به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۶۸۵۵۱
علی سرتیپی مطرح کرد:

نباید کلیت طرح پخش فوتبال در سینما را رد کرد

گروه فرهنگ و هنر: "اصل بر نمایش فوتبال در سینما است؛ به شرطی که لطمه‌ای به فیلم‌ها نخورد، ابطال بلیت برای هر فیلم انجام شود و تعداد سانس‌ها و سالن‌های مشخص و محدودی به آن تعلق پیدا کند."
نباید کلیت طرح پخش فوتبال در سینما را رد کرد
علی سرتیپی رئیس هیأت مدیره «انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات پخش فیلم سینمایی استان تهران» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره پخش فوتبال در سینماها بیان کرد: ما تا زمانی که لطمه‌ای به اکران فیلم‌ها نخورد موافق نمایش بازی‌ها روی پرده سینما هستیم.او ادامه داد: نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که برای پخش فوتبال باید شرایطی لحاظ شود و ما به قید شرط، موافق این اتفاق هستیم. در حقیقت باید آن بازی فوتبال مهم باشد و ارزش نمایش روی پرده عریض سینما را دارا باشد. اکنون هم که در آستانه جام‌ ملت‌های آسیا هم هستیم، به صورت محدود می‌توان به پخش این بازی‌ها پرداخت.مدیر پردیس سینمایی کوروش اضافه کرد: به این ترتیب در زمانی که می‌خواهیم به پخش فوتبال در سینما بپردازیم باید به شکل و شرایط اکران فیلم‌ها و گیشه آن‌ها توجه کنیم. شورای عالی اکران باید متناسب با هر شرایطی یک تصمیمی بگیرد و نباید یک حکم قطعی صادر کرد. به طور مثال قطعا در ایام نوروز که گیشه سینما پرمخاطب‌تر از زمان‌های دیگر است، حتی اگر بازی مهمی هم وجود داشته باشد نباید در سینما پخش شود.سرتیپی با بیان اینکه "شاید برخی مواقع به این نتیجه برسیم که فوتبال را با همه اهمیت‌اش در سینما نشان ندهیم" گفت: وضعیت اکران فیلم‌ها در سینما مهم است بنابر این اگر شرایطی باشد که ببینیم حقی از صاحبان آثار ضایع نمی‌شود و کسی متضرر نخواهد شد، می‌توانیم اقدام به پخش بازی‌ها کنیم.

این مدیر سینمایی درباره پخش برخی‌ بازی‌ها در سینما در زمان جام جهانی روسیه و پرداخت نشدن سهم برخی تهیه‌کنندگانی که فیلمشان در آن بازه زمانی اکران بوده، توضیح داد: بیشتر سینماداران سهم فیلمسازانی که در زمان پخش فوتبال روی پرده بودند را از فروش بلیت‌ بازی‌ها پرداخت کرده‌اند، آن بخشی هم که باقی مانده است باید سازمان سینمایی و شورای عالی پیگیری کنند که چرا هنوز پرداخت نشده است. بنابر این اگر چند سینما پولشان را نداده‌اند دلیل نمی‌شود کلیت طرح را رد کنیم و آن را زیر سوال ببریم.رئیس هیأت مدیره «انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات پخش فیلم سینمایی استان تهران» در پاسخ به این سوال که آیا اگر این طرح دوباره مطرح شود از طرف سینمایی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ گفت: با توجه به شرایط اکران فیلم‌ها در این فصل، فکر می‌کنم اگر این طرح دوباره مطرح شود مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی افزود: مجموعا وزارت ارشاد و شورای عالی اکران با پخش فوتبال موافقت کرده‌اند اما باید قبل از تصمیم گیری نهایی، شرایط هر دوره‌ای که در آن قرار داریم مورد توجه باشد تا منافع همه کسانی که در این امر دخیل می‌شوند از سینماداران تا تهیه کنندگان در نظر گرفته شود. در نهایت با توجه به شرایط گیشه فیلم‌ها، فصل اکران باید تصمیم گیری نهایی گرفته شود.سرتیپی در پایان گفت: اصل بر نمایش فوتبال در سینما است؛ به شرطی که لطمه‌ای به فیلم‌ها نخورد، ابطال بلیت برای هر فیلم انجام شود، هر پخش فوتبالی با محدودیت‌هایی همراه باشد و تعداد سانس‌ها و سالن‌های مشخص و محدودی به آن تعلق پیدا کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سینما فوتبال