کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران استقلال زیر سایه جام ملت‌ها

فرهیختگان , 18 دی 1397 ساعت 9:22

گروه ورزشی: در حالی که هواداران استقلال از شنیدن خبر بازگشت فرهاد مجیدی خوشحالند و باشگاه نیز در حال تلاش برای جذب بازیکن جدید است، ظاهرا اوضاع این تیم اصلا جالب نیست و شروع جام ملت‌ها هم باعث شده بحران آبی‌ها زیر سایه اخبار مربوط به تیم ملی قرار بگیرد.


بازیکنان استقلال که پیش‌بینی می‌کردند در زمستان قرار نیست شرایطی مشابه با تمرینات پیش‌فصل را تجربه کنند با چالش بزرگی مواجه شده‌اند. آبی‌پوشان که هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول با کسب اکثر امتیازات به رده‌های بالای جدول رسیده‌اند و امیدوار به برطرف شدن مشکلات در نیم‌فصل دوم بودند تنها تیم لیگ برتری هستند که هنوز تمرینات آماده‌سازی را آغاز نکرده‌اند!

عدم پرداخت معوقات
بازیکنان استقلال که در میکسدزون ورزشگاه آزادی به نحوه داوری‌های لیگ برتر اعتراض داشتند به این مساله هم اشاره کردند که حتی دریافتی کمتری نسبت به پرسپولیسی‌ها داشته‌اند. این مساله درست به نظر می‌رسد چراکه گفته می‌شود آبی‌پوشان 10درصد کمتر نسبت به تیم رقیب از سوی اسپانسر مشترک دریافت کرده‌اند. بازیکنان درخواست 25درصد دیگر از مبلغ قرارداد خود را اعلام کرده‌اند تا میزبان پرداختی‌ها به 50 درصد برسد و آنها مشکلات‌شان را برطرف کنند.

عدم شروع تمرینات
اتفاق اخیر سبب شده تا زمان شروع تمرینات استقلال کمتر از یک ماه مانده به شروع نیم‌فصل دوم هنوز مشخص نباشد.بازیکنان پرداخت معوقات را شرط آغاز تمرینات اعلام کرده‌اند و تا زمانی که مدیریت باشگاه حاضر به پرداخت وجه نقد به آنها نباشد، برگزاری تمرینات روی هواست!

پول نداریم، حواله می‌دهیم!
امیرحسین فتحی به بازیکنان گفته باشگاه حاضر است بابت 25درصد از مطالبات بازیکنان دو حواله به آنها پرداخت کند که حواله اولی به ارزش 12.5 درصد قراردادشان است که 15 روز دیگر می‌توانند آن را وصول کنند و حواله دوم هم به همین ارزش یک ماه‌ونیم دیگر قابل وصول است. ظاهرا حواله‌ها برای زمان مدیریت افتخاری است، با این وجود آنها حواله‌ها را نپذیرفته‌اند.

دوباره اردوی خارجی دیرهنگام
قرار بود پس از یک جلسه تمرینی در تهران به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت بازیکنان استقلال اردوی برون‌مرزی را در کمپ باشگاه السد قطر برگزار کنند که پرواز روز گذشته آنها به دوحه لغو شد. استقلال که فصل گذشته برای برپایی اردو دیر اقدام کرد و به ترکیه رفت تا غایب سوپرجام باشد، هنوز نه تمرینات را آغاز کرده و نه به اردو رفته است. البته این نکته هم قابل بررسی است که به دلیل مشکلات مالی باشگاه استقلال نتوانست کمپ اسپایر را انتخاب کند و مسئولان باشگاه با روابط خوبی که با باشگاه السد داشتند، زمین تمرین آنها را برگزیدند.

عدم خرید بازیکن جدید
با وجود اینکه امیرحسین فتحی و مسئولان باشگاه استقلال تهران اعلام کرده بودند قرار است در سکوت برنامه‌های راهبردی برای خرید بازیکنان مدنظر وینفرد شفر را دنبال کنند اما تا امروز آنها بازیکنی را معرفی نکرده‌اند ولی در مقابل هر روز شایعه ورود یک گزینه ناشناخته به لیست شفر مطرح است.جدی‌ترین گزینه‌ای که آبی‌ها به دنبال آن هستند سرور جباروف بود که مطالبات فصل گذشته‌اش را دریافت کرده اما به گفته مسئولان باشگاه از حضور در تست پزشکی برای پشت سر گذاشتن مراحله پایانی عقد قرارداد سر باز می‌زند و مشخص نیست که دوباره آبی‌پوش می‌شود یا خیر.


کد مطلب: 169118

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169118/بحران-استقلال-زیر-سایه-جام-ملت-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir