به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۶۷۴۵۴

روسای بازنشسته هیات‌ها،کلاف سردرگم ورزش

گروه ورزشی: مشخص نبودن تکلیف روسای بازنشسته هیات های استانی به گره‌ای تبدیل شده که باز کردن آن وقت زیادی از ورزش ایران خواهد گرفت. البته ضرر کوتاه مدت آن هم فعلا تنها متوجه فدراسیون‌هایی است که در انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی هستند.
روسای بازنشسته هیات‌ها،کلاف سردرگم ورزش
در حالی که تعدادی از فدراسیون‌ها همچنان در انتظار مشخص شدن تاریخ برگزاری مجمع انتخابات خود به سر می‌برند اما هنوز از سوی وزارت ورزش زمانی برای تاریخ برگزاری انتخابات این فدراسیون‌ها اعلام نشده است. به نظر می‌رسد بازهم پای قانون منع به کار گیری بازنشسته ها در میان باشد. ظاهرا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هنوز درگیر رفع این تناقض هستند که روسای هیات های استانی هم مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند یا خیر؟ همین موضوع هم باعث شده تا فعلا خبری از برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها نباشد.البته در حال حاضر خود فدراسیون‌ها هم بلاتکلیف‌اند و نمی‌دانند تکلیف‌شان دقیقا با روسای هیات‌های بازنشسته چیست؟ در این میان شاهد یک تناقضی آشکار هستیم چراکه بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان در برخی فدراسیون‌ها روسای بازنشسته هیات‌ها مجبور به استعفا شده‌اند اما در برخی دیگر از فدراسیون‌ها روسا هیات‌ها همچنان برسرکار هستند. 

اما بحث اصلی این روزهای ورزش کشور برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها است. با توجه به بلاتکلیفی که در مورد هیات های استانی وجود دارد، اگر وزارت ورزش بخواهد انتخابات فدراسیونی را برگزار کند، تکلیف هیات‌ها چه می‌شود؟ آیا روسای هیات‌های بازنشسته می‌توانند در مجمع انتخاباتی فدراسیون شرکت کنند یا خیر؟باید این شرایط به نظر می رسد وزارت ورزش باید ابتدا تکلیف هیات ها را مشخص کند و بعد به سراغ فدراسیون ها برود. البته به نظر می‌رسد تعیین تکلیف برای مسئله مشمول بودن یا نبودن روسای هیات های استانی خیلی زمان برده و در این میان ضرر آن متوجه ورزش کشور شده است زیرا در حالی که فدراسیون‌ها باید به فکر برنامه‌های خود برای حضور در المپیک 2020 باشند، هنوز درگیر برگزاری انتخابات هستند. این بلاتکلیفی فدراسیون‌ها بر روی هدف‌گذاری کمیته‌ای که مسئول بررسی برنامه های فدراسیون‌ها برای المپیک 2020 است نیز اثر گذاشته است چراکه فعلا فدراسیون هایی که رییس ندارند، در اولویت بررسی نیستند.با این شرایط این انتظار می‌رود وزارت ورزش پیگیری جدی تری نسبت به تعیین تکلیف روسای هیات‌های استانی داشته باشد و پس از آن به دنبال برگزاری انتخابات فدراسیون ها باشد تا بیش از این زمان برای برنامه ریزی رشته ها جهت حضور در المپیک توکیو از دست نرود.
مرجع : ایسنا