به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۶۹۱۳۶

افزایش قیمت نفت ادامه یافت

گروه اقتصادی: قیمت نفت روز سه‌شنبه با امیدواری بازار به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و همچنین کاهش عرضه اوپک، ثابت بود.
افزایش قیمت نفت ادامه یافت
بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۵۷.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، به ۴۸.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، اواخر روز دوشنبه اظهار کرد: پکن و واشنگتن می‌توانند به توافق تجاری دست پیدا کنند که ادامه‌دار باشد. ده‌ها مقام از چین و آمریکا به منظور پایان دادن به اختلاف تجاری که بازارهای جهانی را از سال گذشته بهم ریخته است سرگرم مذاکره هستند.بازارهای سهام آسیایی با امیدواری سرمایه‌گذاران به این‌که واشنگتن و پکن به نوعی توافق برای پایان دادن به اختلافات تجاری خود دست پیدا کنند، روز سه‌شنبه سیر صعودی پیدا کردند. با وجود خوش‌بینی‌هایی که پیرامون مذاکرات در پکن وجود دارد، برخی از تحلیلگران هشدار دادند که روابط میان واشنگتن و پکن روی پایه‌های سستی قرار دارد و تنش‌ها ممکن است به زودی شعله‌ور شود.
 
آمریکا و چین از اوایل سال ۲۰۱۸ وارد جنگ تجاری با یکدیگر شده و روی واردات یکدیگر تعرفه‌های سنگینی وضع کردند. این اختلاف چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی را تیره کرده است. این نگرانی وجود دارد که کندی رشد اقتصاد جهانی، باعث کاهش مصرف سوخت شده و به کاهش قراردادهای خرید از سوی صندوق‌های سرمایه‌ گذاری منجر شود، اما در بخش عرضه نفت قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ از کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه تقویت شده است.میتون فرناندو، تحلیلگر سرمایه‌ گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" در این باره گفت: قیمت‌های نفت از کاهش تولید اوپک و ثبات بازارهای سهام پشتیبانی شده است. با این حال افزایش عرضه آمریکا که ناشی از رونق صنعت شیل این کشور است بخشی از تلاش‌های اوپک را بی‌نتیجه کرده است. طبق آمار اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا سال گذشته دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسید.براساس گزارش رویترز، با بالاماندن فعالیت حفاری صنعت شیل، اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا امسال افزایش بیشتری پیدا کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار نفت