به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۶۷۵۴۵

بورس با افت قیمت پاییز را تمام کرد

گروه اقتصادی: امروز معامله‌گران بازار سرمایه شاهد کاهش قیمت در سهم‌های فلزی و معدنی بودند، اما بانکی‌ها در حرکتی متفاوت به افزایش شاخص‌های بازار کمک کردند.
بورس با افت قیمت پاییز را تمام کرد
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۶۳ واحد افت کرد و به ۱۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با ۳۲۵ واحد افت رقم ۲۶ هزار و ۶۳۶ واحد را تجربه کرد.شاخص آزاد شناور نیز طی معاملات امروز با افت ۳۰۳۳ واحدی مواجه شد و رقم ۱۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد ریال تجربه کرد. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۴۷۳ و ۵۰۵۲ واحد افت کردند.امروز معدنی‌ها، فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها دست به دست هم دادند تا شاخص‌های بازار سهام با کاهش مواجه شود. فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس سه نماد از این دست بودند که هر یک به ترتیب با ۳۹۷، ۲۶۶ و ۱۹۷ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند نماگرهای بازار را به سمت پایین هدایت کنند، اما بانکی‌ها امروز در حرکتی متفاوت به افزایش شاخص بازار سهام کمک کردند.بانک ملت، بانک صادرات ایران و بانک اقتصاد نوین تاثیرگذارترین سهم‌ها از این لحاظ بودند.معامله‌گران بازار سرمایه امروز در گروه فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها از یک درصد تا ۴.۵ درصد بودند. این گروه نیز جزو پرمعامله‌ترین سهم‌های بازار بود.

معدنی‌ها نیز افت قابل توجهی را تجربه کردند و نمادهایی مثل صنعتی و معدنی گلگهر افت بیش از چهار واحد را در قیمت پایانی را شاهد بودند. در برخی از نمادهای این گروه نیز صف فروش مشاهده می‌شد.در عین حال در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای با کاهش قیمت‌ها روبرو بودیم؛ به طوری که سهم‌های تاثیرگذار این گروه در قیمت پایانی بیش از چهار درصد افت را تجربه کردند.اما بانکی‌ها امروز نه تنها به شاخص کل کمک کردند، بلکه با صف خرید نیز همراه بودند. برخی از نمادهای این گروه مخالف با جهت کلی بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار ۱۰۱ هزار و ۶۳۳ نوبت رسید.آیفکس نیز با ۱۷ واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۱۷۹۰ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار به ۳۹۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس