کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: لزوم حمایت از تولید داخل

بهبود شرایط "دارو" در کشور

ایسنا , 18 دی 1397 ساعت 13:13

گروه جامعه: معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بهبود شرایط حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر، گفت: سیاست وزارت بهداشت در حوزه دارو، همواره حمایت از تولید داخل است.


دکتر ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای اولین بار وزیر غیر پزشک در تاریخ کشور سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد، گفت: امیدواریم حضور دکتر نمکی برای حوزه سلامت و دارو منشاء خیر و برکت باشد.وی افزود: دکتر اصغری خدمات شایسته‌ای در زمان جنگ، مسئولیت و ریاست در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و پس ‌از آن در سازمان غذا و دارو ارائه کرد و عملکرد شایسته‌ای در تمام زمینه‌ها داشت. اگرچه در اردیبهشت و خرداد با مشکلات قابل ‌توجهی روبرو بودیم، اما بخش اعظمی از آن در سه، چهار ماه اخیر حل ‌شده است و یا در حال برطرف شدن است و این امر حاصل زحمات، پاک دستی و سلامت نفس دکتر اصغری و مجموعه تحت مدیریت وی بوده است.  حریرچی با تقدیر از خدمات شایسته دکتر اصغری در سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد که دکتر پیر صالحی نیز برای حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و به ‌طور کلی سازمان غذا و دارو مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به سابقه دکتر پیرصالحی در حوزه صنعت و سیاستگذاری دارو عنوان کرد: دکتر پیرصالحی از پیشنهادات اصلی برای ریاست سازمان غذا و دارو بود که با مذاکرات انجام شده، این مسئولیت را قبول کرد. قبول چنین مسئولیت سنگینی در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی دشوار و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، مستلزم شجاعت، فداکاری و ایثار است و ما برای وی آرزوی موفقیت می‌کنیم.   معاون کل وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم‌آرایشی، بهداشتی و مکمل، گفت: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخل و تقویت صنعت است. در حوزه دارو شرایط نسبتا بهتری نسبت به سایر حوزه‌ها داریم و باید تولید در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل، توسعه پیدا کند.   بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حریرچی با بیان اینکه "شفافیت" یکی از محورهای مورد تاکید وزارت بهداشت است، گفت: نسخه الکترونیک سلامت می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند. شفافیت باید در همه مراحل کار از جمله تامین مواد اولیه، توزیع و مصرف، نمود داشته باشد و فرآیندها از جمله تمام مراحل صدور مجوزها و پروانه‌ها باید به ‌صورت الکترونیک انجام شوند و تمام مراحل برای تمام ذینفعان، مردم، دستگاه‌های نظارتی و افکار عمومی روشن شود.


کد مطلب: 169150

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169150/بهبود-شرایط-دارو-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir