به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۵۱

جوادی‌حصار: روحانی کلا ۱۶میلیون رای داشت

گروه سیاسیك محمدصادق جوادی‌حصار در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس دفتر روحانی با تسنیم گفت: اینکه گفته شود هیچ حزب و جریانی در پیروزی آقای روحانی دخیل نبوده، به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.
جوادی‌حصار: روحانی کلا ۱۶میلیون رای داشت
شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره اظهارات اخیر محمود واعظی که گفته بود " این‌که ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به‌عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال 92 این کار را کرده‌ایم و نه در سال 96" گفت: آقای واعظی درست می‌گوید که در سال‌های 92 و 96 هیچ ائتلافی به معنای مشخص بودن سهم طرفین پیروز در انتخابات وجود نداشته است. وی افزود: اما این واقعیت است که قبل از سال 92 آقای هاشمی و برخی بزرگان جریان اصلاحات در قالب قراردادی اجتماعی و سیاسی به این جمع بندی رسیدند که از آقای روحانی حمایت کنند.
 
جوادی‌حصار ضمن بیان این مطلب که حمایت از آقای روحانی در شرایط خاص سال 92 یک ضرورت بود و اصلاح طلبان بابت این حمایت هیچ منتی بر سر دولت نمی‌گذارند، تصریح کرد: اما این بی انصافی است که دوستان ما در دولت بگویند هیچ جریان سیاسی در پیروزی آنها در انتخابات نقشی نداشته است. به هر حال جریان پیروز انتخابات جریانی بوده که از ائتلاف نانوشته بین اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل گرفته است. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی لازم است که هم اصلاح طلبان که حامیان اصلی آقای روحانی بودند، به حمایت خود از دولت پایبند باشند و هم آقای روحانی باید عملا و اخلاقا نسبت به وعده‌هایی که به حامیان خود داده متعهد باشد.

جوادی حصار خطاب رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سوال من از آقای واعظی این است که اگر شما با سرمایه اجتماعی حزب اعتدال و توسعه وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی می‌شدید، درصد پیروزی‌تان چقدر بود؟ بنابراین اینکه گفته شود هیچ حزب و جریانی در پیروزی آقای روحانی دخیل نبوده، به نوعی پاک کردن صورت مسئله است. این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: به فرض اینکه بگوییم در سال 92 آقای روحانی تنها با حمایت‌های مرحوم هاشمی پیروز انتخابات شد. سال 96 چطور؟ اگر اصلاح طلبان در آن انتخابات پای کار آقای روحانی نمی‌آمدند آیا باز هم پیروز انتخابات می‌شد؟ وی در پایان تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت نمی‌کردند در خوشبینانه‌ترین حالت ایشان 16 میلیون رای داشت که با این تعداد رای قطعا نمی‌توانست توفیقی در انتخابات داشته باشد.