به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۶۹۰۲۴

تیم اول آسیا مدعی جدی قهرمانی است

گروه ورزشی: روزنامه پرتیراژ «baogiaothong» ویتنام در آستانه بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم یمن، گزارشی از سخنان کارلوس کی‌روش را منتشر کرده و بر این باور است که مرد پرتغالی اطلاعاتی کامل از حریفان تیم ملی ایران داشته و تحلیل دقیقی از فضای امارات 2019 در اختیار دارد.
تیم اول آسیا مدعی جدی قهرمانی است
این گزارش با تیتر «معلم رونالدو اطلاعات تکان‌دهنده‌ای از حریفان دارد» آغاز می‌شود و در ادامه با اشاره به قدرت تیم ملی فوتبال ایران از قول کی‌روش آمده است: «ایران نمی‌تواند در محیطی باز و بدون قفل تمرین کند و همه چیز را به اشتراک بگذارد، ما آن‌طور که مربیان دیگر مدعی هستند، شناخته شده نیستیم و برای حریفان جدی خود بسیار مرموز و مبهم خواهیم بود.»در ادامه این گزارش آمده است: «تیم ملی فوتبال ایران یک مدعی جدی برای قهرمانی است و از ابتدا نیز خود را در جمع بزرگان جام ملت‌های آسیای 2019 معرفی کرده است. در رسانه‌های ایرانی هم بارها عنوان شده که حتی حضور در نیمه‌نهایی یک رویا نیست و بودن در فینال این رقابت‌هاست که اهمیت دارد و البته مردم ایران از تیم ملی فوتبال ایران چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند.»ایران امروز برابر یمن قرار خواهد گرفت و این اولین قدم برای شروع یک راه سخت است، کی‌روش اما در چند کنفرانس خبری خود، بارها تاکید کرده که برای او و مردانش جام ملت‌ها یعنی همین یک بازی و باید برابر یمن به پیروزی برسند. کی‌روش تاکید کرده که درباره ادامه جام پس از بازی با یمن صحبت خواهد کرد و این نشان از حرفه‌ای بودن مرد پرتغالی دارد.

از دید نویسنده این گزارش برخی اظهارات کی‌روش بسیار تکان‌دهنده و عجیب است. به‌عنوان مثال این نویسنده می‌نویسد: «کی‌روش همزمان با صحبت کردن از تعهد، تعصب و علاقه به تیم ملی از مشکلات فوتبال ایران هم حرف می‌زند، طوری که گویا به‌شدت از دست فدراسیون فوتبال ایران عصبانی است. او مدام از برخی بی‌مهری‌ها سخن می‌گوید اما بلافاصله از قولی که داده و موضوع قهرمانی حرف می‌زند.»در بخشی دیگر از قول کی‌روش آمده است: «ما تحت‌تاثیر مسائل غیرحرفه‌ای قرار گرفته‌ایم. قبل از مسابقات، برگزارکنندگان موافقت کردند که تیم را به یک فضای جداگانه منتقل کنند اما اکنون ما ژاپن را در اینجا مشاهده می‌کنیم و مشخص نیست این فضای خاص و به دور از هیاهو چه معنایی داشته است؟»کی‌روش با انتقاد از مقامات اماراتی می‌گوید: «حتی اتاق مخصوص استراحت و تعویض لباس ما هم اختصاصی نیست و گاهی بازیکنان تیم ملی عمان را می‌بینیم که در اینجا نشسته‌اند و رفت‌وآمد دارند. امیدوارم افراد مسئول در این رابطه فکر جدی داشته باشند و این مشکلات را حل کنند. این در شان قاره آسیا نیست که این‌گونه با فضای اختصاصی تیم‌ها رفتار شود.»

کی‌روش ادامه می‌دهد: «بازیکنان من نباید درگیر این مسائل حاشیه‌ای شوند، ما باید آرامش داشته باشیم و این از میزبانی وعده داده شده بسیار بعید است. ما باید کارمان را انجام بدهیم و برای بازی بزرگ پیش روی خود آماده شویم اما این اتفاقات به نظر عجیب و مشکوک می‌آید.»در پایان این گزارش آمده است: «تیم ملی فوتبال ایران به احتمال زیاد به‌عنوان تیم اول از گروه خود مقتدرانه صعود خواهد کرد و بازی‌های مهم ایران مشخصا در مرحله حذفی کلید خواهند خورد، بازی‌هایی که واقعا پیش‌بینی آنها ساده نیست و اتفاقا بسیار سخت است، ایران می‌تواند خود را در جمع چهار تیم برتر آسیا مشاهده کند، چنان که هست و مدتی است به‌عنوان بهترین تیم قاره آسیا در رده‌بندی فیفا شناخته می‌شود.مردان کی‌روش برای عبور از یمن مشکل جدی ندارند اما همیشه بازی اول مختصات خودش را دارد و تا حدودی وزن احساسی آن به وزن منطقی بازی می‌چربد. کی‌روش را باید بعد از بازی ایران برابر یمن، تحلیل کرد وگرنه نگاه‌های او این روزها نگاه‌های قابل تفسیری نیست و باید منتظر عبور ایران از سد یمن باشیم. سدی که البته چندان مستحکم نیست و نباید به احتمال زیاد برای ایران دردسرساز ظاهر شود.»
مرجع : فرهیختگان