به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۶۷۵۱

بیوه‌سفید،‌مغز‌متفکر‌حمله به‌مرکز‌خرید‌کنیا

گروه بين الملل: پلیس ضد تروریسم کنیا فاش کرد که بیوه 29 ساله انگلیسی احتمالا مغز متفکر حملات انتحاری مرکز خرید نایروبی، کنیا باشد.
بیوه‌سفید،‌مغز‌متفکر‌حمله به‌مرکز‌خرید‌کنیا
این زن جوان 29 ساله که به "بیوه سفید" معروف است، سامانتا لوتوآیت انگلیسی است که همسرش جرمی لیندسی، یک مسلمان انگلیسی و عامل انفجار هفتم ژوئیه 2005 در متروی لندن بود. در این انفجار 56 تن کشته شدند.
یکی از منابع ارشد پلیس ضد ترور کنیا گفت فراریان حمله به مرکز خرید نایروبی زنی را توصیف کرده‌اند که با حجاب کامل در محل بوده و تروریست‌ها را در انجام حمله رهبری کرده است. این ایده که این بیوه سفید پوست برای انجام این حمله فرمان داده باشد یا حتی خود آن را رهبری کرده باشد، دور از ذهن نیست. این زن جوان که دختر یک سرباز سابق انگلیس و اهل باکینگهام شایر است خود در برنامه آموزش گروهی از زنان که عاملان انتحاری‌اند در اردوگاه‌هایی در سومالی فعالیت داشته است. زمانی که همسر این زن جوان به عنوان یکی از چهار عامل انتحاری انفجارها در سال 2005 میلادی شناخته شد وی این حمله را محکوم و هرگونه اطلاعات درباره برنامه و قصد همسرش را انکار کرد. اما این یک دروغ بود. هشت سال بعد، این زن جوان یکی از آموزش دهندگان و ماموران عضوگیری اصلی القاعده در شرق آفریقا و سخنگوی رسمی گروه شبه نظامی الشباب شد، گروهی که در حملات انتحاری در نایروبی دست داشت.

این زن جوان در سال 2007 به همراه سه فرزند خود به کنیا رفت و تمام ارتباطات خود را با خانواده‌اش در انگلیس قطع کرد و به شبکه تروریستی در شرق آفریقا ملحق شد. این زن جوان که به بیوه سفید معروف است، گروهی از تروریست‌هایی را رهبری کرده که مسئول پرتاب نارنجک به داخل یک رستوران در مومباسا در کنیا هستند. در جریان این حمله سه تن از جمله یک کودک کشته و بیش از 50 تن نیز مجروح شدند.

۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۱۶
با کشتن انسانها به کجا میخوان برسم (133093)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۰:۳۹
اینقدر آدم کشته شبیه ارواح شده ، چشمانش قرمزه فکر کنم خون آشام است! (133280)
سعید
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۰:۵۵
اسلام بزنه تو کمرش (133290)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۱:۵۴
بیچاره شوهرش که با طناب این رفت تو چاه! حالا برادران سیاه پوست از این مجاهده نکاح ، استفاده انتحاری کنند!!!! (133329)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۰:۱۴
انگلیسیه، معلومه بازیچه اطلاعات انگلیسه تا مسلمانان رو به جون هم بندازن، شعار اونا همیشه این بوده تفرقه بنداز و حکومت کن (133369)