به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۶۷۷۳۹
دادگان:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها انجام شدنی نیست

گروه ورزشی: رییس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید که امکان واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. او با طرح این پرسش که چه کسی می‌خواهد این دو باشگاه را بخرد و از کجا این همه پول آورده‌ است، می‌پرسد آیا به پس از واگذاری این دوباشگاه توجه شده است؟
خصوصی‌سازی سرخابی‌ها انجام شدنی نیست
محمد دادگان درباره خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: اگر خاطرتان باشد من در همان دوره‌ای که رییس فدراسیون بودم، اعلام کردم که این خصوصی‌سازی یک سرگرمی است. حتی به آقای پوری‌حسینی (رییس سازمان خصوصی‌سازی) در همان دوره گفتم که خود شما بهتر می‌دانید که این کار انجام شدنی نیست. حالا این بار که مصر هستند، مطمئن باشید که شب عید با من تماس می‌گیرد و من هم می‌گویم عذرخواهی می‌کنم که این حرف را زدم. الان می‌خواهند دکمه کت‌وشلوار را بفروشند. شما مطمئن باشید کت‌وشلوار سالم به دست کسی نمی‌رسد.او افزود: یادم هست یک بار آقای نجف‌زاده که الان نماینده ایران در آمریکاست، یک برنامه‌ای با من در تلویزیون داشت. او به من گفت که شما نوستراداموس هستید که هرچه می‌گویید همان می‌شود؟ من گفتم که نوستراداموس نیستم ولی جامعه و مسوولانم را می‌شناسم. امروز یک کلاه درست کردیم و می‌خواهیم بگذاریم سر مردم تا ۴ یا ۶ ماه سرشان گرم باشد.رییس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: خصوصی‌سازی این دو باشگاه انجام نمی‌شود. نهایتش این است که کت‌وشلوار را نگه می‌دارند و دکمه روی کت را می‌فروشند.

دادگان در پاسخ به این سوال که چرا معتقد است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار نمی‌شوند؟ توضیح داد: به این دلیل که این دو باشگاه را به خاطر سروصدایی که دارد، محبوبیتی که در اذهان عمومی و مردم دارد، به شخص واگذار نمی‌کنند. مگر ما به غیر از خدا از کس دیگری واهمه داریم؟ آن‌ها ترس این را دارند به کسی واگذار کنند که آن فرد یک روزی علیه آن‌ها آدم جمع کند و شعار دهد و یا آن کاری که مدنظرش را انجام دهد. آن‌ها ترس این موضوع را دارند. آن‌ها دو مدیر را به تلویزیون می‌آورند و از این دو درباره خصوصی‌سازی می‌پرسند. آقا خصوصی‌سازی را به چه کسی بسپرند؟ کی چنین پولی دارد که استقلال و پرسپولیس را بخرد؟ می‌گویند که پیشکسوتان این دو باشگاه را بخرند، تماشاگران سهام بخرند، این کار را بکنیم، آن کار را بکنیم. همه این‌ها صوت است. آن‌ها اگر به کسی هم واگذار کنند، از این جیب در می‌آورند و به آن جیب می‌گذارند و به خاطر این که ظاهر قضیه را حفظ کنند، دکمه را به یک نفر واگذار می‌کنند.

او درباره افرادی که برای خرید باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام آمادگی می‌کنند که یکی از آن‌ها علی‌پروین بوده که اعلام آمادگی کرده که با جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس قصد خرید این باشگاه را دارد، بیان کرد: من خیلی راحت به شما می‌گویم. آقای پروین برای همه ما قابل احترام است ولی شما هرجور یک طرف قضیه بروید، آقای پروین هست. او می‌گوید ما می‌خواهیم بخریم. "ما" چه کسانی هستند؟ "ما" همان‌هایی هستند که یک زمان در پرسپولیس مدیر بودند و نمی‌توانستند باشگاه را بچرخانند. مدیرانی بودند که الان با هم جمع شدند و می‌گویند ما می‌خواهیم باشگاه را بخریم.آن‌ها می‌خواهند جنجال و سروصدا در جامعه درست کنند. شما آقای پروین را روی خط بیاورید و بپرسید آن‌هایی که می‌خواهند پرسپولیس را بخرند چه کسانی هستند. آن‌ها همان مدیران قبلی هستند که در باشگاه بودند و باشگاه را به حال و روز بدی انداختند و حالا هم می‌خواهند باشگاه را بخرند. سوال بزرگ در این مساله این است که باید از مسوولان وزارت ورزش و جوانان پرسید. زمانی که این دو باشگاه فروخته شد، تضمینش چیست که این پرسپولیس و استقلال کوچک نشود؟ مشکلات‌شان اضافه نشود؟

رییس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: شما می‌گویید پیشکسوت. کدام پیشکسوت؟ من همه پیشکسوتان را می‌شناسم. پشت آن‌ها چند مدیر از داخل و خارج هستند که پرسپولیس را بخرید. فرضا که شما باشگاه را خریدید. مگر شما قبلا مدیر این باشگاه نبودید؟ در دوره خودتان برای این باشگاه چه کار کردید؟دادگان ادامه داد: استقلال، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال یک ساختمان دارند که آن هم دوستان من، من و بچه‌های بازار زحمت کشیدند که در زمان خودمان برای آن‌ها خریدیم. الان اگر آن ساختمان‌ها نبود، این افراد کجا می‌خواستند بنشینند و تصمیم‌گیری کنند؟ حالا سوال من این است. افرادی که ۴۰ سال است که می‌گویند می‌خواهیم این دو باشگاه را بخریم، چه کار برای این دو باشگاه کردند؟ به خدا نباید مردم را باوجود تمام مشکلاتی که دارند، تمام نابسامانی‌هایی که وجود دارد، با این مسائل بی‌ارزش سرگرم کنیم. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای بازی پرسپولیس با تیم ژاپنی چه کارها می‌کرد. الان العین به فینال جام باشگاه‌های جهان رفته است. پس الان امارات هم باید تمام کشورهای دنیا را تصرف کند که به فینال باشگاه‌های جهان رسیدند.

او افزود: چون نمی‌توانیم مشکلات مردم و جامعه را مرتفع کنیم، می‌خواهیم آن‌ها را سرگرم کنیم. الان مشکلات جامعه ما باشگاه استقلال و پرسپولیس است؟رییس پیشین فدراسیون فوتبال درباره مزایایی که می‌تواند واگذاری این دو باشگاه داشته باشد، اظهار کرد: درست است، مزایا دارد. مگر تیم‌های خصوصی دیگری نداشتیم؟ بنشینید و آخر و عاقبت باشگاه تراکتور را ببینید. من امروز تنها کسی هستم که این حرف‌ها را می‌زنم. شما آخر و عاقبت آن آدمی که الان برای باشگاه تراکتور زحمت می‌کشد و از جیب خودش هزینه می‌کند را ببنیند. الان یک سری دورش را می‌گیرند، پول‌های این آدم جابه‌جا می‌شود و در نهایت می‌رود. تا الان چند باشگاه که خصوصی بودند را ول کردند و رفتند؟ شما این تجربه را دارید و بازهم موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال را مطرح می‌کنید؟ چه کسانی می‌خواهند این دو باشگاه را بخرند؟ همه خریداران کسانی هستند که برای این دو باشگاه یک آجر هم نگذاشتند.

دادگان در ادامه درباره ولخرجی در تیم‌های صنعتی توضیح داد: هنوز هم همین اعتقاد را دارم که در تیم‌های صنعتی ولخرجی می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، هم‌زمان با خروج آقای شریعتمداری از وزارت صنعت، من هم استعفایم را به وزیر جدید اعلام کردم. می‌گویند در این مملکت با فساد مبارزه می‌کنیم. من هم قبول دارم، امروز با فساد مبارزه می‌شود ولی با برگ و شاخه مبارزه می شود. هنوز ریشه و تنه باقی مانده است. شما ببینید در باشگاه‌های صنعتی چه پولی جابه‌جا می‌شود. دلال این باشگاه‌ها صداوسیما است، من این را به راحتی می‌گویم.او در ادامه گفت‌وگویش با برنامه رادیویی "تهران ورزشی" درباره حضور ایران در جام‌ملت‌های آسیا و هم‌چنین برگزار نشدن مراسم بدرقه برای تیم‌ملی گفت: تیم‌ملی ما یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند روی سکو قرار بگیرد. بعد از این که در دوره ما تیم‌ملی در جام ملت‌ها سوم شد. البته در آن دوره باوجود مشکلاتی که در نیمه‌نهایی برای ما ایجاد کردند به فینال نرسیدیم. الان هم تیم ملی ما این شانس را دارد که به روی سکو برود. این هم یادمان نرود که کی‌روش کارش را بلد است و من همیشه به این موضوع تاکید کردم ولی اختیارات بسیاری به او دادیم. همه‌مان باید دعا کنیم که کی‌روش در کارش موفق باشد.

دادگان در پایان درباره شرط‌بندی در رده‌های پایه فوتبال که در برنامه نود مطرح شد اظهار کرد: برنامه نود بلندگوی خوبی است. البته الان کمی ضعیف شده است. دلیل این موضوع این است که مجریان این برنامه در اختیار هستند. هرکس از آن‌جا رد می‌شود به او می‌گویند بیا و در برنامه حرف بزن اما من یک بار به این برنامه دعوت شدم تا صحبت کنم. کسی که بتواند حرف تاثیرگذار بزند، به این برنامه دعوت نمی‌شود. این برنامه، این هفته این موضوع را مطرح کرد اما هفته بعد این موضوع را رها می‌کند. فقط این مسائل گفته می‌شود اما سرانجامی ندارد. مجری آن ۳۰ بار هم قهر کرده و دوباره برگشته است. به دلیل این که اختیاراتی را از او گرفتند و یک کارهایی را از او می‌خواهند تا انجام دهد. آن‌ها در برنامه نود از افرادی استقبال می‌کنند که حرفی که باب میل‌شان هست را می‌زنند. مگر حرفی که من می‌زنم برخلاف دینم است؟ قوام یک کشور به دو چیز است. آزادی و عدالت.

وی گفت: اگر من در جهت آزادی و عدالت حرف بزنم، بدانید که کشور قوام دارد وگرنه وقتی بخواهید آزادی و عدالت را از من بگیرید تا حرفی که شما می‌خواهید بزنم، قطعا این کار را نمی‌کنم. چون از یک چیز ترس دارم، آن هم خدا است. از پدر و مادرم که آموزش دینی به من دادند می‌ترسم. شما را مجبور می‌کنند که به یک سمتی بروید که به خاطر بودنتان، دروغ بگویید و عدالت  و آزادی را زیر پا بگذارید. در جامعه ما مردم دین‌شان را دوست دارند. شاید مردم شماها را دوست ندارند. لطفا همه چیز را به دین گره نزنیم. وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که ۱۷۰ هزار مدرسه مشکلات ایمنی دارند. در این بین ۲۵ هزار مدرسه در آستانه انفجار است. بگذارید این مسائل را مردم بدانند. شما در رادیو بیایید و با همکاری هنرمندان و ورزشکاران بزرگ برای بچه‌هایی که در این مدرسه‌های ناایمن تحصیل می‌کنند قدم بردارید. خصوصی‌سازی چی است؟
مرجع : ایسنا