به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۶۷۸۰۶

مشهدی‌ها بالاخره آسیایی می‌شوند؟

گروه ورزشی: عملکرد خوب شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل نخست باعث شده تا هوادارن مشهدی رویای آسیایی شدن یکی از تیم‌های خود را پیش از پیش در سر بپرورانند.
مشهدی‌ها بالاخره آسیایی می‌شوند؟
پدیده مشهد در نیم فصل نخست لیگ هجدهم همانند امسش پدیده بود و بر خلاف انتظارها یکی از صدرنشینان لیگ لقب گرفت. کسی فکر نمی‌کرد شاگردان یحیی گل‌محمدی به علت مشکلات مالی فصل گذشته و امسال بتوانند چنین عملکردی داشته باشند و پس از ۱۵ هفته و تنها به دلیل تفاضل گل کم‌تر نسبت به سپاهان ۳۱ امتیازی، در رده دوم قرار بگیرند.

مدیریت
شاید عمده‌ترین مشکل مشهدی‌ها در این فصل در بخش مدیریت باشد. تیمی که از سوی مجموعه پدیده حمایت نمی‌شود و مدیران این تیم به دنبال واگذاری آن هستند. البته واگذاری که نزدیک به دو ماه است فقط درباره آن حرف زده می‌شود و هیچ عملی در این راستا صورت نگرفته است. همین باعث شده تا دست جواد وطن‌خواه برای رساندن پول به بازیکنانش در پوست گردو باشد.

کادرفنی
با رفتن مهاجری به جمع تبریزی‌ها، یحیی گل محمدی سکان هدایت پدیده را در دست گرفت تا بار دیگر حاضر به کار کردن با جوانان باشد. سرمربی پیشین پرسپولیس و تراکتورسازی بار دیگر توانایی‌های خود را در عرصه مربیگری نشان داد و تیمی را که فصل قبل برای نیفتادن می‌جنگید، به یکی از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرد. پدیده با هدایت گل‌محمدی توانسته از ۱۵ بازی ۳۱ امتیاز کسب کند تا با میانگین بیش از ۲ امتیاز در هر بازی، مشهدی‌ها را دلخوش به حضور در لیگ قهرمانان آسیا کند.

بازیکنان
پدیده نسبت به سال گذشته تغییر زیادی در بازیکنانش نداشته است اما کیفیت شاگردان یحیی گل‌محمدی نسبت به سال گذشته زمین تا آسمان فرق کرده است. با اضافه شدن محمد قاسمی‌نژاد به پسرعمویش یعنی امین، این دو نقش اصلی در نتایج پدیده در این فصل داشته‌اند و هر کدام آمار قابل توجهی را در این فصل از خود به جا گذاشته‌اند. امین با ۶ گل زده، چهارمین گلزن برتر لیگ هجدهم است و محمد نیز با ۵ پاس گل به همراه عالیشاه و محمد کریمی، آقای پاس گل نیم‌فصل نخست لیگ برتر است.هم‌چنین تاثیر بازیکنان دیگر پدیده را در این فصل نمی‌توان نادیده گرفت. درخشش بازیکنانی مثل مرادمند، خلعتبری، یونس شاکری، سعید و اکبرصادقی و حسن مهربان باعث شده تا خیال گل‌محمدی از جانب بازیکنانش راحت باشد.

مشهد؛ خانه امن شاگردان یحیی
اگر از شکست هفته اول مقابل پرسپولیس صرفه نظر کنیم، پدیده در ۷ دیدار خانگی دیگر در ورزشگاه امام رضا میزبان رقبای خود بود که توانست ۵ پیروزی و ۲ تساوی کسب کند تا یکی از دلایل بالانشینی این تیم قدرت شاگردان یحیی گل‌محمدی در خانه باشد. هم‌چنین آن‌ها نزدیک به ۶۰ درصد گل‌های خود را در خانه به ثمر رسانده‌اند و تنها ۴ گل را از مهمانان خود دریافت کرده‌اند.پدیده برای ادامه کار خود در لیگ پانزدهم شرایط نسبتا خوبی دارد و با دو حریف مستقیم خود یعنی استقلال و سپاهان در نیم‌فصل دوم در خانه بازی می‌کند. هم‌چنین این تیم در خانه از تراکتورسازی امتیاز گرفت و تنها پرسپولیس بود که سربلند از خانه مشهدی‌ها بیرون آمد.

آمار ارقام
پدیده دومین تیم بااخلاق لیگ هجدهم پس از تراکتورسازی تبریز است. این تیم در نیم‌فصل اول تنها ۱۶ کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد که نشان می‌دهد شاگردان گل‌محمدی هم در نتایج و هم در اخلاق تیم برتر زمین بوده‌اند. در جام حذفی نیز پدیده توانست برابر دو حریف لیگ برتری خود یعنی ذوب‌آهن و فولاد به برتری برسد و راهی یک چهام نهایی شود. جایی که باید به مصاف برنده دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت برود. گل‌محمدی که تبحر خاصی در جام حذفی دارد، به دنبال سومین جام حذفی خود این بار با پدیده است.میانگین امتیازگیری این تیم در خانه ۷۰ درصد است و این در حالی است که میانگین امتیازگیری پدیده در خارج از مشهد ۶۷ درصد است. هم‌چنین شاگردان گل‌محمدی در خانه ۶۰ درصد گل‌های خود را به ثمر رساندند و این نشان از انگیزه بالای پدیده‌ای‌ها در زمان حمایت هواداران‌شان در بازی‌های خانگی دارد. هم‌چنین پدیده توانسته در ۱۵ بازی خود در لیگ برتر ۸ کلین شیت را ثبت کند و که محمد ناصری در دیدار با صنعت نفت آبادان موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد و ۷ کلین شیت دیگر را هم یوسف بهزادی برای تیمش ثبت کرد. هم‌چنین این دروازه‌بان در این فصل یک پاس گل را نیز برای خود به ثبت رسانده است.
بهترین گلزن: امین قاسمی‌نژاد ۶ گل
بهترین گل‌ساز: محمد قاسمی‌نژاد ۵ پاس گل
گل زده: ۲۴ گل ( ۱۹ گل لیگ برتر و ۵ گل جام حذفی)
گل خورده: ۱۱ گل ( ۸ گل لیگ برتر و ۳ گل جام حذفی)
تعداد کلین‌شیت: ۸ کلین شیت
بهترین پیروزی: ۳ بر صفر برابر نساجی (هفته یازدهم)
بدترین شکست: یک بر صفر برابر پرسپولیس (هفته اول)
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پدیده مشهد