به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۶۸۷۸۹
هر چه بهتر کار می‌کنیم مردم بیشتری می‌خواهند وارد کشور ما شوند

ترامپ: اروپایی‌ها برایم مهم نیستند، آن‌ها من را انتخاب نکرده‌اند

ترامپ: اروپایی‌ها برایم مهم نیستند، آن‌ها من را انتخاب نکرده‌اند
گروه بین‌الملل: رییس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نخست ویدیوی کوتاه ۲۴ ثانیه‌ای را در توییتر خود قرار داد که در آن مدعی شده بود از اثرات ورود مهاجران غیرقانونی «مواد مخدر و جرم و جنایت نصیب کشور آمریکا» شده است. او ساعاتی بعد از انتشار این ویدیو در یک نشست خبری غیر منتظره درباره ضرورت ساخت دیوار سخنرانی کرد. وی گفت: «اقتصاد ما خوب است. هر چه بهتر کار می‌کنیم مردم بیشتری می‌خواهند وارد کشور ما شوند.»
 
دونالد ترامپ، در بخش دیگری از سخنانش به ورود ۱۷ هزار مهاجر غیرقانونی در هفته‌های اخیردر نبود دیوار مرزی به داخل آمریکا اشاره کرد. در میان سخنان ترامپ برخی از مسئولان مرزی پشت تریبون آمده و با «وخیم» خواندن وضعیت مرز مکزیک از دونالد ترامپ بابت تلاش برای ساخت دیوار تشکر کردند. آنها در بخشی از سخنانشان از نمایندگان کنگره درخواست کردند تا برای احداث دیوار مرزی از رئیس جمهوری آمریکا حمایت کنند. یکی از این مسئولان گفت: «خیلی‌ها می‌گویند ساخت دیوار اثرگذار نخواهد بود اما کار من همین است و تخصص دارم و می‌گویم که دیوار تاثیر گذار است و جلوی ورود مواد مخدر و جنایت و تجاوز در این کشور را خواهد گرفت.» مسئول مرزی دیگری نیز با تشکر از ترامپ از مردم خواست تا به اهمیت احداث این دیوار آگاه باشند و افزود: «اگر کسی بخواهد به خانه شما وارد شود ترجیح می‌دهید در بزند و از در خانه وارد شود یا از پنجره وارد خانه‌تان شود. این چیزها ربطی به مسائل سیاسی و حزبی ندارد. کشیدن دیوار به آینده آمریکا مرتبط است.»

بدون دیوار نمی‌شود از مرز حمایت کرد
ترامپ بعد از پایان یافتن سخنان سه مسئول مرزی دوباره در این نشست غیر منتظره پشت تریبون رفت و اعلام کرد: «اقتصاد ما خیلی خوب است و مردم اینجا می‌آیند. من به مطبوعات نیز درباره اهمیت دیوار گفته‌ام. بدون دیوار نمی‌توانید از مرزهای کشورمان حمایت کنیم. همین حالا در شبکه اجتماعی می‌بینیم که چه مسائلی به دنبال مهاجرت غیرقانونی در این کشور رخ می‌دهد. هرچه بهتر کار می‌کنیم مردم بیشتری علاقه‌مند می‌شوند تا به کشور ما بیایند.» ماجرای احداث دیوار مرزی آمریکا و مکزیک یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. این روزها با وجود اینکه تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا از سوی آقای ترامپ وارد هفته دوم خود می‌شود هنوز مشخص نیست اختلاف میان رئیس جمهوری آمریکا و کنگره بر سر تامین اعتبار این دیوار به کجا خواهد رسید.
 
ترامپ: اروپایی‌ها برایم مهم نیستند
دونالد ترامپ طی دو سال ریاست جمهوری خود با متحدان واشنگتن در پیمان ترنس‌آتلانتیک بر سر مهاجرت، بودجه نظامی، موانع تجاری، محیط زیست، خط لوله گاز روسیه و توافق ایران درگیری‌هایی داشته است. او می‌گوید از بی‌اعتمادی اروپایی‌ها به خود کاملا آگاه است اما هنوز بر این باور است که می‌تواند "محبوب‌ترین فرد در اروپا" باشد.  دونالد ترامپ، به خبرنگاران گفت: می‌گویند من در اروپا محبوب نیستم؛ من نباید در اروپا محبوب باشم. اگر در اروپا محبوب بودم دیگر "کارم" را انجام نمی‌دادم. ترامپ در اظهارات خود گفته است، کارش این است که اروپایی‌ها را وادار به پرداخت بودجه دفاعی بیشتر کند.رییس جمهور آمریکا گفته است که اعضا اتحادیه اروپا در زمینه تجاری و نظامی از کشورش سوء استفاده می‌کنند و از آن‌ها خواسته است که بودجه نظامی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ اظهار کرد: آلمان یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف بودجه دفاعی می‌کند. آن‌ها باید 4 درصد پرداخت کنند که یک درصد پرداخت می‌کنند. آنان حتی باید از این هم بیشتر هزینه کنند. کشورهای دیگر هم درصد کمتری از چیزی که باید بدهند را هزینه می‌کنند. پس وقتی من می‌گویم ببخشید، باید بیشتر خرج کنید، نباید در اروپا محبوب باشم. میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یادداشتی اقدامات ترامپ را عامل کاهش محبوبیتش در اروپا دانسته است. او در این مطلب به کاهش سریع محبوبیت ترامپ در میان متحدانی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و سوئد اشاره کرده است. به نظر می‌رسد رییس جمهور از محبوبیت پایینش در اروپا آگاه است اما تاکید دارد که هنوز روابط "بسیار خوبش" را با رهبران اتحادیه اروپا حفظ کرده است. او گفته است: اروپایی‌ها برایم مهم نیستند. آن‌ها من را انتخاب نکرده‌اند. مردم آمریکا و در واقع مالیات‌دهندگان آمریکا من را انتخاب کرده‌اند. ترامپ همچنین گفته است که در اروپا از رویکرد حمایتی‌اش از تولیدات داخلی استقبال می‌شود. او در این باره ظهار کرد: می‌توانم محبوب‌ترین فرد در اروپا باشم. اگر بخواهم می‌توانم برای تصدی هر مقامی خود را نامزد کنم اما نمی‌خواهم. من می‌خواهم مردم با ما منصفانه برخورد کنند ولی این کار را نمی‌کنند.
 
کاخ سفید، لایحه بودجه دموکرات‌ها را رد کرد
کاخ سفید لایحه پیشنهادی بودجه دموکرات ها را برای از سرگیری کامل فعالیت دولت فدرال رد کرد. کلاین کانوای( Kellyanne Conway) مشاور کاخ سفید در این رابطه گفت: "این لایحه سبب بازگشایی دولت و بخش امنیت داخلی کشور نمی شود. چگونه ما می توانیم در جهان درباره تامین مالی دولت فدرال صحبت کنیم و از موضوع امنیت ملی که وضعیت همه ما را امن می کند؛ صحبتی به میان نیاوریم؟ رئیس جمهور این کشور به کار خود برای رسیدن به اهدافش در رابطه با امنیت مرزی ادامه خواهد داد و شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بگوئید، می توانید آن را در یک کلمه چهار حرفی بنویسید. نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان می تواند همه چیز را نادیده بگیرد. دیروز آنها به صراحت و بسیار بی ادبانه با وزیر امنیت داخلی ما، مدیر گمرک ما و گشت مرزی و مدیر ما در امر مهاجرت رفتار کردند. وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: او (پلوسی) امکان استیضاح رییس جمهور را رد نکرده است. آیا می خواهید به این اقدام وی پاسخ دهید آیا این موضوع شما را نگران نکرده است، آیا این موضوع رئیس جمهور را نگران نکرده است؟ گفت:نه، این موضوع رئیس جمهور را نگران نکرده است. بدیهی است که او(پلوسی) دیروز به اینجا آمد اما درباره موضوع امنیت مرزی جدی نبود.
بنابراین این موضوع من را متعجب نمی کند اما او باید از روز نخست در جهت منافع کشور عمل کند و فردی وطن پرست باشد. این اقدام وی بسیار بد است چون که ما به یک دموکراسی به طور کامل موثر نیازمندیم. او دارای یک اکثریت بسیار شکننده است، و برخی از نمایندگان چپ گرا آماده هستند که در برابر تغییرات قانونی وی وارد عمل شوند. او حتی تا این اواخر مطمئن نبود که قرار است رییس مجلس نمایندگان شود زیرا تا همین اواخر بسیاری از نمایندگان ضد او بودند. این مقام کاخ سفید تصریح کرد: بنابراین، او (پلوسی) اکثریت نسبتا شکننده ای را در اختیار دارد و باید برای مقابله با این وضعیت به نمایندگان هر دو حزب توجه لازم را داشته باشد تا بتواند بر سر مسایل مختلف به توافق برسد. امیدواریم که اینگونه شود. اما او همچنین باید به این موضوع توجه کند که 33 عضو جدیدی که وارد مجلس نمایندگان می شوند از مناطقی رای آورده اند که ترامپ در آنها برنده شده است و این مناطق از لحاظ سنتی در اختیار جمهوری خواهان بوده است بنابراین او باید با نمایندگان هر دو حزب تعامل کند. به نظرم این تاسف آور است که رییس مجلس نمایندگان درباره استیضاح و اعلام جرم در زمانی که رییس جمهور درباره امنیت مرزی و زیرساخت حرف می زند، صحبت کند.