به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۶۸۴۱
اكثر رسانه‌های جهان این سخنان را بازتاب دادند؛

بازتاب گسترده سخنرانی روحانی در سازمان ملل

گروه سیاسی: همان گونه که مطبوعات و رسانه های بین المللی از چند روز پیش همه تمرکز خود را بر حضور روحانی در سازمان ملل معطوف کرده بودند، توجه ویژه ای را نیز به سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی از خود نشان داده اند. محور این توجه نیز به طور خاص بر سخنان روحانی درباره موضوع هسته ای و رابطه با آمریکا متمرکز است.
بازتاب گسترده سخنرانی روحانی در سازمان ملل
 خبرگزاری «آسوشیتدپرس» موضوع آمادگی ایران برای مذاکرات هسته ای را به عنوان تیتر خبر خود درباره سخنرانی روحانی انتخاب کرده و به نقل از وی می نویسد ایران آمادگی دارد به فوریت وارد مذاکرات هسته ای شود. این خبرگزاری همچنین اشاره می کند که روحانی از آمادگی کشورش برای گفت و گو با آمریکا برای مدیریت اختلافات سخن گفته است.

خبرگزاری «رویترز» نیز سخنرانی روحانی در مرکز توجه خود قرار داده و می نویسد رئیس جمهور ایران در این سخنرانی به شدت از تحریم های وضع شده علیه ایران انتقاد کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند که روحانی ضمن مقایسه تحریم های ایران با تحریم های وضع شده بر عراق در گذشته، گفته اثرات این تحریم ها تنها به اهداف مورد نظر تحریم کنندگان محدود نمی ماند.

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» نیز به همین موضوع پرداخته و می نویسد روحانی تحریم ها را ناقض حقوق بشر و صلح دانسته است. این سایت به نقل از روحانی نوشته تحریم ها متجاوزانه، جنگ افروزانه و ضدانسانی هستند و افراد زیادی را قربانی می کنند.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز به سخنرانی روحانی پرداخته و می نویسد به اعتقاد رئیس جمهور ایران، تبلیغات معطوف به تهدیدآمیز جلوه دادن ایران، برای امنیت بین المللی خطرناک است. این سایت اشاره می کند که به بیان روحانی، نظامی گری برخی بازیگران و جهانی سازی ارزش های غربی، خطر واقعی علیه امنیت جهانی به شمار می رود.

سایت شبکه خبری «ان بی سی» نیز تیتری با این مضمون را برای مطلب خود انتخاب کرده است: «روحانی: ایران تهدید نیست. تحریم ها خشونت آمیز هستند». این سایت اشاره می کند که روحانی گفته ایران مطلقاً هیچ تهدیدی را متوجه جهان نمی کند و این تحریم های وضع شده علیه این کشور هستند که ماهیتی خشونت آمیز دارند. «ان بی سی» اشاره می کند که حضور روحانی در مجمع عمومی، مورد توجه دقیق همه کشورهای جهان بوده است.

«گاردین» نیز همین مضمون را برای تیتر خبر خود انتخاب کرده و به نقل از روحانی می نویسد ایران هیچ تهدیدی را متوجه جهان نمی کند. این روزنامه با اشاره به بخش های دیگری از سخنان روحانی می نویسد به اعتقاد وی، جهان از جنگ خسته شده و آمریکا نباید سوریه را به حمله نظامی تهدید کند. گاردین اشاره می کند که روحانی از جهانیان خواسته خشونت و افراطی گری را محکوم نمایند.

اما سخنرانی روحانی مورد توجه مطبوعات اسرائیلی نیز قرار گرفته است. «یدیعوت آحارانوت» در تیتر مطلب خود درباره سخنرانی روحانی می نویسد: «روحانی به اوباما: صلح در دسترس است». این روزنامه اشاره می کند که به اعتقاد روحانی، اگر آمریکا از تن دادن به فشارهای گروه های فشار جنگ طلب خودداری کرده و به موضع برابر، احترام متقابل و اصول حقوق بین الملل پایبند باشد، در این صورت صلح در دسترس خواهد بود.

در نهایت، روزنامه «واشنگتن پست» نیز در چند خبر مجزا به بخش های مختلف سخنرانی روحانی پرداخته است. این روزنامه در یکی از این بخش ها اشاره می کند که به گفته روحانی، هر مسئله ای را می توان از طریق اعتدال و نفی خشونت حل و فصل نمود.

گفتنی است این موارد، تنها مهمترین موارد از بازتاب های بین المللی سخنان شب گذشته روحانی است و تقریباً همه مطبوعات و رسانه های کوچک و بزرگ بین المللی، بخش هایی از این سخنان را بازتاب داده اند. بازتاب هایی که اکثریت قریب به اتفاق آن ها بر نقاط تعامل جویانه تر در سخنان روحانی تمرکز کرده و جنبه ای مثبت دارند.
مرجع : تابنک

سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۶
این حرفها برای ما شغل و مسکن نمیشه (134127)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۸
چه ربطی داره؟ !!!!!!!!!!!!!! (134279)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۳۶
والاااا...!

فک نمی کنن مردم بعد حرف بزنن! (134388)
تبریزلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۱
مگر آن حرف های 8 سال قبل برای شما شغل و مسکن بود؟ (134338)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۴۹
به احمدی نزاد مراجعه کن استاد استخدام میکند (134395)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۰
انتظهر داشتی وسط جلسه ی سازمان ملل از مسکن ایران حرف بزنه؟ (134821)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۱
عاقا من نمی دونم چی بگم دیشب وقتی سخنرانی اباما رو شنیدم خر کیف شده بودم ولی دیشب وقتی حرفایه روحانی رو شنیدم بد جور کنف شدم خیلی انتظارم بیشتر خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی ولی خدارو شکر آخرشو خوب تونست بگه احتمالا آخرشو خاتمی براش نوشته بود اولشو... (134430)
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۱:۴۸
8 سال گذشته همش حرف جنگو تحریمو نابودی و مقاومت بودحالا حرف صلح و توافق و مذاکره خواهیم دید کدومش به نفع مردم ایرانه (134793)
lمتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۲
یک کلام هنوز از خر شیطون نیومدیم پایین............... (134822)