به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۱۶۸۱۱۵

دونالد ترامپ و همسرش سرزده به عراق رفتند

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش‌ اعلام‌نشده وارد عراق شده است.
دونالد ترامپ و همسرش سرزده به عراق رفتند
کاخ سفید اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در سفری سرزده وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی دیدار کرده‌اند. آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ با حضور در «پایگاه هوایی عین‌الاسد» در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.
ترامپ سرزده به عراق رفترئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه سخنانش با حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و همسرش 3 ساعت در این پایگاه نظامی در استان الانبار حضور داشتند و «چان بولتون» مشاور امنیت ملی عراق، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند.
ترامپ سرزده به عراق رفت
نکته قابل توجه در سفر سرزده ترامپ به عراق عدم حضور "جیمز متیس" وزیر دفاع برکنار شده آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که متیس تا روز اول ژانویه 2019 وزیر دفاع باقی خواهد بود و پاتریک شاناهان پس از آن، مسئولیت پیشبرد امور وزارت دفاع را برعهده خواهد داشت.
ترامپ سرزده به عراق رفتدونالد ترامپ با اذعان به مخفیانه بودن سفرش به بغداد گفت: خیلی غم انگیز است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کنی اما برای رفتن به آنجا ناچار باشی سفرت را تا این حد فوق العاده مخفیانه نگه داری و هواپیماها (ی اسکورت) و بزرگترین تجهیزات جهان دور و برت باشند و هر کاری بکنی تا سالم به مقصد برسی'.
ترامپ اذعان کرد که در سفر به عراق نگران بوده است اما گفت که وی نگران نهاد ریاست جمهوری و ملانیا همسرش بوده و نگران شخص خودش نبوده است. سفر سرزده ترامپ و همسرش روز چهارشنبه به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار در شمال عراق با موجی از محکومیت و انتقادات گسترده احزاب و گروههای سیاسی و نیز نیروهای مقاومت این کشور روبرو شد. عراقی ها این سفر را خارج از عرف دیپلماتیک و نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال این کشور دانسته و خواستار واکنش جدی دولت شده اند.