیاهان و آفریقایی‌تبارها را از تاثیر داشتن مشارکت در انتخابات برای تغییر وضع‌ ناامید می‌کرده‌اند- عجب! چه آشنا است این مدل.

▪️ عربستان سعودی دو قطع‌نامه سنای آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد و دخالت در اوضاع داخلی سعودی خواند. سنای آمریکا در قطع‌نامه محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان، را عامل اصلی کشتن جمال خاشقجی اعلام‌کرد و در قطع‌نامه دیگر خواهان پایان حمایت نظامی از عربستان در جنگ یمن شد.

▪️ شرکت نفتی قطری قطرپترولیوم گفته می‌خواهد بدون هیچ‌گونه وابستگی پولی یا مشارکت بین‌المللی، در سال‌های آینده ۲۰میلیارددلار در صنعت نفت‌وگاز آمریکا سرمایه بگذارد.

▪️ نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، در جمع سفیران این کشور در کشورهای مختلف جهان گفته که اسراییل در روند عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی قرار دارد.
 
▪️ کره‌شمالی در پاسخ‌ به گنجانده‌شدن شش‌ مقام‌ کره‌شمالی به‌سبب نقض حقوق‌بشر در فهرست تحریم‌های آمریکا تهدید کرده برای همیشه مذاکره بر سر خلع‌سلاح اتمی را برهم می‌زند.

▪️ آمریکا اعلام‌کرده برای کاهش تنش میان کردهای سوریه با ترکیه در مرز سوریه، نیروهای پیش‌مرگه روژآوا را به‌جای یگان‌های مدافع خلق(ی‌‌پ‌گ) در این منطقه مستقر می‌کند. ترکیه می‌خواست برای مقابله با نیروهای دمکراتیک کرد که آن‌ها را به حزب‌کارگران‌کردستان ‌ترکیه(پ.ک.ک) وابسته می‌داند، به شرق رود فرات و شمال سوریه لشکر بکشد. پیش‌مرگه‌های روژآوا، نیروهای نظامی‌کرد هستند که در کردستان عراق از نیروهای ائتلاف‌آمریکایی و پیش‌مرگه‌ کرد عراقی آموزش گرفتند و در عراق با داعش جنگیده‌اند.

▪️ ده‌هزار نفر با سازمان‌دهی احزاب چپ‌گرا و جنبش‌دانشجویی مجارستان در برابر پارلمان این کشور در اعتراض به تغییر قانون‌کار و علیه دولت در سرمای صفردرجه سانتی‌گراد جمع‌شدند. پارلمان به درخواست دولت حداکثر ساعت اضافه‌کاری را از ۲۵۰ساعت به ۴۰۰ساعت افزایش داده.

⚽️ بارسلونا، در لیگ‌فوتبال اسپانیا، لالیگا، با درخشش لیونل مسی، در زمین لوانته، با پنج‌گل پیروز شد و جای‌اش را در صدر جدول محکم‌تر کرده؛ مسی سه‌گل زد و دو پاس‌گل داد.

▪️ کاترینا گری، مجری تلویزیون و مُدل ۲۴ساله فیلیپینی به‌عنوان برنده مسابقات «دوشیزه جهان» یا «دختر شایسته» سال ۲۰۱۸ برگزیده شد. امسال این مسابقه در تایلند برگزار می‌شد.
مرجع : روزاروز