به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۴۹

وزیر اقتصاد: از «درازهی» عذرخواهی نکرده‌ام

گروه اقتصادی: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره شایعه عذرخواهی او از نماینده سراوان توضیحاتی ارائه کرد.
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به حواشی مربوط به درگیری نماینده سیستان و بلوچستان با مامور گمرک، اظهار کرد: من [از درازدهی نماینده سراوان] عذرخواهی نکردم بلکه گفتم این موضوع باید بررسی شود.

اعتراض به سکوت مجلس درباره حادثه تلخ زاهدان
نماینده بوکان از سکوت مجلس نسبت به آتش سوزی در مدرسه ای در زاهدان انتقاد کرد و گفت: چهار معصوم در آتش می سوزند اما ما سکوت می‌کنیم و از آن طرف نسبت به توهین به یکی از همکارانمان آن چنان واکنشی نشان می‌دهیم که وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم. محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: وقتی یک نگهبان با یکی از نمایندگان زاهدان درگیر می‌شود و به او بی‌حرمتی می‌کنند حساسیت نشان داده و جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم، کمیته‌ حقیقت یاب تشکیل داده و در بوق و کرنا کرده و حتی وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم. همه این کارها برای این است که به یکی از نمایندگان بی احترامی شده است. وی افزود: همزمان با این اتفاق چهار دانش‌آموز معصوم زاهدانی در آتش سوختند. ما کدام وزیر را احضار و استیضاح کرده‌ایم؟ امام خمینی (ره) فرمود که مجلس شورای اسلامی در راس امور است اما نگفت که نمایندگان در راس امور هستند. ما عصاره ملت هستیم ولی چقدر رفتارمان نشان می‌دهد که عصاره‌ای از مردم می باشیم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نماینده مردم هستیم چطور این قدر نسبت به همکارمان حساسیت نشان می‌دهیم، اما نسبت به چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم. امروز باید وزیر آموزش و پرورش را احضار می کردیم نه این که دیروز از وزیر اقتصاد بخواهیم توضیح دهد. اگر می گوییم مجلس شورای اسلامی در راس امور است باید امور ملت در راس قرار داشته باشد. عثمانی افزود: چهار معصوم می‌سوزند، اما ما در برابر آن سکوت می‌کنیم و از آن سو به توهین به همکارمان آن چنان موضع گیری می‌کنیم. علی مطهری رییس جلسه در پاسخ به این تذکر، گفت: ما به هر دو موضوع می‌پردازیم و نمی‌توانیم تفکیک کنیم که کدام را بررسی کرده و کدام را بررسی نکنیم. دیروز به آن موضوع پرداختیم، امروز هم خیلی از نمایندگان تذکر دادند و در موضوع آتش سوزی مدرسه زاهدان صحبت کردند. باید عدالت را در اظهار نظرها رعایت کنیم.