به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۱۶۷۵۱۰
دادستان تهران:

مجمدرضا خاتمی تحت تعقیب قرار گرفته است

گروه سیاسی: دادستان تهران گفت: اخیراً آقایی گفته بود که درانتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رأی تقلب شد، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.
مجمدرضا خاتمی تحت تعقیب قرار گرفته است
عباس جعفری دولت آبادی در هفتمین نشست دادستانی تهران با مدیران رسانه‌ها با تاکید بر این‌که خروجی گزارش رسانه‌ها نباید به ادعای سیستماتیک و سازمان یافته بدون فساد دامن بزند، اظهار کرد: رسانه‌ها نباید به گونه‌ای قلم فرسایی کنند که نظام به فساد متهم و این تصور القاء شود که در جمهوری اسلامی به عنوان مدعی مبارزه با فساد، فساد سیستماتیک و سازمان یافته وجود دارد. وی ادامه داد: در همه حکومت‌ها نوعی از فساد دیده می‌شود و ممکن است کم و یا زیاد باشد؛ اما القاء این که تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی دچار فساد است، اشتباه خواهد بود. دادستان تهران پبش‌گیری از ایجاد ناامیدی در بین مردم را به عنوان انتظار دیگر مطرح کرد و گفت: رسانه‌ها و مسئولان حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند. با وجود مشکلات نباید دل مردمی که چهل سال است سخت‌ترین مبارزه و سختی‌ها را تحمل می‌کنند و انقلاب اسلامی با حضور آن‌ها ادامه پیدا کرده است را خالی کرد.
 
جعفری دولت آبادی پرهیز از ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را به عنوان نکته چهارم مورد اشاره قرار داد و افزود: قبول داریم که بخشی از وقوع فساد به اتخاذ برخی تصمیمات نامناسب به خصوص از سوی دستگاه اجرایی برمی‌گردد؛ ولی اتخاذ چنین تصمیماتی نشان‌دهنده ناکارآمدی نظام اسلامی نیست. دادستان تهران با تاکید بر این‌که مطابق با قانونِ مطبوعات، رسانه‌ها در انتشار مطالب آزاد هستند، در بیان انتظار پنجم گفت: رسانه‌ها باید از انتشار مطالب خلاف واقع پرهیز نمایند. جعفری دولت آبادی ادامه داد: ظرف چند ماه گذشته اخبار متعددی انتشار یافته که مبنا ندارد یا فاقد دلیل است و یا با هدف تشدید اختلافات میان مقامات منتشر می‌شود که غالباً منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است. دادستان تهران گفت: اخیراً آقایی گفته بود که در انتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد که چه مدرکی دارید، به اظهارات زید و عمرو استناد می کرد. لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.
احضار یک سلبریتی به لحاظ دخالت در امور دارویی
دادستان تهران با اشاره به احضار یکی از سلبریتی‌ها به دلیل تبلیغ یک آمپول گفت: اخیرا خانمی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یک آمپول کرده بود در حالی که کسی حق ندارد در کاری که به او مربوط نیست دخالت کند.
فع توقیف از قطعات خودرو؛ خودروسازان بهانه نیاورند
دادستان تهران در موضوع رفع توقیف قطعات خودروسازان، تصریح کرد: با حمایت معاون اول قوه قضاییه و همکاری دادستانی تهران دستور رفع توقیف از هزاران قطعه خودرو که پرونده آن‌ها در شعب ویژه در حال رسیدگی بود صادر شده ولی رسانه‌ها کم‌تر به این موضوع پرداخته‌اند باز هم عنوان می‌شود که خودروسازها دچار مشکلاتی هستند. و خودروسازان حق ندارند بهانه بیاورند و عدم انجام تعهدات خود نسبت به خریداران را متوجه قطعه سازان کنند. وی ادامه داد: قوه قضاییه در کنار کارهای سلبی، اقدامات ایجابی مناسبی انجام داده است در موضوع قطعات خودرو، متهمان و برخی دیگر رسیدگی قضایی را گروگان گرفته بودند و دوست نداشتند قطعات آزاد شود. برخی خودروسازان هم می‌خواهند مشکلات را به جاهای دیگر مرتبط کنند در حالی که شرکت‌های خودروسازی که اتومبیل پیش فروش کرده‌اند باید پاسخگو باشند. جعفری دولت آبادی گفت: رسانه‌ها باید در این بخش روشنگری کنند چرا که اقدامات ایجابی، اقدامات تبلیغاتی نیست. به طور مثال در موضوع نیشکر هفت‌تپه، در ابتدا تاکید شد که کارخانه راه‌اندازی شود و پس از آن به اتهامات متهم رسیدگی شود در حالی که متهم این پرونده دو ماه فراری و پنهان بود.