به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۶۷۵۲۳
ملکی:

وزیر ورزش مخالف برگزاری سوپرجام بود

گروه ورزشی: رئیس سابق هیئت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: شاید باورتان نشود، ولی وزیر اصلاً ما را منع نکرد که به CAS شکایت نکنیم بلکه وقتی دید از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم اتفاقاً تشویق هم کرد.
وزیر ورزش مخالف برگزاری سوپرجام بود
اکبر عباسی‌ملکی تا چند روز قبل رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال بود، ولی حالا به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود کناره‌گیری کرد. البته او تأکید دارد هرگز از استقلال جدا نشده است و همچنان هر کمکی از دستش بربیاید انجام خواهد داد. دیروز فرصتی دست داد تا در مورد اتفاقاتی که طی دوران ریاست او بر هیئت‌مدیره رخ داده با ملکی گپ بزنیم.

*این روز‌ها دور از هیئت‌مدیره استقلال هستید. دل‌تان برای این باشگاه تنگ نشده؟
من از استقلال نرفته‌ام. مگر تازه استقلالی شده‌ام؟ نزدیک به ۶۰ سال است طرفدار این تیم بوده‌ام و همچنان استقلالی می‌مانم. در این میان چند سال عضو هیئت‌مدیره بودم، اما حالا که سمت فوق را ندارم باز هم هوادار هستم. استقلال مال من است.استقلال باشگاه من است. مگر می‌شود هوادار استقلال نباشم؟ سایر مدیران باشگاه هم می‌توانند زمانی که پست ندارند هوادار این تیم بمانند. هر کاری هم که از دستم بربیاید اگر از من بخواهند با کمال میل انجام می‌دهم، چون آن را وظیفه اخلاقی خودم می‌دانم.

*در دوره ریاست شما باشگاه استقلال بابت رأی سوپرجام به دادگاه CAS شکایت کرد. حالا که دیگر عضو هیئت‌مدیره نیستید شاید بتوانید راحت‌تر حرف بزنید. واقعاً وزیر و وزارتخانه شما را بابت بازپس گرفتن آن شکایت تحت فشار نگذاشتند؟
نه، قاطعانه می‌گویم نه. اولاً که امیدوارم رأی این پرونده به سود استقلال تمام شود. در مورد مسئله فوق هم صراحتاً بگویم وزیر هرگز من را تحت فشار نگذاشت. معاونانش هم همین‌طور. شاید باورتان نشود، ولی وزیر اصلاً ما را منع نکرد بلکه وقتی دید از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم اتفاقاً تشویق هم کرد.اینکه می‌گویند دکتر سلطانی‌فر به پرسپولیس بیشتر از استقلال توجه می‌کرد اصلاً درست نیست. اصلاً نمی‌تواند درست و منطقی باشد، چون رئیس مجمع هر دو باشگاه است.در مورد آن پرونده بگذارید من یک نکته مهم را به شما بگویم. در جلسه‌ای که من، آقای وزیر و آقای گرشاسبی داشتیم دکتر سلطانی‌فر در حضور خودم به آقای گرشاسبی گفت سوپرجام را در تاریخ ۲۹ تیر برگزار نکنید و به تاریخ دیگری موکول کنید، چون هیچ‌کدام از دو تیم آماده نیستند، ولی مدیرعامل محترم پرسپولیس وقتی از جلسه بیرون آمد دوباره مدعی شد پرسپولیس در آن تاریخ بازی می‌کند.

*الحاجی گرو و مارکوس نیومایر در دوران ریاست شما جذب شدند و با کمترین کارایی قراردادشان فسخ شد. در این رابطه چیزی نمی‌گویید؟
در مورد این دو بازیکن فقط به عنوان یک هوادار قدیمی استقلال به شما بگویم که جذب الحاجی گرو و مارکوس نیومایر اشتباه بسیار بزرگی بود. فقط همین!

*پیرامون رابطه غیرشفاف مالی میان شفر و بعضی بازیکنان استقلال هم شایعاتی در فضای مجازی مطرح است.
نه، نه. اصلاً این حرف‌ها و شایعات از اساس اشتباه است. وصله پورسانت گرفتن به شفر نمی‌چسبد. اصلاً این شایعات را باور نکنید. او لیست می‌داد و باشگاه هم بازیکن می‌خرید. در مورد همام طارق هم همین اتفاق رخ داد. داستان دستیار شدن فرهاد مجیدی و مجتبی جباری هم در نوع خودش سر و صدای زیادی راه انداخت.
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: سوپر جام فوتبال