به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۶۷۳۹۵
زیباکلام:

شاید مجبور شویم به لاریجانی رأی دهیم!!

شاید مجبور شویم به لاریجانی رأی دهیم!!
گروه سیاسی: به گزارش نامه‌ نیوز، صادق زیباکلام در پاسخ به این سئوال که چرا مردم باید به اصلاح طلبان رأی بدهند؟ گفت: مردم باید به اصلاح طلبان رأی بدهند چون نتیجه رأی ندادن به اصلاح طلبان و نتیجه شرکت نکردن در انتخابات ما را به عقب می برد. رأی دادن به اصلاح طلبان ممکن است ما را به جلو نبرد، همچنان که رأی دادن به روحانی در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ما را خیلی به جلو نبرد. اما رأی ندادن و عدم شرکت در انتخابات یقینا ما را به عقب می برد.وی ادامه داد: وقتی در انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم شرکت نکردیم، مجلس دست کسان دیگری افتاد. شورای شهر ۱۲ سال دست رقیب بود، در این دوران دیدیم چقدر خسارت و هزینه به مردم وارد شد بنابراین چاره دیگری جز مشارکت در انتخابات نداریم.این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که اگر اصلاح طلبان عذرخواهی کنند مردم به آنها رأی می دهند؟ اظهار کرد: بحث عذرخواهی نیست اصلاح طلبان باید صادقانه با مردم سخن بگویند، بگویند رأی به روحانی درست بود و اگر چرخ زمان به ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگردد، ما همچنان باید به روحانی رأی بدهیم.

وی با بیان اینکه سکوت اصلاح طلبان معنا و مفهوم ندارد افزود: اصلاح طلبان یا سکوت کردند یا می گویند «ما پشیمانیم و نباید به روحانی رأی می دادیم»، این موضع درستی نیست. اعتبار و سرمایه اجتماعی تنها امتیاز اصلاح طلبان محسوب می شود چون قدرت و تشکیلات ندارند بنابراین باید درباره درستی تصمیم شان برای حمایت از روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ با مردم صحبت کنند و توضیح دهند.این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: راه برون رفت از وضعیت فعلی این نیست که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند بلکه برعکس راه برون رفت آن است که روحانی را تحت فشار بگذارند که در جهت مطالبات ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ گام بردارد.وی در پاسخ به این سئوال که چه طور بهزاد نبوی زمان مجلس ششم در اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان و ردصلاحیت اصلاح طلبان استعفا کرد اما الان می گوید نباید از اصولگرایان میانه رو مثل ناطق، باهنر و لاریجانی جدا شویم؟ گفت: واقعیت ها چشمان خیلی ها را باز کرد. واقعیت ها باعث می شود که آدم از اوج ایده آلیستی فاصله بگیرد و به خیلی چیزها تن بدهد یا آنها را قبول کند. همان طور که چشمان مرحوم هاشمی رفسنجانی باز شد یا همان طور که چشمان اصلاح طلبان به روی مرحوم هاشمی رفسنجانی باز شد.

صادق زیباکلام یادآور شد: ما اصلاح طلبان شاید یک روز مجبور شویم به آقای ناطق نوری و علی لاریجانی رأی دهیم. اینها بستگی به شرایطی دارد که با آن مواجه می شویم بنابراین نباید اسمش را گدایی قدرت گذاشت. اصلاح طلبان چیزی در دولت دوازدهم به دست نیاوردند و نمی خواستند به دست بیاورند اما در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ شرکت کردند و به روحانی رأی دادند تا به عقب برنگردیم و سیاست های سال ۸۴ تا ۹۲ بر کشور حاکم نشود.این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: معتقدم کار اصلاح طلبان درست بود که سعی خود را بر این گذاشتند تا مردم را مجاب به حضور در پای صندوق های رأی کنند.
برچسب ها: صادق زیباکلام