به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۶۸۳۷۳
میرزاده:

تخلف آشکار در آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

گروه جامعه: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه اسوه حسنه در زاهدان ۱۰۰ درصد تخلف شده است و در وقوع این حادثه سهل‌انگاری آشکار بوده که باید مراجع قضایی به آن رسیدگی کرده و برخوردهای لازم صورت گیرد.
تخلف آشکار در آتش‌سوزی مدرسه زاهدان
میرحمایت میرزاده در توضیح نتایج حاصله از بررسی عوامل بروز حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان گفت: در این حادثه آنقدر سهل‌انگاری روشن است که قابل اغماض نیست و اتفاق رخداده هیچ ارتباطی با بودجه و مسائل مالی ندارد.وی توضیح داد: حادثه آتش‌سوزی در مدرسه غیردولتی رخ داده که اگر اعتبار کافی برای تاسیس نداشت اصلا نباید ایجاد می‌شد و باید درش را قفل می‌کردند. چه کسی گفته برای هفت دانش آموز مدرسه ساخته شده و مجوز دبستان بدهند. وقتی مجوز گرفته و شهریه می‌گیرند باید نظارت‌های کافی هم باشد.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی اظهار کرد: این مدرسه غیردولتی بوده و موظف است از هر جهت امکانات لازم برای آن را فراهم کنند. از طرف دیگر این مدرسه مجوز نوسازی را نداشته است بدان معنا که در ۱۵ آبان‌ماه سال جاری به سازمان نوسازی نامه‌ای مبنی بر نقل مکان به مدرسه جدید نوشته می‌شود و خواسته می‌شود آنها از لحاظ ایمنی این موضوع را بررسی کنند، اما بدون آنکه منتظر جواب نامه باشند نقل مکان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در روز حادثه نیز مدیر و معاون مدرسه هیچ‌ کدام حضور نداشتند که این سهل‌انگاری آشکار است. همچنین نصف اتاق مدیر مدرسه را با پارتیشن چوبی تبدیل به کلاس کرده و حدود ۳۰ سانتیمتر در ورودی گذاشتند انگار که قرار است لانه زنبور بسازند. اینها همه نشان می‌دهد که تخلف ۱۰۰ درصدی و آشکار رخ داده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.میرزاده خاطرنشان کرد: از طرف دیگر آموزش و پرورش منطقه حدود ۳۰۰ متر از این مدرسه فاصله داشته، اما در آن نظارتی نکرده و بازدید نداشتند. اینها همه حکایت از تخلف آشکار و سهل‌انگاری اداره آموزش و پرورش و مدیر و مسئولان مدرسه مربوطه دارد که باید مراجع قضایی به آن رسیدگی کرده و برخورد صورت گیرد. وظیفه آموزش و پرورش نظارت بر کلیه مدارس چه غیرانتفاعی و چه غیردولتی و دولتی است که این اتفاق در مدرسه زاهدان رخ نداده است.هفته گذشته مدرسه‌ای در زاهدان دچار آتش سوزی شد که تعدادی از دانش آموزان جان خود را از دست داده و تعدادی دچار مصدومیت شدند.
مرجع : ایسنا