به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۶۷۸۴۷

۲۰۱۸؛ سال ناکامی کروات‌ها در فینال

گروه ورزشی: با ناکامی العین برابر رئال مادرید در فینال جام جهانی باشگاه‌ها، ناکامی مربیان کروات در فینال‌های مهم سال ۲۰۱۸ تکمیل شد.
۲۰۱۸؛ سال ناکامی کروات‌ها در فینال
سال ۲۰۱۸ برای سرمربیان کروات سال خوبی بود ولی می‌توانست بهتر باشد. زلاتکو دالیچ، برانکو ایوانکوویچ و زوران مامیچ با تیم‌هایشان شگفتی آفریدند و تا فینال سه رویداد مهم پیش رفتند ولی در دیدار نهایی کم آوردند و نتوانستند قهرمان شوند.

* زلاتکو دالیچ
کمتر کسی در ابتدای جام جهانی تصور می‌کرد که کرواسی بتواند به فینال جام جهانی راه یابد ولی شاگردان دالیچ توانستند شگفتی بیافرینند و با شکست انگلیس در نیمه نهایی راهی دیدار نهایی شوند ولی در فینال، کرواسی مغلوب فرانسه شد و نایب قهرمان جام جهانی شد تا بهترین عملکرد کرواسی در تاریخ جام‌های جهانی ثبت شود.

* برانکو ایوانکوویچ
برای پرسپولیس برانکو نیز تقریبا همین شرایط وجود داشت. بعد از مصدومیت بازیکنان و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، تصور رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان سخت بود ولی شاگردان برانکو توانستند تیم‌های قدری چون الدحیل و السد را کنار بزنند و شگفتی‌ساز شوند ولی در دیدار نهایی پرسپولیس نتوانست برنده شود و نایب قهرمان شد تا بهترین عملکرد این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ثبت شود.

* زوران مامیچ
سرمربی کروات العین نیز توانست با تیمش در جام جهانی باشگاه‌ها شگفتی‌ساز شود و همراه این تیم به دیدار نهایی برسد. اوج کار تیم او، حذف ریورپلاته در نیمه نهایی بود ولی العین نیز در دیدار نهایی برابر رئال مادرید شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند تا هر سه مربی کروات با وجود عملکرد خوب همراه تیم‌هایشان نتوانند قهرمان شوند.
مرجع : ایسنا