به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۶۸۵۰۸

خودرویی‌ها بورس را تکان دادند

گروه اقتصادی: امروز خودرویی‌ها نسبت به دیگر گروه‌ها با رشد خوبی مواجه شدند اما در گروه محصولات شیمیایی عمدتا با کاهش قیمت مواجه بودیم. تعدادی از نمادهای این گروه تاثیر بسزایی در شاخص بازار سرمایه داشتند.
خودرویی‌ها بورس را تکان دادند
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۹۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۱ هزار و ۴۵۰ واحدی رسید.همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۸۳ واحد رشد عدد ۲۷ هزار و ۷۶۷ واحدی را تجربه کرد.در عین حال شاخص آزاد شناور با ۲۴۱ واحد افزایش عدد ۱۷۵ هزار و ۲۲۲ رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۰۲ و ۳۴ واحد افزایش داشتند.امروز تعدادی از نمادها در گروه محصولات شیمیایی، فلزی‌ها و معدنی‌ها در کنار برخی از نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص بازار سرمایه داشتند.از جمله این نمادها می‌توان به پتروشیمی پارس، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت نیز اشاره کرد. این سه نماد هر کدام با ۸۰، ۷۸ و ۳۹ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سعی کردند این شاخص‌ها را کاهش دهند. اما در طرف مقابل معدنی و صنعتی چادرملو، سایپا و پتروشیمی جم هر یک به ترتیب ۷۴، ۶۰ و ۵۸ واحد تاثیر افزاینده روی نماگر اصلی بازار داشتند.امروز در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهم‌ها اکثرا با کاهش مواجه بود. همچنین در بیشتر نمادهای گروه فلزات اساسی نیز با کاهش قیمت مواجه بودیم.

در نماد فولاد مبارکه اصفهان که یکی از نمادهایی بود که بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار داشت با دو درصد کاهش در قیمت آخرین معامله مواجه بودیم ۲۶ درصد خریدها در این نماد را حقیقی‌ها و مابقی را حقوقی‌ها انجام دادند.اما خودرویی‌ها امروز یک دست افزایش قیمت را تجربه کردند و بسیاری از نمادهای این گروه بیش از دو درصد در قیمت پایانی رشد داشتند. همچنین نماد سایپا که تاثیر بسزایی در شاخص داشت شاهد حدود ۳.۵ درصد رشد قیمت بود.در عین حال در گروه محصولات شیمیایی امروز بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند از جمله آنها می‌توان به پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی پارس اشاره کرد.ارزش معاملات بورس ایران امروز به رقم ۵۴۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به عدد ۱۴۱ هزار و ۱۹۴ رسید.همچنین آیفکس با ۴.۲ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۸۷۳ دست یافت. ارزش معاملات فرابورس تهران به عدد ۳۰۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۶۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار سرمایه