به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۶۷۴۸۱

بورس همچنان قرمزپوش است

گروه اقتصادی: شیمیایی‌ها و نفتی‌ها امروز بیشترین تاثیر را در نوسان شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در کنار این دو گروه، خودرویی‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند اما برخی از نمادها در گروه معدنی‌ و فلزی‌ در کفه مقابل قرار گرفتند.
بورس همچنان قرمزپوش است
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۰۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹ هزار و ۱۴۶ واحدی رسید.همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶ واحد افت تا رقم ۲۶ هزار و ۹۶۲ پایین رفت.شاخص آزاد شناور نیز با ۶۲۰ واحد کاهش عدد ۱۷۰ هزار و ۵۸۱ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۶۹ و ۲۰۴۸ واحد کاهش یافت.امروز نماد سه شرکت پالایشی و سه شرکت پتروشیمی بیشترین تاثیر کاهنده را روی نوسانات شاخص بازار داشتند؛ به طوری که دو گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی دست به دست یکدیگر دادند تا روند حرکت نماگرهای بازار همچنان کاهشی باشند.پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس این شش نماد ذکر شده هستند که هر یک از ۵۸ تا ۸۳ واحد در روند نوسانات شاخصی کل تاثیر داشتند.اما برخلاف روز گذشته برخی از نمادها در گروه فلزی و معدنی در کنار بانکی‌ها سعی کردند شاخص کل را تقویت کنند. از جمله این نمادها می‌توان به بانک صادرات، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری امید، فولاد خوزستان و معدنی و صنعتی گل‌گهر نام برد. نماد هر یک از شرکت‌های یاد شده از ۲۲ تا ۵۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

اما خودروهای که درگیر اخبار ضد و نقیصی درباره قیمت‌های خودر هستند بار دیگر روند کاهش قیمت سهام‌شان را در پیش گرفته‌اند و باز هم به کاهش شاخص کل کمک کردند. نمادهای این گروه در حالی یکدست قرمز شدند که یکی از پرمعامله‌ترین گروه‌ها بودند و بسیاری از آنها بیش از چهار درصد در قیمت پایانی کاهش قیمت را شاهد بودند و صف فروش را نیز تجربه کردند.گروه محصولات شیمیایی و نفتی‌ها نیز اکثرا با کاهش قیمت مواجه شدند. در گروه شیمیایی ۶۴ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و در گروه فرآورده‌های نفتی ۲۲ میلیون سهم به ارزش ۱۶ میلیارد تومان دادوستد شد.ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۱۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به ۹۲ هزار و ۶۵۶ نوبت رسید.آیفکس نیز با ۱.۰۹ واحد کاهش رقم ۱۸۰۸.۶۱ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۴۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۱۲۳ هزار و ۶۴۳ رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس