به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۶۸۳۷۸

علت ارزانی برخی بیمه‌نامه‌ها چیست؟

گروه اقتصادی: مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای نوپا هزینه‌های پرسنلی کمتری پرداخت می‌کنند، این مساله را عاملی برای ارزان بودن نرخ بیمه‌نامه‌های شرکت‌های نوپا ارزیابی کرد.
علت ارزانی برخی بیمه‌نامه‌ها چیست؟
 نیما نورالهی امروز (یکشنبه) در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه بهره‌وری در شرکت‌های بزرگ بسیار پایین است، گفت: این گونه شرکت‌ها نیروهای مازاد زیادی دارند که همین موضوع به علاوه هزینه های دیگر باعث افزایش قیمت تمام شده بیمه نامه ها خواهد شد. این در حالی است که در شرکت‌های بیمه نوپا این مسئله کمتر دیده می شود. به همین دلیل است که پایین بودن نرخ شرکت‌های نوپا نشانه تلاش آنها برای دامپینگ نیست، چراکه هزینه‌های ادرای این شرکت‌ها کمتر است و به همین دلیل قیمت تمام شده بیمه نامه ها هم در این شرکت‌ها پایین‌تر است.مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو با بیان این که شرکت‌های بیمه‌ای که سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت داشته‌اند، اگر بخواهند ارزش پرتفوی خود را پرداخت کند بار سنگینی را به دوش خواهند داشت، گفت: در شرکت‌های بیمه نوپا به دلیل این که ما آن بار مالی را نداریم حتما ارزش پرتفوی خود را در نمایندگی هایمان در نظر خواهیم گرفت و در برخی موارد تا دو برابر کارمزد هم قابل پرداخت خواهد بود.او با بیان این که بخش اعظم سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای نزد بانک‌ها قرار دارد، گفت: یک کمیته سرمایه‌گذاری در شرکت بیمه تشکیل شده است تا بتوانیم با یک تعادلی بین سرمایه‌ها به اهداف خود برسیم و صرفا به سود سپرده‌ها اکتفا نکنیم.

نورالهی با اشاره به سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیارد تومانی این شرکت اظهار کرد: طبق قانون تجارت شرکت‌ها حداکثر ظرف پنج سال باید نسبت به تکیل سرمایه خود اقدام کنند. این مدت برای بیمه تجارت نو دو سال در نظر گرفته شده است که این موعد در فرودین ماه سال جاری پایان یافت. در همین جهت سازمان بورس هم ما را ملزم را به کاهش سرمایه کرد و بیمه مرکزی تایید خود را مبنی تامین حداقل ۲۵ میلیارد تومان در یک حساب را اعلام کرده است که ما بعد از این مساله با تشکیل مجمع نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام خواهیم کرد.او این کاهش سرمایه را مخل توانگری مالی بیمه تجارت نو ندانست و علت آن را در توانگری این شرکت در سرمایه اولیه آن ارزیابی کرد و گفت: کاهش سرمایه صرفا یک موضوع قانونی برای تکمیل سرمایه شرکت به نحو قانونی است. تکمیل سرمایه در شرکت بیمه تجارت نو ظرف دو سال آینده انجام خواهد شد. این شرکت یک قرارداد بسیار خوب با کمیته امداد در کل کشور داشته است که رقم پرتفوی بالفعل آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان این که سپرده‌های بانکی بیمه تجارت بسیار وضعیت خوبی دارند، ادامه داد: با توجه به رشد خوبی که در پرتفوی داشته‌ایم می توانیم سود خوبی را به سهام داران‌مان بدهیم؛ ضمن اینکه سعی می‌کنیم تا قواعد بیمه مرکزی را عینا رعایت کنیم. در همین راستا بیمه عمر و زندگی را از مابقی تعهدات خود جدا کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری ما هم کاملا مشخص است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بیمه نامه