به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۶۸۸۴۶
نماینده مسیحیان:

آيا ما هم مسلمانان را با داعش قضاوت کنیم؟

گروه سياسي: انصاف نیوز نوشت: نماینده‌ی مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتهام حسن عباسی به مسیحیت مبنی بر اینکه: «اکنون دوهزار سال بعد از حضرت عیسی، دین مسیح مطلقا با ربا خواری عجین شده است.» گفت: «آیا باید بنده داعشی‌هایی را که در دنیا کشت و کشتار می کنند به اسلام و جامعه‌ی مسلمین ربط دهم؟ مطلقا بنده این را قبول نمی‌کنم.»
یوناتن بت کلیا، نماینده‌ی مجلس و دبیرکل اتحادیه‌ی جهانی آشوری‌ها گفت: «من به عنوان یک مسیحی که در کشوری مسلمان زندگی می‌کند، می‌گویم در هر دینی، در هر شرایطی افراد مختلفی زندگی می‌کنند؛ این رفتار افراد است که باعث می‌شود یک دین زیر سوال برود.
بنده شنبه‌ی گذشته در مسجد امام سجاد ورامین سخنرانی داشتم و آنجا بر نزدیکی ادیان و انسان‌های راستین به یکدیگر تاکید کردم؛ صحبت‌هایی که امام راحل داشتند، حرکت‌هایی که رهبر انقلاب انجام دادند (مثل ورود ایشان به خانه‌ی خانواده‌ی شهدای مسیحی) به‌نظر من این حرکات پاسخی است به این عزیزی که نه می‌دانم چه کسی است، نه اسمشان را شنیده‌ام و نه شناختی نسبت به ایشان دارم. کاش یک بار همدیگر را ببینیم و رو در رو مثل دو برادر و دو انسان معتقد به دین باهم صحبت کنیم.»
وی افزود: «زمانی که امام راحل تازه به ایران بازگشته بودند، از اولین نشست‌هایی که داشتند، چهل سال پیش در مسجد جماران دیداری با مسیحیان، کلیمی‌ها، زرتشتی ها و مسلمانان بود که در آنجا فرمودند: «ما ملت واحد و ید واحد هستیم.» که ای کاش همه‌ی ما آنرا خوب بفهمیم. همین الان در کیف من عهدنامه‌ی امام علی است که ۱۴۰۰ سال پیش در آن بر همین موضوع تاکید شده است و اعلام کردند هرکسی خلاف این رفتار را بکند از من نیست. تا ابدالدهر این عهدنامه استوار است و ما باید طبق این عهدنامه عمل کنیم. بنده ایشان را می‌سپارم به امام علی.
ما در کنار هم با برادرهای مسلمان زندگی می‌کنیم؛ درست است که ما ۲۰۰۰ سال است که مسیحی هستیم ولی ۱۴۰۰ سال است که در کنار مسلمانان این مملکت زندگی می‌کنیم. هیچ زمانی بین ما و مسلمانان هیچ‌گونه گرفتاری نبوده است. ایشان حداقل باید حرمت مسیحیان این مملکت را حفظ می‌کرد. همین مسیحیان در سنگرهای انقلاب، قبل از پیروزی انقلاب، شهید داده‌اند. در جنگ شهید داده‌اند.
بت کلیا تاکید کرد: «من حرف‌های ایشان را نشنیده و نخوانده‌ام و برمبنای حرف شما می‌گویم که ایشان از رفتارهای مقامات درس بگیرند. این دست از حرف‌ها و موضع‌گیری‌ها باعث می‌شود که به بیگانگان، مدعیان حقوق بشر و دموکراسی خوراک تبلیغاتی بدهیم.»
حسن عباسی، سخنران تندروی اصولگرا و از حامیان احمدی نژاد، روز سوم دیماه همزمان با تولد حضرت مسیح، در مسجد جامع زاهدان ادعا کرده بود که: «علت مخالفت و دشمنی بنی اسراییل با حضرت مسیح مخالفت آن حضرت با رباخواری آل یهود بود که آن زمان خاخام بزرگ یهودی به پادشاه گفت که اگر این فرد بماند نه ما می مانیم نه شما. اکنون دو هزار سال از بعد از حضرت عیسی، دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده است. امروز بعد دو هزارسال دیده می شود که دین مسیحیت مقابل رباخواری سر خم کرده است.»
نماینده‌ی آشوریان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان خطاب به برخی از روسای کشورهایی که «افرادی‌ مدعی مسیحیت هستند اما به‌لحاظ کردار و عملکرد بویی از انسانیت نبرده‌اند»، گفت: «ملت‌های خیلی شریف و خیلی خوب، اما رهبرانی هستند که بویی از انسانیت و شرف نبرده‌اند و هیچ‌چیز از دموکراسی و حقوق بشر نمی‌دانند. حالا به همه‌ی کشورهایی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر می‌کنند می‌گویم که در شرایط و برهه‌های مختلف رفتارهایی می‌کنند که هیچ انسانی نمی‌کند.»