به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۱۶۸۴۱۸

تركش پخش صحنه جنسی از صداوسیما

گروه فرهنگي: به دنبال پخش صحنه های رابطه جنسی در یک فیلم سینمایی و عدم حذف آنها، چند کارمند این شبکه برکنار شدند و مدیر شبکه کیش صداوسیما نیز عذرخواهی کرد.
تركش پخش صحنه جنسی از صداوسیما
مدیر صدا و سیمای مرکز کیش، از برکناری و توبیخ چند کارمندان این مرکز به دلیل "اهمال و پخش تصاویر ممنوع" در یک فیلم سینمایی خبر داد. به‌گزارش فارس از جزیره کیش، در یکی از شب‌های گذشته فیلمی سینمایی از شبکه کیش پخش شد که متأسفانه در بخشی از آن، صحنه‌های مبتذل این فیلم حذف نشده بود. انتشار این فیلم اعتراض‌هایی را در فضای مجازی و حقیقی از سوی شهروندان جزیره کیش در پی داشت. در این رابطه از صدا و سیمای کیش خبر می‌رسد که کارمندان خاطی برکنار و توبیخ شده‌اند.
بدین منظور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش با عذرخواهی از عموم شهروندان و مردم  ایران و به ویژه جزیره کیش به دلیل پخش تصاویر نامناسب از سیمای این مرکز که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده است، گفت: متاسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند. نجابت با تاکید بر اینکه در نظار‌ت‌های اولیه، تمامی تصاویر نامناسب مشخص و قرار بر حذف آن بوده است، افزود: متاسفانه به دلیل اهمال مدیران و ناظران برنامه، این تصاویر پخش شده است. وی بار دیگر با عذرخواهی بابت پخش این تصاویر تاکید کرد: مدیران و کارکنان ولایت‌مدار، ساعی و پرتلاش مرکز کیش همچون گذشته با رویکرد مردم‌مداری، با تولید و پخش برنامه‌های مخاطب‌محور، می‌کوشند رضایت همشهریان و گردشگران جزیره را فراهم کند.
 
عصر ایران در یادداشتی در این باره نوشت:
 پخش یک فیلم سینمایی در کانال تلویزیونی کیش با بازی جکی چان و به شکل غیر قابل باوری «بدون سانسور» حاوی صحنۀ روابط عریان، در فضای مجازی و افواه سر و صدای بسیاری برپا کرده است. مدیر کل صدا و سیمای کیش البته در این باره توضیح داده و عذر خواهی کرده و گفته است: «متأسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند.» در هر رسانه ای امکان بروز اشتباه وجود دارد و این که نکته ای از چشم بیفتد همواره محتمل است. هر چند این «گاف» به نظر بی سابقه است و شخصا به یاد ندارم چنین اتفاقی مسبوق به سابقه باشد اما به این بهانه می توان چند نکته را یادآور شد:

1. چگونه است که اگر یک رسانه مکتوب (روزنامه یا مجله) اشتباهی مرتکب شود حمل بر توطئه می شود و به کمتر از توقیف و بازداشت رضایت نمی‌دهند و خواستار عزل و استیضاح وزیر ارشاد هم می‌شوند ولی در این فقره بر دامان مدیر کل هم گردی نمی‌نشیند؟ ما هم بروز اشتباه و ناخواسته بودن را قبول داریم ولی جا دارد صدا وسیما احتمال اشتباه را درباره دیگران نیز محتمل بداند.
2. تصور کنید یک مجله یا روزنامه، عکس یا طرحی یا متنی مسأله‌دار منتشر می‌کرد. همین صدا وسیما فضا‌سازی نمی‌کرد؟! آیا به این بهانه مثلا سیاست های فرهنگی دولت زیر سؤال نمی‌رفت و تجمع به راه نمی‌انداختند و از تریبون های مختلف انواع اتهامات مطرح نمی‌شد؟
3. پخش صحنه رابطه جنسی و «هم‌تنی» از تلویزیونی که مدام برای دیگران خط و نشان می‌کشد نشان می‌دهد هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند خود را از خطا برکنار بداند و همه جا محتمل است و با امکانات جدید که سرعت و کمیت بر امور دیگر می چربد بیشتر هم احتمال دارد. اما چگونه است که اگر پای صدا و سیمای کیش در میان باشد قضیه با توبیخ چند کارمند میانی فیصله می‌یابد ولی اگر رسانه ای دیگر خطا کند تا بالاترین سطح را متهم می‌کنند؟ 
توضیح مدیر کل صدا و سیمای کیش به نظر ما قانع کننده است و معلوم است که مدیران آگاهی نداشته‌اند و به خاطر خطای دیگری نمی‌توان درخواست عزل او را داشت. اما می‌توان انتظار داشت که صدا و سیما همین رفتار را با دیگران نیز داشته باشد... دوست داریم ببینیم دوستان خبر 20:30 این موضوع را چگونه تحلیل می‌کنند و چه کسانی را مقصر می دانند؟ یادمان نرفته به خاطر تیتر یک روزنامه یا یک کلمه در شعری یا برداشتی از یک کاریکاتور که از چشم کنترل‌کننده رسانه افتاده باشد چه بساطی راه می انداختند.
 
سرپرست صداوسیمای مرکز کیش منصوب شد
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در حکمی، سید حمید طاهری را به سمت سرپرست صدا و سیمای مرکز کیش منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی در حکمی سید حمید طاهری را به عنوان سرپرست صدا و سیمای مرکز کیش منصوب کرد. در حکم معاون امور استان‌های رسانه ملی آمده است: از شما می‌خواهم با جدیت، نظارت موثر و کارآمد، حوزه ماموریت‌تان را مدیریت و اداره کنید و از همه معاونان، مدیران و کارکنان مرکز هم انتظار دارم نهایت همکاری و همراهی را با جنابعالی به عمل آورند. در بخش دیگری از حکم دارابی از تلاش‌ها و خدمات علیرضا نجابت در سمت مدیریت قبلی مرکز کیش نیز قدردانی شده است.