به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۱۶۸۷۹۳

آخرین خبر‌ها از منبع بوی نامطبوع در تهران

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان محیط زیست استان تهران گفت:با انتشار خبری مبنی بر اینکه فاضلاب قدیمی پلاسکو عامل انتشار بوی نامطبوع در تهران بوده است پیگیری این ماجرا را به سازمان آب و فاضلاب دادیم.
آخرین خبر‌ها از منبع بوی نامطبوع در تهران
بعدازظهر روز چهارشنبه بود که انتشار بوی نامطبوعی در مناطق مختلف تهران نفس کشیدن را برای برخی مناطق پایتخت نشینان سخت کرده بود. بویی شبیه بوی فاضلاب که تا حدود ساعت ۲۲ همان شب در تهران جولان می‌داد و موجب آزار و اذیت شهروندان شده بود. گمانه زنی‌های زیادی در این خصوص شکل گرفت و در این میان فعالان فضای مجازی هم بی کار ننشستند.و بدون اینکه منبع مستندی برای گفته‌ها و خبرهای خود داشته باشند منبع بو را اعلام می‌کردند. در این میان گناه اینکه عامل اصلی بوی نامطبوع پایتخت چه ارگانی است به گردن خیلی‌ها افتاد. ترکیدگی فاضلاب، ایستگاه متروی ملت، پسماندهای شهرداری، شرکت گاز مواردی بود که پایشان به میان کشیده شد، اما هرکدام از این سازمان‌ها با انتشار تکذبیه‌ای اعلام کردند در این ماجرا بی گناه هستند.ظهر روز جمعه بود که خبر جدیدی منتشر شد، خبری که حاکی از آن بود گازی به نام مرکاپتان متهم جدید بوی نامطبوع تهران است. ماده‌ای که شرکت گاز از آن استفاده می‌کند. اما شرکت گاز این موضوع را قویا تکذیب کرد، هرچند کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست تهران در گفت و گوی خود با میزان گفت: احتمال اینکه عامل اصلی انتشار بوی مامطبوع در تهران همین گاز مرکاپتان است.

اما حالا با گذشت چند روز از ماجرای بوی نامطبوع تهران پای یک مظنون دیگر به ماجرا باز شده، فاضلاب قدیمی ساختمانی که چند سالی است دیگر وجود خارجی ندارد، ساختمان پلاسکو.این موضوع باعث شد دوباره به سراغ کیومرث کلانتری برویم تا او درباره این ماجرا نیز بگوید. رئیس سازمان محیط زیست استان تهران در این باره گفت:در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را متوجه شدم و همان موقع با آقای مهندس بختیاری رئیس سازمان آب و فاضلاب شهر تهران تماس گرفتم.وی ادامه داد :دوستان در شرکت آب و فاضلاب درحال پیگیری این ماجرا هستند، اما هنوز مستنداتی در این رابطه به دست سازمان محیط زیست استان تهران نرسیده است.بنابراین گزارش، محمد علی سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران درهمین رابطه در گفت و گویی اعلام کرد: انبار فاضلاب پلاسکو روز گذشته حوالی ساعت ۱۷در حین عملیات عمرانی گشوده شد. انتشار بوی نامطبوع در روز چهارشنبه ارتباطی به بازشدن انبار فاضلاب پلاسکو در روز پنجشنبه ندارد.به گفته شهردار منطقه ۱۲ تهران حجم گاز متان در انبار چاه فاضلاب یک ساختمان آن قدر نیست که کل تهران را فرا بگیرد.
مرجع : میزان
برچسب ها: بوی نامطبوع