به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۱۶۹۰۰۱

طالبان در نشست صلح در ریاض شرکت نمی‌کند

گروه بین الملل: مقامات طالبان اعلام کردند که این گروه در مذاکرات صلح با آمریکا در عربستان که قرار است ماه جاری میلادی برگزار شود، شرکت نمی‌کند و دنبال تغییر محل برگزاری این نشست در قطر است.
طالبان در نشست صلح در ریاض شرکت نمی‌کند
مذاکرات پیش رو چهارمین دور مذاکرات برای پایان بخشیدن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان است که قرار است میان رهبران طالبان و زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه‌ آمریکا در افغانستان برگزار شود.رهبران طالبان هر گونه پیشنهاد دولت کابل برای برگزاری مذاکرات مستقیم را رد کردند.یک مقام ارشد طالبان اعلام کرد: ما می‌خواهیم با مقامات آمریکا در ریاض در چند روز آینده دیدار کرده و  برخی مذاکرات به صلح کامل شود.اما مشکل این است که رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌خواهند ما با هیات دولت افغانستان دیدار کنیم و ما نمی‌توانیم در حال‌ حاضر این کار را انجام دهیم. به همین دلیل نشست در عربستان سعودی را لغو کردیم.این مقام طالبان ادامه‌ داد: این گروه می‌خواهد محل مذاکرات در قطر برگزار شود.

ذبیح‌الله مجاهد ، سخنگوی طالبان تایید کرد که این گروه تصمیم گرفته است که نشست عربستان سعودی را لغو کند، اما اطلاع بیشتری در باره محل این دیدار اعلام نکرد.همچنین سفارت آمریکا در افغانستان در این باره اظهاری نکرده است.از سوی دیگر یک مقام ارشد دیگر طالبان اعلام کرد: این گروه به عربستان ابلاغ کرده است که در این مرحله امکان دیدار طالبان با دولت افغانستان وجود ندارد.وی ادامه‌ داد: همه کس باید این حقیقت را بدانند که دولت افغانستان می‌خواهند که آمریکا و متحدانش از این کشور خارج نشوند، اما ما بهای سنگینی را برای اخراج تمام نیروهای خارجی از کشورمان پرداخت کرده‌ایم. برای چه ما باید با دولت افغانستان گفت‌وگو کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: طالبان