به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۶۷۳۹۷

گران‌ترین هتل‌های ایران کدامند؟

گران‌ترین هتل‌های ایران کدامند؟
 گروه گردشگری: ایران بیش از هزار و دویست هتل دارد که اقامت در برخی از آنها هزینه میلیونی دربردارد، هتل‌هایی که اقامت در بسیاری از آنها رویاست و لیست امکاناتشان عریض و طویل است. ممکن است بسیاری از ما توان اقامت در این هتل‌ها را نداشته باشیم، اما آشنا شدن با آنها می‌تواند برای بسیاری از ما جذاب باشد.

هتل های کیش معمولا قیمت بالایی دارند و در صدر لیست گران‌ترین هتل‌های این جزیره، هتل ترنج کیش قرار می‌گیرد. واحدهای اقامتی این هتل روی دریا ساخته شده‌اند و اگر از بالا به هتل نگاه کنید معماری هتل و شیوه چینش واحد‌ها طوری است که طرح ترنج را تداعی می‌کند. همان‌طور که انتظارش می‌رود این هتل در امکانات رفاهی برای مهمانانش کم نگذاشته است؛ با اینکه اقامت روی آب و دیدن کف دریا و زندگی ماهی‌ها و موجودات دریایی از داخل اتاق به خودی‌خود یک تفریح متفاوت به حساب می‌آید، کسانی که در این هتل اقامت دارند می‌توانند از رستوران‌هایی خیلی خوب و انواع تفریحات آبی و ساحلی استفاده کنند. هزینه اقامت در این هتل از 1 میلیون و 200 هزار تومان شروع می‌شود و به 3 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد.

حساب هتل عباسی در اصفهان از بقیه هتل‌های این شهر تاریخی جداست. هتل عباسی همیشه جزو گران‌ترین‌ها در ایران است. در این هتل 300 ساله، سوئیت‌هایی وجود دارد که به سبک معماری قاجار و صفوی تزئین شده‌اند. هتل باغ بزرگی دارد که برای صرف وعده‌های غذایی از آن استفاده می‌شود و رستوران بام و سفره‌خانه، خیال مسافران هتل را از بابت وعده‌های غذایی متنوع راحت می‌کند. این هتل نزدیک میدان نقش جهان قرار گرفته و این طور معروف است که قدیمی‌ترین هتل دنیاست. هزینه اقامت در این هتل از 296 هزار تومان شروع و به 1 میلیون و 300 هزار تومان ختم می‌شود.

نگاهی به قیمت هتل‌ های تهران ما را با هزینه اقامت در پایتخت آشنا می‌کند. هتل اسپیناس پالاس بهرود بزرگترین و مجلل‌ترین هتل تهران است، هتلی که بیش از 800 پرسنل دارد و ساختمانش 20 طبقه است. امکاناتی مثل مرکز خرید، آرایشگاه، رستوران و فست فود، سالن تنیس، سالن ماساژ، بخشی از امکانات این هتل 5 ستاره‌اند، ضمن اینکه مهمانان نیز با هلی برد(اتوبوس هوایی) از فرودگاه به هتل منتقل می‌شوند. قیمت رزرو در این هتل از 820 هزار تومان شروع و به 2 میلیون و 300 هزار تومان ختم می‌شود.
 
در تبریز مجموعه هتل‌های کایای ترکیه حدود ۳۰ سال سابقه دارند و حسابی معروف هستند. حالا این مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای شعبه‌ای را در تبریز افتتاح کرده که طی مدت کوتاهی توانسته است به یکی از معروف‌ترین هتل‌های ایران و البته گران‌ترین‌ها تبدیل شود. هتل کایا لاله پارک در ۱۷ طبقه ساخته شده و ۲۲۰ واحد اقامتی دارد. این هتل فقط اقامتگاه نیست و ۱۲۶ فروشگاه دارد که نمایندگانی از برندهای بین‌المللی هستند و امکانات دیگری مثل مجموعه ورزشی و انواع رستوران‌ها را در خود دارد. هزینه اقامت در این هتل از 516 هزار تومان شروع می‌شود و به 2 میلیون و 700 هزار تومان برای سوئیت یک خوابه می‌رسد.

رزرو هتل در مشهد با قیمت ارزان کار چندان سختی نیست، اما این شهر زیارتی همانقدر که هتل ارزان قیمت دارد، به همان اندازه هم هتل‌های گران قیمت را در خود جای داده است. در صدر لیست گران‌ترین هتل‌های مشهد، هتل مجلل درویشی قرار می‌گیرد. هتل مجلل درویشی مشهد در ۲۵ طبقه ساخته شده است و با معماری منحصربه‌فردی که دارد یکی از بلندترین و متفاوت‌ترین هتل‌های ایران به حساب می‌آید.

 در معماری به فضاهای بزرگ و باز میان ساختمان‌ها ایتریوم می‌گویند و هتل مجلل درویشی تنها هتل ایتریوم شرق کشور است. رستوران سقف شیشه‌ای، رستوران روف گاردن، لمکده سنتی و سایر رستوران‌های این هتل و امکانات تفریحی و رفاهی‌ای مانند مجموعه آبی و مرکز خرید و اتاق‌ها و سوئیت‌هایی لوکس و شیک این هتل را به یکی از گران ترین هتل های ایران تبدیل کرده است. قیمت رزرو اتاق در این هتل از 320 هزار تومان شروع و به 2 میلیون و 900 هزار تومان می‌رسد.