به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۶۸۶۸۵
جزئیات استعفای اعتراضی وزیر بهداشت

ابطحی: قاضی‌زاده چون اختلاس بلد نبود، رفت!

گروه سیاسی: محمدعلی ابطحی،  درباره استعفای وزیر بهداشت از حضور در دولت روحانی نوشت: «دکترقاضی زاده هاشمی کارش را بلد نبود. باید به جای توصیه مالاندن به آن روستایی، مسئولان دولتی را می مالاند. به همین دلیل جزو حلقه سیاست بازان دولتی نبود. خیلی بیش از تراز این دولت دلسوز بود.به اختلاس هم احتیاجی نداشت. در این چرخه معیوب آدمهای دلسوز به سختی می توانند کار کنند.»

روحانی تاکنون مقاومت کرده است رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: وزیر بهداشت استعفایش را تقدیم‌ رئیس‌جمهور کرده است ولی از آنجایی که رئیس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی را مدیر لایقی می‌دانند، تاکنون مقاومت کرده و استعفای ایشان را نپذیرفته است تا با رایزنی، مشکل حل شود. به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص استعفای وزیر بهداشت گفت: قاضی‌زاده هاشمی از وزرای بسیار موفق و خوب ما هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم بوده و هستند.  وی با بیان اینکه قاضی‌زاه هاشمی موفقیت‌های خوبی داشته و بیمارستان‌ها و طرح‌های خوبی را اجرا کرده است، اظهار داشت: از همه مهمتر، طرح تحول سلامت است که به خوبی توسط آقای هاشمی پیش برده شده است. وزارت بهداشت، وزارتخانه مهم و حساسی است و مدیریت آن نیازمند مدیریت و بودجه است. 
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه رخ داده اختلاف‌نظری است که قاضی‌زاده هاشمی نسبت به بودجه داشتند، تصریح کرد: وزیر بهداشت استعفایش را تقدیم‌ رئیس‌جمهور کرده است ولی از آنجایی که رئیس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی را مدیر لایقی می‌دانند، تاکنون مقاومت کرده و استعفای ایشان را نپذیرفته است تا با رایزنی، مشکل حل شود.  واعظی با بیان اینکه مسئله امروز ما با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: به دلیل جنگ اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه از نظر بستن بودجه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و امیدواریم با گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود این مسئله تا امروز حل شود.  وی ادامه داد: ما قاضی‌زاده هاشمی را سرمایه دولت می‌دانیم و کارها و اقدامات ایشان را تکریم کرده و آن را قدر می‌دانیم. امیدواریم ایشان همراه دولت باشند و اگر به هر دلیلی از دولت جدا شدند، ایشان را از سرمایه‌های خود می‌دانیم ولی بنای آقای رئیس‌جمهور حفظ ایشان است. 

اختلاف بین وزیر و سازمان برنامه‌ و بودجه دلیل استعفای قاضی‌زاده یک نماینده مردم تهران با اشاره به استعفای وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت ضرب‌الاجلی تعیین کرده که اگر آن مسائل مورد نظر رفع شد در وزارت خواهد ماند و اگر حل نشود نخواهد ماند و رئیس‌جمهور هم دارد تصمیم می‌گیرد که چه‌کار کند.
ابوالفضل سروش در گفت‌‌وگو با ایلنا، درباره جزئیات استعفای سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: من فکر می‌کنم آقای هاشمی بیشتر سر بودجه سلامت و تجهیزات داروها استعفا داده است. وی تاکید کرد: وزیر بهداشت احساس می‌کند اگر بودجه به حوزه سلامت و تجهیزات دارو اختصاص نگیرد، نمی‌تواند وزارت‌خانه خود را هدایت کند. اختلافی با سازمان برنامه و بودجه دارد و گفته مشکلات من را حل کنید که بمانم و اگر حل نکنید، نخواهم ماند. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بررسی این موضوع که آیا این کار درست است یا نیست جای تحقیق دارد، عنوان کرد:‌ الان در شرایط تحریمی قرار داریم، در شرایط تحریمی نظام بودجه‌بندی کشور هم فرق می‌کند. با توجه به ۵۰۰ میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی برای دارو و تجهیزات پزشکی گرفته‌اند، در نوع پرداختی که می‌خواهد به وزارت بهداشت انجام شود، بین سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت اختلاف‌نظر وجود دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا این استعفا از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شده یا نه؟، گفت: خبر ندارم، اما ظاهرا این استعفا به صورت کتبی ارائه شده است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند. آن‌طور که من شنیده‌ام وزیر بهداشت یک ضرب‌الاجلی مشخص کرده که تا دیروز و امروز بوده یا تا امروز و فردا هست که اگر آن مسائل مورد نظر رفع شود، در وزارت خواهد ماند و اگر حل نشود نخواهد ماند و رئیس‌جمهور هم دارد تصمیم می‌گیرد که چه‌کار کند. سروش در پاسخ به سوالی درباره نام کسانی از جمله باقر لاریجانی و دیگران که برای این پست مطرح می‌شود، اظهار کرد: این اسامی همه گمانه‌زنی است و جدی نیست.