به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۶۸۸۵۸
ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم

نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را حرامزاده نامید!

گروه بين‌الملل: «رشیده طالب» نماینده فلسطين‌الاصل و دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با لحني توهين آميز، بار دیگر وعده داد که «دونالد ترامپ» را استیضاح خواهد کرد و همزمان، رییس‌جمهوری آمریکا در چهاردهمین روز از تعطیلی بخشی از دولت این کشور در نشست خبری جمعه خود با خبرنگاران بار دیگر به مساله ساخت دیوار، دیدارها با نمایندگان کنگره و احتمال تداوم تعطیلی دولت آمریکا تا ماه‌ها و حتی‌ سال‌ها سخن گفت.
نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را حرامزاده نامید!
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: طالب كه اصالت فلسطيني دارد، به این خبرگزاری گفته که در خواسته خود بسیار جدی است. این در حالیست که به نوشته آسوشیتدپرس، وعده طالب با واکنش هایی از سوی هم حزبی های دمکراتش مواجه شده است. این خبرگزاری در گزارشی که نشان از اختلاف نظرها در آمریکا بر سر موضوع استیضاح ترامپ دارد، افزود: اظهارات طالب درباره استیضاح ترامپ مورد حمایت هم حزبی هایش قرار نگرفت و آنها اکنون معتقدند که دستکم تا زمان پایان تحقیقات «رابرت مولر» مسئول پرونده تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، باید بر مسائل دیگری از جمله طرح مراقبت های بهداشتی و سایر سیاست ها متمرکز شد.

طالب، پنجشنبه شب درطرح استیضاح ترامپ از یک لفظ توهین آمیز نیز استفاده کرد. این نماینده فلسطینی الاصل کنگره، رییس‌جمهور آمریکا گفت: ما می‌خواهیم وارد عمل شویم و این حرمزاده را استیضاح کنیم! «جرالد ندلِر» رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درمصاحبه با شبکه خبری سی ان ان مخالفت خود را با اظهارات طالب مطرح کرد و گفت، اگر قرارباشد استیضاحی انجام شود کمیته متبوعش این روند را آغاز خواهد کرد. وی گفت هنوز بسیار زود است که درباره موضوع استیضاح از روی آگاهی و بصیرت صحبت کنیم. ما باید حقایق را دنبال کنیم. به نوشته آسوشیتدپرس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز مخالفت خود را با وعده استیضاح ترامپ ابراز کرد و هشدار داد که نمایندگان باید بر وعده هایی که در آستانه انتخابات 6 نوامبر داده بودند، متمرکز شوند.

«گری دانلی» دیگر نماینده دمکرات آمریکا نیز طالب را یک تازه وارد توصیف کرد و ضمن انتقاد از لحن طالب گفت او باید در بیان احساسات خود از لحن دیگری استفاده کند. آسوشیتدپرس نوشت: موضوع استیضاح ترامپ مورد حمایت عده ای از دمکرات هایی است که پلوسی را برای پیگیری جدی تر این مساله تحت فشار قرار داده اند. اما عملی شدن چنین خواسته ای فعلا بعید به نظر می رسد. حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز از طرح استیضاح حمایت کند، کسب دو سوم اکثریت آرا برای محکوم کردن ترامپ درسنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان می باشد، به نظر غیرممکن است.

 صد و شانزدهمین کنگره آمریکا متشکل ازمجلس نمایندگان و سنا روز پنج شنبه کار خود را آغاز کرد. در انتخابات کنگره در ششم نوامبر (15 آبان) برای انتخاب 35 سناتور و همه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جمهوری خواهان بار دیگر کنترل سنا را در دست گرفتند. دمکرات ها در این انتخابات توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان کسب کنند. نخستین نشست کنگره جدید روز پنجشنبه برگزار شد. طالب به همراه «ایهان عمر» اولین زنان مسلمانی بودند که در انتخابات میان دوره ای نوامبر کنگره موفق به ورود به این نهاد شدند. طالب پیشتر نیز مخالفت خود را با تعطیلی دولت آمریکا بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی ابراز کرده و گفته بود که این مساله فقط مربوط به ترامپ نیست و به همه ما ارتباط دارد. در مقابله با این بحران قانون اساسی همه ما باید بپا خیزیم.

رشیده طالب در کنگره آمریکا؛ سوگند به قرآن با لباس فلسطینی
رشیده طالب، نماینده ۴۲ ساله فلسطینی تبار حزب دموکرات آمریکا روز پنجشنبه در کنگره آمریکا سوگند یاد کرد. خانواده او در سرزمین‌های فلسطینی مراسم تحلیف وی در کنگره آمریکا را به تماشا نشستند. مراسمی که وی در آن با لباس سنتی فلسطینی‌ها ظاهر شد و به قرآن، کتاب مقدس مسلمانان سوگند یاد کرد. بسام طالب، عموی رشیده می‌گوید: « او از همان ابتدا قول داد که با لباس سنتی فلسطینی در مراسم کنگره حاضر شود و به قرآن سوگند یاد کند. این‌ها در واقع نشانه هویت اسلامی، عربی و فلسطینی او است. رشیده همچنین قول داده که با هیاتی از کنگره آمریکا به فلسطین بیاید.» پدر و مادر رشیده طالب، مهاجرانی فلسطینی هستند که در شهر دیترویت زندگی می کنند. پدر رشیده طالب کارگر کارخانه خودروسازی فورد بود.

ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم
در همین حال، دونالد ترامپ در توئیتی به تقاضای نمایندگان دموکرات کنگره جدید آمریکا برای استیضاح خود پاسخ داده و نوشت، موفقیت او در ریاست جمهوری تنها دلیلی است که دموکرات‌ها می‌خواهند "از دست او خلاص شوند" و تنها به دلیل "بیش از حد خوب بودن" عملکردش می‌خواهند او را از ریاست جمهوری کنار بگذارند. ترامپ در تویئتی نوشت: آنها تنها می‌خواهند من را استیضاح کنند چون می‌دانند نمی‌توانند در 2020 پیروز شوند؛ به خاظر موفقیت بیش از حد من! ترامپ در ادامه توئیتش خاطر نشان کرد: چطور شما رئیس جمهوری را که شاید در بزرگترین انتخابات تمام دوران‌ها پیروز شده، هیچ کار اشتباهی انجام نداده (عدم هرگونه تبانی با روسیه، این دموکرات‌ها بودند که تبانی کردند)، موفق‌ترین عملکرد را در دوساله نخست ریاست جمهوری نسبت به هر رئیس جمهوری داشته و محبوب‌ترین جمهوری خواه در تاریخ این حزب با 93 درصد است، استیضاح می‌کنید؟
رییس جمهوری آمریکا همچنین، در چهاردهمین روز از تعطیلی بخشی از دولت این کشور در نشست خبری جمعه خود با خبرنگاران بار دیگر به مساله ساخت دیوار، دیدارها با نمایندگان کنگره و احتمال تداوم تعطیلی دولت آمریکا تا ماه‌ها و حتی‌ سال‌ها سخن گفت. دونالد ترامپ، همچنین تاکید کرد که اگر لازم باشد وضعیت فوریت ملی اعلام کرده و ‌در آن بدون مجوز کنگره تصمیم لازم درباره ساخت دیوار را اتخاذ خواهد کرد. او در پاسخ به خبرنگاران که آیا این کار شدنی است و اینکه شما چنین خواهید کرد نیز گفت: «شاید این کار را انجام دهم. شاید بدون کنگره هم این کار را کردم. البته ترجیح ما بر این است که با کنگره مذاکره کنیم و مساله دو طرفه حل شود. اما اگر به جایی نرسیدیم احتمال دارد حالت فوریت ملی اعلام کنم و از آن طریق ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک امکان‌پذیر شود.»
«ما بخشنده‌ایم و تا اینجا پول‌ زیادی هزینه کرده‌ایم»
آقای ترامپ در ادامه سخنانی را درباره اهمیت ساخت دیوار گفت که در جلسه غیر منتظره روز گذشته خود نیز بارها بر آن تاکید کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «من درباره اهمیت امنیت مرزها حرف می‌زنم و خیلی از افراد با این کار ما موافقند. امنیت مرزهای ما تنها با احداث همین دیوار تامین می‌شود. خیلی از مردم می‌خواهند امنیت مرزها تامین شود. من هم می‌گویم این را درست کنید و این بهترین کار برای کشور است. ما بخشنده‌ایم و تا اینجا پول‌های زیادی هم هزینه کرده‌ایم.»
او همچنین افزود: «مکزیکی‌ها هم برای برای ساخت دیوار هزینه خواهند کرد. اما طرف آمریکایی همین حالا صدها میلیارد دلار به دلیل تجارت با مکزیک از دست می‌دهیم. تازه اینجا نمی‌خواهم به مساله مواد مخدر اشاره کنم. ساخت دیوار برای خود مکزیکی‌ها هم کار عادلانه‌ای است.»
با دو کشور اوپک حرف زدم و قیمت نفت پایین‌ آمد
 ترامپ در پاسخ به اینکه از کجا می‌دانید مالیات‌دهندگان موافق چنین اقدامی باشند نیز به برخی تصمیم‌ها و کارهایی اشاره کرد که به گفته او هزینه‌ را برای کشور پایین آورده و «اتفاقا همین‌ها به نفع مالیات دهندگان آمریکایی شده است.» برای مثال او به دوره زمانی اشاره کرد که قیمت قیمت نفت به شدت در حال افزایش بوده و گفت: «من همان موقع با دو کشور ذی‌نفوذ در حوزه تولید نفت تماس گرفتم و کمی بعد قیمت نفت پایین آمد. همه این‌ تصمیم‌ها و کارها به نفع مردم و مالیات دهندگان است.» البته ترامپ به نام این دو کشور اشاره نکرد و تنها گفت که این دو کشور نقش کلیدی در اوپک بازی می‌کنند. او همچنین تاکید کرد که تصمیم برای ساخت دیوار و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا «در واقع به نفع زنان و بچه‌ها و کارگران و خیلی از مردمی است که آمریکا سفر می‌کنند و بنا دارند در این کشور زندگی کنند. خیلی از آنها که در این مسیر مریض می‌شوند و مصائب زیادی برای آنهاو خانواده‌شان به وجود می‌آید.اگر شما به مردم نگاه کنید آنها هم می‌گویند آقای ترامپ همین کار را ادامه دهید.»


 
برچسب ها: سنا آمریکا