به روز شده در ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۶:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۱۶۷۸۵۴

بررسی مجدد استیضاح وزیر علوم امروز در مجلس

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عصر امروز یکشنبه ۲ دی ماه ادامه جلسه بررسی استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش برگزار می شود.
بررسی مجدد استیضاح وزیر علوم امروز در مجلس
علیرضا سلیمی گفت: امروز ساعت ۲ تا ۴ بعداز ظهر ادامه جلسه بررسی استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.وی افزود: بررسی ۵ سئوال درخصوص موضوع استیضاح وزیر علوم باقی مانده است که در جلسه عصر امروز این سئوالات با حضور اعضا کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.بررسی موضوع استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی دارای ۱۰ محور بوده است که در جلسه گذشته تنها ۵ محور مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه امروز ۵ محور باقی مانده بررسی خواهد شد.محورهای استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بدین شرح است:

۱-عدم وجود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف
۲- عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفه‌ای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه
۳- بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاههای کشور و عدم به روز رسانی رشته‌های دانشگاهی
۴- نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقه‌ای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی
۵- ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاههای کشور
۶- نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی علی رغم دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور
۷- تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقه‌ای نمودن دانشگاه بر خلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت ۱۰ سال و محدود کردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه
۸- عدم حمایت از دانشجویان دوره دکتری و مشکلات شدید معیشتی و عدم حمایت مالی از پایان نامه‌های دکترا و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله پایان نامه و مدرک فروشی
۹- محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیات و تضعیف نقش پروژه‌های کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیات علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه
۱۰- عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور
مرجع : مهر