به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۶۷۳۶

دلتنگي‌مشترك اين‌روزهاي‌افراطيون!/عكس

گروه سياسي: برخي از رسانه هاي افراطي داخل (اصولگرايان تندرو) و افراطيون خارج كشور، در مخالفت با نزديكي ايران با آمريكا خط واحدي را دنبال و اتحاد نانوشته‌اي با يكديگر برقرار كرده‌اند.

به گزارش بهارنيوز، انتشار وسيع صفحه اول برخي از صفحات اول روزنامه‌هاي ايران كه حاوي نقل قول هايي از سوي برخي مقامات از جمله رهبر فقيد انقلاب در مخالفت با مذاكره با آمريكا در آن مقطع  (سالها‌ي اول انقلاب اسلامي) مي‌باشد، يكي از رويكردهاي مشابه و دلتنگي‌هاي مشترك افراطيون است. براي مثال در عكس بالا، كليشه روی جلد روزنامه اطلاعات و نقل قول امام خميني مبني بر اينكه: «هیچکس حق ندارد با امریکا مذاکره کند» را مشاهده مي‌كنيد كه همزمان در سايت‌هاي افراطيون داخل و خارج بازنشر داده شده است. معلوم نيست در حاليكه هر دو طيف در عمل، مخالف اكثر مواضع امام بوده و هستند چگونه اين روزها، بيانات ايشان مربوط به 30 سال قبل كه براي همان مقطع سياسي كشور بيان شده را مورد توجه قرار داده‌ و از اين طريق دل‌نگراني‌هاي خود را در خاتمه يافتن احتمالي مخاصمه‌هاي غرب با ايران بروز مي‌دارند.

یاسین
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۹
به والله اینا ایرانی نیستن ... اینا جز مردم نیستن
اینا سیر هستن !!!
اینا از درد مردم خبر ندارن به خدا ... (132974)
یاسین
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۴
یواش یواش در دکان سه نبش این افراطیون داره بسته میشه(بگو انشاا...) (133044)
س
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۵۲
نه عزیزم اینها مدافع منافع چین وروسیه واسرائیلند.وگرنه کیه که ندونه ارتباط البته از منظرقدرت به ضرر این کشورها تموم نمیشه. (133147)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۰۰
روزنامه اطلاعات و آقای دعایی دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (132978)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۱
باهوش میگه مال 30 سال پیشهههههههههههههههه (133028)
حسین
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۴
پسر خوب اون مال 30 سال پیش هست!!!! (133032)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۴
این آقا فقط یک فرصت طلبه
همین (133053)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۵۴
عزیزم!
مثل اینکه مطلب رو نگرفتی!
این شماره روزنامه اطلاعات مال سه دهه پیشه نه الان!! (133070)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۲۶
آقای دعایی که خود از اصلاح طلبان آغاز انقلاب تا کنون بوده است و همواره در امور سیاسی وجهه اعتدالی داشته اند .زدن چنین تیتری از روزنامه تحت مسئولیت ایشان بعید بود! (133117)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۵۱
منظور محتوای خبر روزنامه ی اطلاعات نیست. این خبر 30 سال پیش در اطلاعات درج شده و مقاله ی حاضر اعتراض به بازنشر آن در فضای کنونی است (133145)
اميد
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۱۲
اين شماره از روزنامه اطلاعات مربوط به الان نيست كه ... تاريخشم كه روشه يكم دقت هم خوبه!
بعضي از سايت ها و رسانه هاي خاص اينو باز نشر كردن بنا به دلايلي! (133161)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۱۵
عمو روزنامه اطلاعات که این خبر رانزده که شما تعجب کردید، گفتنند که افراطیون داخل و خارج تیتر خبر روز نامه اطلاعات مربوط به زمان حضرت امام(30 سال قبل) را دستاویز مقاصد شیطانی خود قراردادند. (133162)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۶
دوست من!

گفت روزنامه اطلاعات اول انقلاب

جناب دعایی در این سال های سخت، مشی اصلاح طلبانه روزنامه اطلاعات را با وجود حملات افراطیون، حفظ کرده و از جمله ارادتمندان آقای خاتمی هستند.

تندروها تصاویر صفحه اول روزنامه های اول انقلاب را منتشر می کنند نه اطلاعات امروز. البته در همان مقطع هم نظر امام، استفاده از دیپلماسی بود (133168)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۳
تاریخ روزنامه رو بخونی بد نیست
مال سال 58 هست گمونم با روزنامه الان اطلاعات اشتباه گرفتی (133176)
میترا
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۰۴
حضرت علی می فرمایند فرزند زمان خویشتن باش
امام مصلحت اون دوران را قطع رابطه می دانستند برای بعد خودشان که نظری نداده اند (132980)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۱۵
منافع که به خطر بیافته آدم به همه چیز چنگ میزنه حتی به چیزهایی که نه تنهابهشون اعتقاد نداشته بلکه به چیزهایی که با آنها مخالف بوده هم چنگ میزنه. (132989)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۱۸
اگه قرار باشه همه حرفای امام انجام می شد که الان وضع مملکت این نبود همه ما جونا میدونیم که امام چقدر دلسوز این مملکت بودن. حضرات انگار فقط تا قسمت مذاکره با آمریکا رو شنیدن ولی اونجا که امام فرمودن نظامیان وارد سیاست نشن و پول آب و برق مجانی میشه رو نشنیدن اگه قراره شما سنگ امام و حرفاشون رو به سینه بزنین همه حرفا رو رو کنین. اون زمان و اون موقعیت سیاسی کشور ایجاب میکرد از آمریکا دوری بشه و امام با هوشیاریشون این کار رو انجام دادن ولی الان ایجاب میکنه که رابطه با آمریکا بهبود پیدا کنه تا زندگی مردم سر و سامون بگیره پس بیخودی اوضاع آروم کشور رو متشنج نکنید (132992)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۴۴
کاملا با شما موافقم.
هر زمانی مقتضیات خودشو داره. (133016)
ایرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۳۲
معلوم نیست رادیکال های چپ گرا چرا اینقدر دارند برای ارتباط با آمریکا بال بال میزنند
انگار چراغ سبز آمریکایی ها و ویزای دوباره برای یک عده دیگه درراهه
من که نه راست هستم و نه چپ ولی از این آمریکایی ها هم دلخوشی ندارم (133002)
یاسین
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۲۵
کسی که نه راست هست نه چپ
آرزوش اینه که ارتباط ایران با امریکا بسیار قوی باشه !!!
بنده هم نه راست هستم نه چپ ! (133116)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۴
فدات شم جوش نیار الان داری وضعیت قطع ارتباط با دنیارو میبینی ما اگرم میخواییم با امریکا و یا سایر کشورها رابطه داشته باشیم عاشق چشم و ابروشون نیستیم به خاطر خودمونه وگرنه روسیه از امریکا خیلی بدتره.... (133190)
سامان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۳۵
فقط یه چیز میشه به افراطیون گفت ، با بهبود روابط دو کشور با فرهنگ ،کاسبی تون از مردم کساد میشه (133005)
فرداد
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۴۵
افراطیون در نداشتن رابطه با امریکا منافع دارند (133018)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۷
چونکه این افراطیون همیشه بدنبال این هستند که تنها نظرات اقلیت خودشون بر کشور حاکم باشه و شرایط سخت اقتصادی یکی دو سال اخیر که با افزایش نرخ ارز و تحریم ها واقعا فشار اقتصادی بر طبقات متوسط و ضعیف جامعه وارد کرده اما باعث سود و بهتر شدن اوضاع این اقلیت افراطی شده و از این ترس دارن که دلارهای انباشته شدشون یدفعه بکشه پایین و ورشکسته شوند (133026)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۸
این اتحاد وهمدلی همیشه وجود داشته و تازه نیست.این دوستان حتی به صورت نانوشته با افراطیون صهیونیستی هم همواره متحد بوده اند.این حضرات هستند که اسرائیل اینهمه در منطقه جولان می دهد.مگر آن مقام معروف اسرائیلی بدون پرده پوشی نگفت که تا فلان مقام اجرایی در ایران هست ما نیاز به نیرو نداریم؟ توقع دارید این آقایان با پرچم اسرائیل بیایند؟! طبیعیست که نعل وارونه می زنند وبا وارونه نمایی از بیانات حضرت امام سوء استفاده می کنند.غافل از اینکه امام مرد زمان بود.هم در فقه وهم در سیاست.آن مرد تاریخ ساز را اینگونه به تصویر کشیدن تنها از نفوذیها وهمپالگیهای خارجی شان بر می آید که گول نباید خورد. البته فراموش نکنید اینها دارند کینه کهنه ای که به آن فقید دارند را نیز نشان می دهند.نیروهای اصیل انقلاب نباید در دام این فریبکاریها بیفتند. (133035)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۶:۳۰
دمت گرم
از خوند كامنتت اعصابم راحت شد (133199)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۴
اين نگاه به امام ، يك نگاه اخباري است . و اخباري گري در برخورد با ميراث فكري يك رهبر فقيد بزرگ ترين خيانت به اوست .
جناح راست هيچ تقوا و پروايي در سو استفاده از جملات امام كه در يك ظرف زماني مشخص بيان شده اند ندارد . مستند شاخص و توطئه اهانت سازمان يافته به امام در سال ٨٨ فراموش شدني نيست . متاسفانه جناح راست از اينكه جوانان و نسل حاضر امام را نمي شناسند حسابي استفاده مي كند و تا زماني كه اين شناخت مستقيم حاصل نشود همين آش است و همين كاسه. شوربختي اينجاست كه نسل جوان جبهه اصلاحات هم امام را نمي شناسند .
به هرحال من معتقدم اين مشكل به دو دليل به وجود آمده :
١- دوري و بيگانگي ما از مطالعه . ما اصولاً اهل خواندن نيستيم و دانسته هاي خود را يا از طريق شنيدن در محافل و مهماني ها به دست مي آوريم يا از پيامك و ايميل يا از صداي امريكا و من و تو يا از صداوسيماي وطني كه دست كمي از آنها ندارد . اهل خواندن امام از سرچشمه و منابع اصلي نيستيم. امام را از زبان حسين شريعتمداري و ضرغامي يا از زبان نوري زاده و نوري زاد مي خوانيم و توهم مي كنيم كه خميني شناسيم و حق داريم او را نقد و نفي كنيم . اين يعني جهل مركب . اين همان چيزي است كه جناح راست مي خواهد
٢- در مملكت ما به دلايل متعدد تاريخي، جامعه شناختي و روان شناختي پديده مخالفت ، پديده ارزشمندي است و هر كس هر چه بيشتر و پرخاشگرانه تر مخالفت كند بيشتر عزيز مي شود. در چنين فضايي شناخت معقول رهبر يك حركت خيلي سخت مي شود و جرات فراواني مي خواهد. در چنين فضايي كساني عزيز مي شوند كه همه چيز را از بيخ و بن انكار كنند و ژست مخالفت بيشتري براي خود جور كنند و اين منافات آشكار دارد با فرزانگي و استقلال راي .
به هرحال
امام عزيز است
چه راست اقتدارگراي داخلي بخواهد ، چه نخواهد
چه ضد انقلاب خارجي و داخلي بخواهند چه نخواهند
ميرحسين موسوي هم اگر عزيز است و اعتباري دارد به خاطر همان هشت سال نخست وزيري امام است و اينكه محصول مكتب خميني است و گرنه اگر خميني نبود موسوي و رهنوردي هم نبودند. (133045)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۵۴
این هایی که این نظرات افراطی رو میدن هنوز غرق در افکار خشک و خشن هستن. فکر همین آقایون ملت رو بدبخت کرد. در دنیای سیاست هیچ چیز همیشگی نیست. اگر اینطوره پس نباید با روسیه هم مذاکره کرد (133071)
رها
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۲۹
اگر ملاک ،روزنامه های 30 سال پیش هست که ما هم خیلی چیزا رو میتونیم رو کنیم.از وعده ها که عملی نشد و حرف هایی که با چرخش 180 درجه به فعلیت رسید.شرایط الان فرق میکنه با اون موقع.در ضمن قراره مذاکره کنیم ،قرار نیست که خودمون و بفروشیم به امریکا.که اگر اینجوری بشه من یکی اولین مخالفم. (133122)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۵۲
مي خواهند طوري وانمود كنند كه جوانهاي امام نديده فكر كنند تفكر امام مانع تنش زدايي در سياست خارجي است . در حالي كه اين دروغ است . آقايان خودشان مخالفند امام را بهانه مي كنند تا ضربه اش را امام بخورد . اگر اينجور است پس چرا به بقيه صحبت هاي امام توجه نمي كنند؟ مثل واردنشدن نظامیان به سياست . مثل ميزان راي مردم است . مثل شوراي نگهبان اقناعي عمل كند . مثل پيام ٨ ماده اي حقوق شهروندي . مثل اعتماد و اهتمام به جنبش دانشجويي . مثل مخالفت ايشان با تفكيك جنسيتي . و...
جمله اي را از ٣٤ سال پيش م آورند براي دنياي خودشان از آبروي امام هزينه مي كنن
خدايا نپسند (133146)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۳
هیچ چیز جز منافع ملی نباید برای ما مطرح باشد.
امروز برای حفظ منافع ملی باید سیاست ما تغییر کند. (133157)
کسری
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۱۲
آقای ایرج آمریکایی ها هم از تو دل خوشی ندارند. (133160)
مهنام
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۲
ولی من می خوام به خاطر کتابایی (text)که می خونم مقالاتی که رایگان در اختیارم قرار می گیره سیستم عامل کامپیوترم داروهایی که بیماران کشورم استفاده می کنن از کشورهایی که تولیدشون می کنن تشکر کنم .می خوام این ناسپاسی تمام شه دورو برتونو نگاه کنین «لابد می گین خوب پولشو می گیرن...بیاین این گلبکاریمون از دنیای اگرافمونو کنار بذاریم. (133165)
مهنام
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۵
داییم همیشه می گفت:
دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت میزند نادان دوست
(کاش می فهمیدیم من به دشمنای دانامون دلخوش ترم نه به دوستایی مثل کره ی شمالی (133167)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۹:۲۲
گل گفتی (133262)
اکبر
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۰:۵۰
بقول اقای احمدی نزاد یک جاشون میسوزه . (133285)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۳:۲۶
هدف وسيله را توجيه ميکند! (133357)