به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۶۷۶۱

مشکلات‌با یک‌یا‌چند‌ملاقات‌حل نمي‌شوند

گروه سياسي: وزیر امور خارجه در آستانه دیدارهای امروزش با مقامات سایر کشورها و همچنین کاترین اشتون ، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد: نمی توان توقع داشت که مشکلات انباشته شده با یک یا چند ملاقات حل و فصل شوند.
مشکلات‌با یک‌یا‌چند‌ملاقات‌حل نمي‌شوند
محمد جواد ظریف در صفحه فیسبوکش نوشت: از اینکه در کامنت‌ها و پیام های خصوصی تان اظهار محبت می کنید و اسباب شرمندگی بنده را فراهم می فرمایید از تک تک شما سپاسگزارم. از همه مهمتر، از اینکه برای ریاست محترم جمهور، حقیر فدوی و دیگر خدمتگزارانتان دعا می کنید از شما ممنونم. اما در اظهار نظرهای شما و برخی مطالب رسانه ای یک محور مشترک دیدم که شاید لازم باشد نکته ای را صمیمانه به محضر همه شما تقدیم کنم. دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است و بنده بسیار خرسندم که مردم به تدبیر این دولت بسیار امیدوارند. اما سیاست خارجی ذاتاً حوزه متانت، صبر، درایت و اقدامات سنجیده، حساب شده و هدفمند است. نمی توان توقع داشت که مشکلات انباشته شده با یک یا چند ملاقات حل و فصل شوند.

برای رسیدن به راه حل های موفق و پایدار هر دو طرف باید آماده تعامل سازنده بر مبنای موضع برابر، احترام متقابل و منافع مشترک باشند. البته من یقین دارم که با یاری خداوند قادر متعال و عنایات و توجهات اولیایش و به دلیل برخورداری خدمتگزاران شما از پشتیبانی خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت حماسی شما مردم بزرگوار، کنشگران بین المللی ناگزیر از برخورد مناسب با نمایندگان شما خواهند بود. ولی باید با دقت و جدیت و با صبر و دوراندیشی و آینده نگری تأمین حقوق، توسعه، پیشرفت و رفاه شما مردم شریف را تضمین کرد. برنامه های متعدد و متنوع و ملاقات های ریاست محترم جمهوری و بنده در این سفر، شروع این مسیر پرفراز و نشیب است. البته اطمینان دارم که این راه دشوار و زمانبر با دعا، صبر و پشتیبانی شما با موفقیت طی خواهد شد.

۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۱
جوابیه به آقا ظریف
سلام آقا ظریف عزیز:
اینجا فعلا همه چیزا عادیس! دو روزس که ساعت را کشیدند عقب ولی زیاد رو ترافیک اثری نگذاشتس !شما سعی کن ظریف عمل کنی! آ بهانه دست افراطیون داخلی ندی دادا!برادر حسین کماکان مشغولس آ دارد می نوسید! ما اینجا هوای شوما را داریم نگران نباش ملت زیاد توقع ندارن! امروز صبح به وقت تهرون هم رئیس محترم جمهور حرکت کردن انشاالله تا شب میرسند نیویورک! در ضمن آقای زیبا کلام هم که چند وقتس بدون وقفه در مورد تموم مسایل دولت اظهار نظر می کنند شرط بندی کردند که آقای اوباما با آقای روحانی ملاقات میکنند. چون خیلی کار دارید زیاد سرتون را درد نیارم. اگه سوغاتی چیزی از نیویورک آوردید حتما ما را فراموش نکنید. (133155)