به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۶۸۷۱

کانادا قصد از سرگیری روابط را ندارد

گروه سياسي: نخست‌وزیر کانادا گفت که اتاوا قصد احیای روابط دیپلماتیک با تهران را ندارد و درباره دنبال کردن دیپلماسی با ایران به باراک اوباما هشدار داد.
کانادا قصد از سرگیری روابط را ندارد
استفان هارپر،گفت: من بدون شک از باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا و متحدانمان به خاطر تلاش در این زمینه انتقاد نمی‌کنم ولی صادقانه توصیه می‌کنم که وقتی پای دولت ایران به میان می‌آید ما باید با دقت اعمال را بیشتر از گفتار بررسی کنیم. کانادا در سپتامبر سال 2012 روابط دیپلماتیکش با ایران را قطع کرد. در آن زمان جان برد، وزیر امور خارجه کانادا به دلیل خاصی برای قطع روابط با ایران اشاره نکرد ولی از حمایت ایران از دولت بشار اسد رییس‌جمهور سوریه انتقاد کرد و علاوه بر آن در اظهاراتی بی‌اساس دولت ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی خواند.
هارپر گفت که اتاوا نگران امنیت دیپلمات‌هایش در تهران شده بود. نخست‌وزیر کانادا گفت: تا زمانی که به نحو مناسب به این مسائل نپرداخته‌ایم، ما قصد بازگشت به این کشور را نداریم. جان برد نیز گفت که کانادا خواستار این است که شاهد پیشرفت‌های معنادار در زمینه سوابق حقوق بشر ایران باشد.

وزیر امور خارجه کانادا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و دخالت در امور همسایگانش مدعی شد: ما علاوه بر آن خواستار این هستیم که آنها از حمایت از تروریسم، چه حزب‌الله باشد و چه حمایت از مداخله در امور همسایگانشان دست بکشند.برد گفت که نشست ایران و 1+5 که قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود می‌تواند به حصول پیشرفتی در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی ایران منجر شود، ولی افزود که چهار نشست قبلی دستاوردی به همراه نداشت. نخست‌وزیر کانادا بر خلاف همتاهای ایرانی و آمریکایی‌اش دعوت سازمان ملل برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد و در این نشست حاضر نبود، تصمیمی که با ناخرسندی‌هایی در داخل کشور مواجه شد.

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۴
حالا نظر این شخص ونخست وزیر به اصطلاح شبه کشور مگر مهم است؟ (134312)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۵
نه عزيزم مهم نيست، بوركينافاسو و توگو و جزاير فيجي براي ما مهمن! (134375)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۴
اصلاً دوست نداشتم این حرف رو بزنم، ولی خوب حالا که خودت می خوای،
به درک! (134331)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۹
این نتیجه عملکرد خود ماست و اگه تمام دنیا با ما چپ افتادنه باید شرمنده باشیم و نه اینکه اونها رو شماتت کنیم (134416)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۵
باید دم انگلیس و دید اینا دم اینگلیسن (134343)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۲۳
اين همه مغزهاي ايراني اونجا مهاجرت كردن حالا مردك واسه ما شاخ و شونه ميشكه. ما ملت ايران كه دلمون ميخواد با همه دنيا رابطه داشته باشيم تو نمي خواي به درك (134383)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۱۱
حزب الله توخاک خودش داره از خودش دفاع میکنه کجاش تروریسته!!!!اونایی که از مبارزهای افراتی در سوریه و کسایی که آدمارو مثل حیوون سرمیبرن تروریستن جیگر. (134418)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۷
به درک (134523)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۳
کانادایی که همه جمعیتش مهاجرهستند اصلا هویتی نداره بگیم با کی رابطه داریم؟ (134580)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۲
پپسی یا کوکا را جایگزین کنید!! (134706)