به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۵۳
واكنش‌ها به فیلم گمرك و جلسه غیرعلنی مجلس درباره ماجرای نماینده سراوان

همه به دنبال عامل انتشار فیلم‌ها، نه بررسی محتوای آنها!

گروه سیاسی: دو فیلم منتشرشده از درگیری لفظی یك نماینده با كارمند گمرك تهران و همچنین بخش كمی از نمایندگان و همچنین رییس مجلس، قبل از هر چیز از «پخش» فیلم ناراحتند نه بررسی محتوای آنها خصوصا نحوه برخورد توهین‌آمیز و آمرانه یك نماینده با یک کارمند!
همه به دنبال عامل انتشار فیلم‌ها، نه بررسی محتوای آنها!
فیلم منتشر شده از جلسه غیرعلنی دیروز مجلس درباره ماجرای مامور گمرک و نماینده سراوان كه در آن، علی لاریجانی رییس مجلس می‌گوید: کی این کلیپ داده بیرون، باید برخورد کنیم، آقای دژپسند (وزیر اقتصاد) باید برخورد كند. شوخی نیست! درازهی هم می‌گوید: بدونید اگه من کوتاه بیام فردا نوبت شماست! یك نماینده مجلس هم می‌گوید: هیئت رئیسه‌مون بی شعوره!
....
گفتنی اینكه، دیروز یکی از کارکنان گمرک به‌ خبرگزاری فارس گفته بودموضوع درگیری نماینده سراوان با کارمند گمرک که فیلم‌اش در دو روز اخیر بسیار دیده‌شده، رفتن سرزده نماینده مجلس به گمرک و مشکل پارک خودروی‌اش در پارکینگ کوچک ساختمان گمرک بوده است. اما نماینده سراوان در فیلمی که منتشر کرده مدعی شده کارمندان و برخی مردم به قوم بلوچ و اهل سنت توهین کرده ‌بودند!!

برخی رسانه‌ها و فعالان رسانة ای نیز با انتشار این تصاویر نوشتند: «درازهی» با لکسوس آبی پشت درمانده است و سپس با پرشیا وارد گمرک شده است!
آیا واقعیت دارد که با خودروی مربوط به آقای حاجب‌ واردکننده مشهور خودرو بوده؟ میدانند برای چه کاری با یک وارد کننده به گمرک رفته است؟ رفع درد مردم یارفع مشکل یک واردکننده؟


مجلس دوباره "جلسه غیرعلنی" تشکیل داد!
هدایت الله خادمی، نماینده ایذه در مجلس گفت: از جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نمایندگان در حال بررسی این هستند که چه کسی در صحن علنی این فیلم را ضبط و در فضای مجازی منتشر کرده است!  نماینده دامغان هم گفت: انتشار فیلمی از جلسه غیر علنی دیروز مجلس امروز در مجلس بررسی شد و هیات رییسه به حراست مجلس دستور بررسی داد تا مشخص شود چه کسی از جلسه فیلمبرداری کرده و چرا آن را منتشر کرده؟

واكنش‌ها
دفاع نماینده اصلاح‌طلب! از اقدام زشت نماینده!

سهیلا جلودارزاده نماینده اصلاح‌طلب! تهران گفت: نمایندگان شاهد برخوردهای اهانت‌آمیز برخی کارمندان هستند! نماینده سراوان علیرغم وقت قبلی 40 دقیقه معطل مانده بود. او برای پیگیری مطالبه مردم به گمرک رفته بود.

واکنش یك اصولگرا: از سقوط اخلاقی مسئولان خجالت کشیدم
علیرضا زاكانی نماینده اصولگرا مجلس نهم در واکنش به فیلم منتشره از برخورد نماینده سراوان با مأمور گمرک و توضیحات این نماینده بعد از انتشار فیلم، نوشت: فیلم تکان‌دهنده توهین نماینده سراوان را دیدم. به‌عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسئولان خجالت کشیدم. توجیه بدتر وی در علت برخورد را شنیدم و بیشتر خجالت کشیدم. فاجعه‌آمیزتر، نگاه ضد مردمی چهل نفر از نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد بود که حسابی شرمنده‌ام کرد.

 نسبت به چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم اما...
محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان:  اگر نماینده مردم هستیم چطور این قدر نسبت به همکارمان حساسیت نشان می‌دهیم، اما نسبت به چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم. امروز باید وزیر آموزش و پرورش را احضار می کردیم نه این که  دیروز از وزیر اقتصاد بخواهیم توضیح دهد.
 ما عصاره ملت هستیم ولی چقدر رفتارمان نشان می‌دهد که عصاره‌ای از مردم هستیم؟




 سردبیر روزنامه آفتاب یزد درباره نطق طلبكارانه نماینده سراوان و تهدید وزیر اقتصاد در صحن مجلس نوشت:
این ویدئو دقیقا نشان می دهد عصاره فضائل شورای_نگهبان چه طعم و مزه ای دارد!این چند نکته مدنظرتان باشد:
 آن نماینده ای که آن پائین نشسته ، هئیت رئیسه را بیشعور خطاب می کند.
 نماینده ای که کارمند گمرک گفته بود"... می خوری" به همکارانش هشدار می دهد کوتاه بیایم بعد نوبت شماست.معنی ساده حرف او این است که اگر دربرابر مردم کوتاه بیایید باز هم باید کوتاه بیایید پس بایستید و همواره طلبکار باشید.
 نماینده هتاک تاکید دارد اگر وزیر استیضاح نشود و رئیس گمرک و آن کارمند اخراج نگردند استعفا می دهد.
 جلسه غیر علنی است اما یکی از نمایندگان آیین نامه را نقض کرده با این ویدئو.
 یادم نمی آید در این مجلس و مجلسین قبلی نماینده ای در مورد معطلی مردم و یا اصلا حقوق ملت اینگونه سفت و سخت خواستار اخراج و استیضاح شده باشد. و...

متن امیر مهدی ژوله
امیر مهدی ژوله در واکنش به توهین نماینده سراوان و تلاش در مجلس برای مجازات و یافتن عوامل انتشار فیلم منتشر شده در اینستاگرام نوشت:
«خيلي عصباني ام.به جاي اينكه بگذارند از تصوير كارمندي كه نه ميگويد و مراجعي كه معترض ميشود و نماينده بي محافظي كه اشتباه ميكند (احتمالا ميپذيرد و عذرخواهي ميكند)لذت ببريم و پز اين بي لكنتي مردمانمون در مقابل قدرتمندان را بدهيم،ببينيد چيكار ميكنند. آقاي نماينده اول فحش مي دهد ،بعد دروغ ميگويد كه فيلم اديت شده، بعدماجرا را قومي و مذهبي ميكند ،بعد وزير اقتصاد را وادار به عذرخواهي ميكنند(با جميع دوستان)،الان هم افتاده اند دنبال استيضاح وزير و عزل كارمند قانون مدار و پيدا كردن كسي كه فيلم را گرفته و پخش كرده! و انگار نه انگار كه كه اين مملكت كلي كار دارد و در همان استاني كه اين آقا نماينده اش است دو روز پيش چندبچه در اتش بخاريِ فقر يك مدرسه زنده زنده سوختند. اين ليست اميد فقط قبل از انتخابات صاحب زياد داشت؟ الان كسي نيست توي دهن ما بزند كه چرا گفتيم به نماينده هاي اين ليست رأي بدهيد؟»





 
برچسب ها: نماینده سراوان

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۸:۵۸
دم اون مراجعه کننده ای که نماینده را بیرون انداخت گرم خدایی چرا مسئولین باید اینقدر پررو باشند (362186)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۲۲:۱۹
می ترسند روزی نوبت به خودشان برسد (362188)
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۲۲:۳۷
رفتار نماینده سراوان واقعا تاسف بار بود. ما انتظار بشتری از آقای لاریجانی داشتیم ایشان من را ناامید کرد واقعا آقای لاریجانی ناامیدم کرد. (362189)
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۰۹:۱۱
همه اونایی که اونجا جمع شده اند سر و ته یک کلباس هستند فقط رنگشون فرق میکنه! اون از وزراء، این مجلس! همه چیزمان به همه چیزمان باید بیاید! (362191)
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۰۹:۵۱
عصاره تفکرات بعضی نمایندگان در مورد مردم را در این ماجرا می توان دید: که هر طور بخواهیم می توانیم با آن ها رفتار کنیم و اگر ... بخورند و در برابر زیاده خواهی ما بایستند چنان تنبیه و مجازات شان می کنیم که دیگر از این ...ها نخورند..... (362192)
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۱۷
بد نشد مردم تفکر لبیرال را در عمل مشاهده کردند
همه باید در خدمت قدرتمداران باشند و هیچ عددی نیستند (362193)
ایدین
Netherlands Antilles
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۲
دیکتاتوری را در سیستم اداری میبینیم،نماینده مجلس در قبال شهروند خود را خاص میبیند و کارمند در مقابل شهروند خود را خاص دیده و هیچ از کارکنان دولت در قبال همدیگر و حتی در قبال شهروندان مسئول نمیدانند،نامرده استعفا نده.مرسی (362194)