به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۶۷۴۱۳
حناچی:

نباید شهرداری مشهور به فساد شود

گروه جامعه: شهردار تهران در شانزدهمین جلسه شورای معاونین، مشاوران و شهرداران مناطق 22 گانه بر برخورد جدی مدیران مناطق با فساد در بدنه شهرداری تاکید کرد.
نباید شهرداری مشهور به فساد شود
پیروز حناچی در شانزدهمین جلسه شورای معاونین، مشاوران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه که در منطقه ۲۰ برگزار شد، گفت: از این پس جلسات شورای معاونین و شهرداران به صورت دوره ای در مناطق مختلف برگزار می شود و شهردار هر منطقه ای که میزبان جلسه است باید ۱۵ دقیقه درباره مسائل و مشکلات منطقه خود گزارش دهد.وی با بیان اینکه از شهرداران مناطق می خواهم اصلاح آسفالت معابر را جدی بگیرند، عنوان کرد: در شرایط کمبود اعتبار هستیم، اما نباید برخی از وظایف مدیریت شهری را نادیده بگیریم یا نسبت به انجام آن کوتاهی کنیم.شهردار تهران به برخی انتصابات در شهرداری های مناطق نیز انتقاد کرد و گفت: کیفیت برخی از افرادی که اخیراً انتخاب شده اند پایین است در حالی که باید بهترین افراد را برای سمت های مدیریتی در شهرداری انتخاب کنیم. افرادی که سوابق تحصیلی قابل قبولی داشته و از لحاظ مالی پاکدست باشند.حناچی با تاکید بر لزوم توجه به شادی مردم در مناطق مختلف گفت: ضمن رعایت چارچوب ها برنامه هایی برای شادکردن مردم در نظر داشته باشید و با توجه به اینکه نوروز در پیش است از هم اکنون برای این مناسبت برنامه ریزی کنید.

وی از ایده های خلاقانه برای اداره شهر استقبال کرد و افزود: این ایده ها می تواند ما را از شرایط انقباض مالی نجات دهد. تلاش کنید که به شکل های مختلف از ایده های خلاقانه استفاده کنید.شهرداری تهران خطاب به شهرداران گفت: از هنرمندان و افراد صاحب صلاحیت استفاده کنید و رنگ را به شهر برگردانید. برخی از فضاهای شهری به دلیل عدم استفاده از رنگ ها، فضای دل مرده ای است که می توان با استفاده از رنگ این فضاها را زنده کرد.حناچی ادامه داد: به طور مثال، شهر ریودوژانیرو که دچار محدودیت و شرایط ناگوار بود با رنگ پردازی متحول شد. البته، منظور من این نیست که مشکلات یک محله را با رنگ کردن بپوشانیم بلکه می توانیم با استفاده از رنگ شرایط مناسب تری را از حیث بصری برای مردم ایجاد کنیم.شهردار تهران ضمن درخواست از مدیران شهری برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو گفت: هدف ما این است که به مردم نشان دهیم روز بدون خودرو، روزی بهتر است و من از تمام مدیران شهری می خواهم که به شکل موثر در این کمپین شرکت کنند و نگران ریا هم نباشند.

حناچی با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز عنوان کرد: این مسابقه هفته گذشته برگزار شد و ۱۰۰ شرکت اعم از ۱۲ شرکت خارجی در آن به ارائه طرح پرداختند. در این مسابقه ایده های خوبی ارائه شد که در نهایت یک ایده انتخاب می شود.شهردار تهران همچنین از شهرداران مناطق خواست در استفاده از نیوجرسی ملاحظات لازم را در نظر بگیرند و از این پس با معاونت های مربوطه در شهرداری کل در این زمینه هماهنگ باشند.وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مقابله با فساد تاکید کرد و گفت: مجموعه شهرداری گردش بالای مالی دارد که طبعاً درصدی از این گردش دچار فساد می شود، اما نباید کاری کنیم که برند شهرداری مشهور به فساد شود و این طور نباشد که سیستم های ارزیاب ما را به فساد بشناسند.شهردار تهران یادآور شد: همه ما می دانیم که در زیرمجموعه های شهرداری برخی از فسادها اتفاق می افتد، اما می خواهم برخورد شدیدی با فساد در زیرمجموعه های خود داشته باشید و نسبت به این مسئله حساسیت نشان دهید چراکه اگر شما حساس نباشید فساد در مجموعه شهرداری رشد می کند.

حناچی با بیان اینکه نباید افراد سالم و ناسالم را با یک چشم ببینیم، گفت: نکته دیگر این است که نباید در مجموعه شهرداری چاپلوسی وجود داشته باشد. هم اکنون این رفتار تبدیل به یک رفتار سازمانی و بدیهی شده است و این وضعیت باید ساماندهی شود.در این جلسه همچنین زریر نگین تاجی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گزارشی از درآمدهای مالی مناطق مختلف شهرداری تهران ارائه داد و شهردار منطقه ۲۱ نیز در قالب گزارش یکی از پروژه های شهری منطقه را توضیح داد.ایرج معزی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر جمع آوری کارگاه های عمرانی در سطح شهر، گزارشی از جمع آوری تعدادی از کارگاه های عمرانی از جمله کارگاه هفت تیر و شمال کردستان را ارائه داد و اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از فضاهای شهری که در اختیار کارگاه های عمرانی بوده است هم اکنون جمع آوری شده یا در حال جمع آوری است.
مرجع : مهر
برچسب ها: شهردار تهران