به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۶۷۵۳۵

افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

گروه جامعه: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای پایتخت طی امروز (۲۸ آذر) گفت: انتظار می‌رود تا فردا (۲۹ آذر) وضعیت کیفی هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران
حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، با کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۸ آذر) نسبت به روز گذشته، از سرعت باد کاسته می‌شود و تنها برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۴ متر بر ثانیه انتظار می‌رود. وی با بیان اینکه به تدریج طی فردا (۲۹ آذر) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود، تصریح کرد: برای برخی ساعات این روز وزش باد موثر و بارش باران در شبانگاه پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین تا روز آینده دما هوا در پایتخت افزایش جزیی خواهد یافت.

شهبازی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود طی امروز (۲۸ آذر) بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق افزوده شود، گفت: تا فردا (۲۹ آذر) نیز وضعیت کیفی هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۵۷ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص میانگین ۶۹ همچنان در شرایط سالم است.