به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۶۸۶۴۵
دادستان خوزستان: مدیرعامل هفت‌تپه فراری نیست

مدیر نيشكر هفت‌تپه فراری هست يا نیست؟

مدیر نيشكر هفت‌تپه فراری هست يا نیست؟
گروه اقتصادي: در حاليكه ديروز در جريان دادگاه رسیدگی به اتهام‌های قربانعلی فرخ‌زاد، مالک ماشین‌سازی تبریز، که به اخلال‌ارزی از راه قاچاق عمده ارز متهم‌است، نام امید اسدبیگی، هم به عنوان مدیرعامل فراري کارخانه نیشکر هفت‌تپه مطرح شد، اما امروز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان  فراري بودن او را تکذیب و عنوان کرد: نامبرده متواری نیست و در جلسات کار گروه زیر مجموعه شورای تامین که به منظور بررسی و مشکلات هفت تپه تشکیل می‌شود؛ در دادستانی مرکز استان خوزستان حضور مستمر دارد.
 
حسینی پویا گفت: مدیر عامل شرکت هفت تپه در خصوص حل مشکلات کارگران و پرداخت حقوق معوقه آن‌ها و همچنین تامین منابع مالی برای تعمیر و تجهیز کارخانه تعامل خوبی دارد و قول مساعد داده است طی چند روز آینده یک ماه معوقه دیگر کارگران را پرداخت نماید تا کارگران با دل گرمی و روحیه مضاعف فصل برداشت نیشکر را از مزارع شروع نمایند. این مقام قضایی در استان خوزستان اظهار کرد: همچنین جلساتی به منظور حل مشکلات تعدادی از بازنشستگان تشکیل شده است که نتیجه آن متعاقبا به اطلاع کارگران بازنشسته خواهد رسید. وی با تاکید بر اینکه آرامش در شرکت حکم فرماست و کارگران با همدلی مشغول کار هستند افزود: در صورت مساعد بودن هوا برداشت نیشکر از مزارع از هفته آینده شروع می‌شود. دادستان اهواز همچنین گفت: هفته آینده با تشکیل جلسه کارگروهی در دادستانی در خصوص مشکل نی‌بران و بازنشستگان بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.
 
گفتني اينكه ديروز در دادگاه رسیدگی به اتهام‌های قربانعلی فرخ‌زاد، مالک ماشین‌سازی تبریز، که به اخلال‌ارزی از راه قاچاق عمده ارز متهم‌است، نام امید اسدبیگی، یکی از مالکان و مدیرعامل پیشین کارخانه نیشکر هفت‌تپه هم مطرح شد. در کیفرخواست فرخ‌زاد آمده که او از در فاصله امرداد تا اسفند سال ۱۳۹۴، بیش‌از ۹۸میلیون‌دلار از بانک‌اقتصادنوین ارز دولتی گرفته و یک‌ریال هم بابت آن پرداخت نکرده است. در دریافت این میزان ارز دولتی، اسدبیگی با درست‌کردن پیش‌فاکتورهای جعلی برای خرید خط‌تولید نوشابه‌ گازدار و ورق‌های ام‌دی‌اف، به فرخ‌زاد کمک‌کرده و سپس ارز دریافتی را با قیمت‌بالاتر در بازار فروخته و سهم فرخ‌زاد را داده است. اسدبیگی به فرخ‌زاد تقریبا ۱۰میلیارد‌تومان پرداخته اما سود فروش ارز در بازار آزاد، بیش‌از ۳۵میلیاردتومان بوده است. آن‌چه از سود مانده، در اختیار اسدبیگی است که فراری است.

اسدبیگی مدیرعامل پیشین نیشکر هفت‌تپه بود که در در اوج اعتراض‌های کارگران این کارخانه علیه خصوصی‌سازی این کارخانه و عقب‌افتادن حقوق‌شان، در فیلمی به کارگران معترض هشدار دارد که نباید به آن‌ور آب متکی باشیم و باید زیرسایه نظام دست‌به‌دست هم دهیم.»
 
برچسب ها: نیشكر هفت تپه