به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۶۸۲۳
با سنسور جدید کانن

امکان‌عکاسی‌و‌فیلمبرداری‌درتاریکی مطلق

گروه علمي وفناوري: کانن موفق شد با استفاده از سنسور CMOS فول فریم 35 میلیمتری‌اش از پرواز کرم‌های شب‌تاب در تاریکی شب فیلمبرداری کند.
امکان‌عکاسی‌و‌فیلمبرداری‌درتاریکی مطلق
دفتر کانن در توکیو اعلام کرد با استفاده از سنسور جدید فیلمبرداری با حساسیت بالا، نویز کم به صورت فول فریم و با کیفیت HD امکان‌پذیر شده است. گفته می‌شود این سنسور در تاریکی که چشم هم تقریبا قادر به دیدن نیست می‌‌تواند عکاسی و فیلمبرداری کند.
کانن برای تست این دوربین تیمی به جزیره Ishigaki ژاپن فرستاد تا بدون نور مصنوعی و در تاریکی شب از کرم‌های شب‌تاب این جزیره فیلمبرداری کنند. این کرم‌ها بعد از غروب آفتاب در دامنه کوه در این جزیره دیده می‌شوند. در شرایطی که نور محیطی 0/01 لوکس بود که تقریبا برای چشم انسان تاریکی مطلق محسوب می‌شود، این دوربین نه تنها حرکت و رنگ کرم‌های شب‌تاب را ثبت کرده بلکه حتی پوشش گیاهی آن منطقه را نیز نشان داده است.
کانن با این سنسور علاوه بر اینکه امکان عکاسی در نور کم و شب را برای کاربرانش آسان کرده، خبر داده این سنسور به مشاهدات نجومی و طبیعی و نیز به تحقیقات نظامی و پزشکی کمک می‌کند. حتی می‌توان از این سنسور در راستای تکمیل تجهیزات نظارت و جلوگیری از جرم نیزاستفاده کرد.گزیده‌ای از فیلم کرم‌ شب‌تاب Yaeyama-hime را می‌توانید در سایت کانونcanon.com مشاهده کنید.
مرجع : فناوران